Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Private en Protected in classes

Thomaz
'
Geplaatst op: 25 Oct 2007, 10:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo allemaal,

Ik ben nu met classes aan het werk, alleen zie ik vaak iets staan als protected en private, weet iemand wat de betekenissen hiervan?

Of weet iemand een goede tutorial waar dit in staat uitgelegd? Kan niet echt iets goed vinden.

Mvg,

Thomas

Basjee
Octo
Geplaatst op: 25 Oct 2007, 11:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

En public neem ik aan?

Public is het standaard type. Toch is het meegeven hiervan altijd ordelijk en duidelijker.
Je zal geen problemen ondervinden bij het aanroepen van deze variabele.

Protected beschermt het lid gedeeltelijk.
Het is mogelijk het lid over te erven maar niet van buitenaf aan te roepen.
Je hebt dus wat minder speling als bij public, maar nog altijd veel vrijheid.

Private schermt je lid eigenlijk volledig af.
Het zal in de meeste gevallen een fatal error geven en anders gewoon NULL terugsturen (wat gelijk is aan "" ==> niets).
Je kan het lid alleen in de classe zelf aanroepen, dus niet in een child class en zéker niet buiten de classes.

Quote = Google.

Saven
admin
Geplaatst op: 25 Oct 2007, 12:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

public kun je overal aanroepen, private alleen binnen de class en protected kun je alleen binnen de class gebruiken, en de classes die die class extenden. maar leer maar eerst hoe je moet werken met classes. het is niet zomaar allemaal functies bij elkaar..

Thomaz
'
Geplaatst op: 25 Oct 2007, 17:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik zit nu met het volgende probleem:

Ik heb nu 3 verschillende classes in 3 verschillende bestanden. Ik heb de class user, de class mysql en de class standaard. Alleen heb ik in de class user de class mysql en de class standaard nodig. Kun je nu dit doen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

require_once("pad naar andere class.php");

class user extends mysql{

}

?>

Alleen hoe pak je nu de standaard er ook nog bij? Of moet je dit op een hele andere manier aanpakken?

Syncie
Geplaatst op: 25 Oct 2007, 18:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kijk eens naar de PHPLay, in index.php zie je een autoload functie, die moet je hebben.

Zoek ff op php.net naar autoload

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login