Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Chagarijnige motoragent

Nicksel
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 13:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heey,

Vanmiddag rijd ik op mijn scooter weg van huis, zie ik opeens een politiebusje enz staan, leuk dacht ik maar ik sloeg af. Rustig rijd ik verder naar mijn bestemming, totdat er opeens een motoragent naast me komt rijden, Schreeuwt ie heel hard: 'Stoppen tering mongool! ' ik schrik me dood en ik stop, nooit gemerkt dat er iets van een motoragent achter me aan reed ofzo, het was ook al zeker een kilometer verder als waar ik dat busje zag. Mjah hij verder agressief doen: 'MOTOR UIT! NU!' 'KENTEKENBEWIJS EN RIJVAARDIGHEIDSBEWIJS NU!' ik nog steeds iets van:

Moest met hem mee rijden naar het plekje waar ze dus blijkbaar stonden te laseren, in mijn straat. Bleek dus dat ik gelaserd was, ik had niets door en heb ook geen stopteken gezien, of iets anders wat er op wees dat ik moest stoppen.

Eenmaal daar aangekomen krijg ik een boete van dik 200 euro omdat ik 61 km/u reed (met het verkeer mee) maarja ik reed op een scooter en daar mag je zogenaamd maar 30 mee binnen de bebouwde kom. Maar verder kreeg ik een boete van 90€ omdat ik volgens die chagarijnige hond een stopteken had genegeerd en probeerde weg te komen blabla, maar ik heb nooit een motoragent achter me gezien, tot aan de andere kant van het dorp toen ie naast me zat. Volgens hun zag ik het wel blabla, maar ik zag het echt niet want dan was ik of: gestopt, je wint het niet van een motoragent met je tostiijzer, of door een paar steegjes zo me garage ingeraced. Toen waren ze stil maar ik kreeg de boete toch ofzo.
Later ging die motor agent weer achter een ander scootertje aan, en toen zei zijn collega dat hij zo boos was omdat toen hij achter me aan ging, hij toen ie van die parkeerplaats af kwam bijna op een vrachtwagen klapte. Ja is dat mijn probleem

Toch vind ik het vreemd dat ik uitgescholden wordt door die man, kan dit? en mogen ze mij zomaar die extra boete geven zonder bewijs? Kan ik hier nog iets tegen doen? ik voel me gewoon zwaar genaaid door ze.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee, of weet hoe ik dit kan oplossen..

Samenvatting:
Ben uitgescholden door een motoragent, en heb een boete gehad voor iets wat ik niet gedaan heb of waar ik iig geen erg in had. Verder een boete omdat ik 61km/u op een 50km/u weg door de bebouwde kom reed, maar die aanvaard ik gewoon, je mag daar iid als scooter gewoon maar 30.

Ze waren trouwens alle std scooters die met 45 langskwamen ook van de weg aan het halen echt zielig.

[Laatst bewerkt door Nicksel op zaterdag 13 oktober 2007, om 13:51]
BaXiess
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 13:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

aanklagen, hij scheld je uit wat zowieso niet mag, en geeft je ook nog eens een boete voor iets waar die geen bewijs voor heeft, ik zou die boete niet betalen, dan word je uiteindelijk voor de rechter gehaalt en dan kan je haarfijn uitleggen waarom je die boete niet hebt en gaat betalen..

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 13:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wel betalen.. Anders krijg je zo-ie-zo gezijk. Stuur gewoon brief ofzo en leg het uit..

Nicksel
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Die snelheids boete betaal ik sowieso, ik ging natuurlijk 200% van de max snelheid.
Maar die andere, wat kan ik daar aan doen? en maak ik dan kans?

Firebird
Zo zit dat.
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dik genaaid. Damn. De overheid van tegenwoordig.

[Laatst bewerkt door Firebird op zaterdag 13 oktober 2007, om 14:14]
Nicksel
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tja, 300 eu boete omdat ik met het verkeer mee aan het rijden was en daarna afsloeg zonder een stopteken te zien. En dan word je ook nog uitgescholden

Firebird
Zo zit dat.
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dat zou ik zowiezo niet pikken. Je mag niet door een politieagent uitgescholden worden. Hij maakt misbruik van zijn status.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

René, commentaar ?

Bavaria
Ik ben een kuikentje
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

René, commentaar ?

