Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Profesionele layouts maken

BaXiess
Geplaatst op: 11 Oct 2007, 21:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik ben bezig met layouts maken, maar het probleem bij is dat ik altijd wel lekker bezig ben enzeuw, maar de uiteindelijk uitkomst heb ik zelf al iets bij van: 'nou als ik hier naar kijk en ik zou een layout moeten zoeken zou ik nog wel even verder zoeken' maar als ik dan ga bedenken wat er niet goed aan is kan ik het maar niet vinden, het ziet er gewoon niet profesioneel uit. Weet iemand hoe dit komt? ik heb bij het weggetje die tutorial gevolgd op sitedeals, nu is men designs allemaal wel iets beter maar bij lange na nog niet goed genoeg

Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 11 Oct 2007, 21:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je moet gewoon een beetje klooien met de effecten en kleuren etc die je er allemaal in gooit...
Gewoon een beetje mixen, en desnoods verschuif of schrap je een menutje hier en daar...

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 11 Oct 2007, 22:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hier heb ik toevallig gelezen maandag.
Dit gaat om je zelfvertrouwen, als je minder zelfvertrouwen in iets hebt wil je het steeds beter of beter, of je geeft het op.
Dat het ik dus ook met designen, het moet van top tot teen perfect zijn, maar dat kan nooit xD

correct me if iam wrong

[Laatst bewerkt door Soaddemon op donderdag 11 oktober 2007, om 22:00]
BaXiess
Geplaatst op: 11 Oct 2007, 22:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ dharion zal ik eens doen
@ Soad nee dat is het niet, ik geef het niet op, ik probeer altijd verder maar als het af is is het bij af en dan vind ik het lastig om te vinden wat er nog niet goed is.. ik zie op de een of andere manier niet het verschil tussen mijn layouts en de layouts die je ziet op bijvoorbeeld sitedeals..

Gkhn
duh mothafoKING
Geplaatst op: 11 Oct 2007, 22:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Misschien kunnen we je helpen als je de layout post.

BaXiess
Geplaatst op: 11 Oct 2007, 22:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb dit niet alleen bij 1 layout maar bij alle layouts die ik tegenwoordig maak, maar zal eventjes posten waar ik nu mee bezig ben:

Rian
Geplaatst op: 11 Oct 2007, 22:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik vind jouw kleurengebruik echt lelijk eveneens als die header

Je moet logo's maken.
Betere kleurenschema's zoeken.
Werken aan het gebruik van lettertype groottes want dat bovenin is te groot gewoon

BaXiess
Geplaatst op: 11 Oct 2007, 22:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hoe kan je het best logo's maken? Kleuren schema's chek en hoe kan je ongeveer inschatten wanneer een Tekst te groot of te klein is?

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 11 Oct 2007, 22:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

Hoe kan je het best logo's maken? Kleuren schema's chek en hoe kan je ongeveer inschatten wanneer een Tekst te groot of te klein is?

Je moet, in die lay-out die je postte, veel meer gebruik maken van lichtere, rustegevendere kleuren. Gebruik wat meer wit, of licht grijs, of wit met een lichtgrijst (streepjes)patroon.

[Laatst bewerkt door Jaapiej op donderdag 11 oktober 2007, om 22:53]
Zaitsu
Geplaatst op: 11 Oct 2007, 23:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Fout gebruik van bevel & emboss. Op die manier pik je de beginners er zo uit.

BaXiess
Geplaatst op: 11 Oct 2007, 23:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zaitsu schreef:

Fout gebruik van bevel & emboss. Op die manier pik je de beginners er zo uit.

of niet gebruik van bevel & emboss? en dat ik iets fout doe dat snap ik ook nog maar hoe met het dan wel? en @ jaap thanks 4 the tip

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 12 Oct 2007, 07:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zaitsu schreef:

Fout gebruik van bevel & emboss. Op die manier pik je de beginners er zo uit.
Same met gradients, die zien er net zo uit...
Mja, probeer het simpeler te houden, niet te veel gradients, en die text ook niet te groot/klein houden.
(En wat al verteld was, die kleuren schema's... )

Saven
admin
Geplaatst op: 12 Oct 2007, 11:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

Ik heb dit niet alleen bij 1 layout maar bij alle layouts die ik tegenwoordig maak, maar zal eventjes posten waar ik nu mee bezig ben:

[Afbeelding]


zulke grote tekst, en anti alias bij tekst daar enz en de gradients etc maken het geheel gewoon lelijk
Kijk eens bij bekende sites hoe die het aanpakken

Gonaz
Geplaatst op: 12 Oct 2007, 17:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dat wijzend vingertje past er niet bij vind ik en het kleuren gebruik is ook niet om over naar huis te schrijven. Probeer eens meer neutralere kleuren

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 12 Oct 2007, 17:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Mja kheb zegmaar hetzelfde probleem als jij, maar ik denk dat er niet veel meer te doen is als oefennen

Basjee
Octo
Geplaatst op: 12 Oct 2007, 17:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je moet beter kleuren gebruiken, Niet te grootte lettertype's nemen en dit artikel even lezen!

BaXiess
Geplaatst op: 12 Oct 2007, 21:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ Basjee had al gemeld dat ik die al doorgelezen heb, 2 keer om precies te zijn en ik zat ook eens te denken om een layout na te maken zodat je daar beter mee oefent enzo.. dat lijkt me wel een tof plan

BaXiess
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 13:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ik heb deze layout nu gemaakt:

met het oog op deze layout. Vind het zelf wel de beste layout die ooit uit mijn photoshop is gekomen, jammer dat het een rip is

Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dit ziet er wel al wat beter uit, maar de menu's mogen wel een tikkeltje beter in kleurgebruik...

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dharion schreef:

Dit ziet er wel al wat beter uit, maar de menu's mogen wel een tikkeltje beter in kleurgebruik...

/zelfde mening

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 17:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

kheb hierop mss wat verbeteringen:
1. ik zou een mouseover gebruiken bij die balk bovenaan
2. boven de afgeronde hoekjes (van dat vlak met die muis) boven het grijs weghalen
3. de header is zo leeg

BaXiess
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 19:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

wats een mouseover?? en jah de header is inderdaad leeg maar weet niet wat ik moet doen daar

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 21:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

MouseOver= dat hetgeen waar je je muis op doet verandert als je hem erop doet.

HyperTesia
Webdeveloper
Geplaatst op: 14 Oct 2007, 10:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ten eerste.. Gebruik alinea's in je zinsopbouw.
Met zo'n klote lange tekst die constant doorgaat word ik namelijk zeer rap verveeld.

Ten tweede, posts eens een layout zodat we hem misschien kunnen beoordelen?

Basjee
Octo
Geplaatst op: 14 Oct 2007, 10:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ HyperTesia,
Kijk hierboven?

Je moet kleinere lettertype's gebruiken.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login