Wie is René

[Laatst bewerkt door Bavaria op zaterdag 13 oktober 2007, om 14:32]
Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als een politieagent mij zou uitschelden zou ik hem net zo hard terug uitschelden...
Anyway, die snelheidsboete zou ik gewoon betalen, de andere boete zou ik bezwaar tegen maken...

Firebird
Zo zit dat.
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

René, commentaar ?

iisys, wat bedoel je met René? Wie is dat? Vertel ons meer ()

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bavaria schreef:

[...]
Wie is René

Firebird schreef:

[...]
iisys, wat bedoel je met René? Wie is dat? Vertel ons meer ()

René is gewoon een member, gebruik de search.
René weet ons ook altijd meer te vertellen over juridische zaken, dus misschien dat hij duidelijkheid kan geven hierover.

Nicksel, plaats dit topic ook op scooterfreakz, daar is ook een subforum over juridische zaken.

Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Het schijnt ook soms dat motoragenten je gewoon van je scooter aftrappen of je jas vasthouden zodat je van je scooter afflikkert...
Als ze ooit zoiets bij mij doen schop ik die hele motor van hem naar de ******

Bavaria
Ik ben een kuikentje
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
[...]
René is gewoon een member, gebruik de search.

Ja ik kon ook op google zoeken naar rené maar dan kreeg ik vast en zeker een paar duizend hits

Firebird
Zo zit dat.
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dharion schreef:

Het schijnt ook soms dat motoragenten je gewoon van je scooter aftrappen of je jas vasthouden zodat je van je scooter afflikkert...
Als ze ooit zoiets bij mij doen schop ik die hele motor van hem naar de ******

Dat moet 'ie niet flikken. Dan flip ik echt helemaal naar hem toe. Dan krijgt hij de volle laag. Maar ik denk ook.

Nicksel
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dharion schreef:

Het schijnt ook soms dat motoragenten je gewoon van je scooter aftrappen of je jas vasthouden zodat je van je scooter afflikkert...
Als ze ooit zoiets bij mij doen schop ik die hele motor van hem naar de ******

Ik stopte gewoon want ik wist niet wat ie moest.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je kunt natuurlijk commentaar aantekenen dan nemen ze de situatie nog een keer in handen, zo heb ik ook een boete van 120 euro kwijtgescholden gekregen.

Rian
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

In hoger beroep gaan, deze zaak klopt niet volledig.

Die boete kan je niks meer aan doen. Maar stopteken negeren wel..

Firebird
Zo zit dat.
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

In hoger beroep gaan, deze zaak klopt niet volledig.

Die boete kan je niks meer aan doen. Maar stopteken negeren wel..


Inderdaad, je kan tenminste nog 1 zaakje goed op een rij zetten.

Nicksel
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 14:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Firebird schreef:

[...]
Inderdaad, je kan tenminste nog 1 zaakje goed op een rij zetten.

Maar hoe groot denken jullie dat de kans is dat ik het win?

Syncie
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 15:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Schelden mag niet, ik zou het verbalisantnummer proberen te krijgen en een klacht indienen.
Over dat stopteken, ja bewijs jij maar eens dat zij hem niet hebben gegeven, het is jouw woord tegen die van agenten. Ik ben bang dat je daar niets aan doet. Volgens mij is een stopteken negeren een wet-mulder overteding en daar heb je omgekeerde bewijslast, de bewijslast ligt dus bij jouw.

Off:
Ik heb hier veel aardigere agenten Het is open dag en je mag met opgevoerde scooters op de rollerbank zonder dat je een boete krijg . Net met 2 mensen geweest om te testen. Straks met een groeppie erheen .

[Laatst bewerkt door Syncie op zaterdag 13 oktober 2007, om 15:03]
BaXiess
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 15:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

over het negeren van stopteken, in de wet staat dacht ik: je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Aangezien zij geen bewijs hebben van dat je het stop teken gezien hebt kunnen ze je daarvoor geen boete geven..

Rian
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 15:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nicksel schreef:

[...]
Maar hoe groot denken jullie dat de kans is dat ik het win?

Groot als je het schelden erbij betrekt.

Als je dit niet doet gaan ze denken dat het een lulverhaal is.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 15:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wij hebben ook opendag. Ik stond op de rollerbank met de scooter van een vriend van mij, hij haalde 104 km/pu.

Saven
admin
Geplaatst op: 13 Oct 2007, 15:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

In hoger beroep gaan, deze zaak klopt niet volledig.

Die boete kan je niks meer aan doen. Maar stopteken negeren wel..


jawel hoor

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login