Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Admin wachtwoord

Dogwatch
Geplaatst op: 08 Nov 2007, 22:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ey,

Mijn neefje (10jaar) had een laptop gekregen van een familie lid alleen zit daar nog een ww op die ze niet weten(geen verdere vragen daarover weet ook niet hoe het zit)
Maar nu is mijn vraag: zijn er programmas waarmee de wachtwoord gereset kan worden?

Als de laptop word opgestart krijg je dus dat inlog scherm voor de gebruikers die wachtwoord bedoel ik.

Ik had dit gevonden klik is dat wat?

Alvast bedankt

[Laatst bewerkt door Dogwatch op donderdag 8 november 2007, om 22:13]
KoiSashuu
Geplaatst op: 08 Nov 2007, 22:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik ga ervanuit dat de laptop 2e hands is (van een familielid dus), dan zou die eerdere eigenaar het wachtwoord toch moeten weten?
Maarja... programma's starten alleen op als je bent ingelogt...
Dus dat kan denk ik niet

PS: Moet je de link wel klikbaar maken

Dogwatch
Geplaatst op: 08 Nov 2007, 22:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik neem aan dat die ook automatisch kan opstarten dacht ik hoor.

Sander
Geplaatst op: 08 Nov 2007, 22:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wat ook wel eens helpt(als er geen Administrator password staat ingesteld) is 2x ctrl+alt+delete @ login scherm drukken en dan Administrator bij username invoeren(werkt @ pc van m'n pa ).

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 08 Nov 2007, 22:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tijdens het opstarten in veilige modus opstarten (gewoon lekker tijdens het opstarten om de seconde op F8 rammen) en voor opstarten in veilige modus kiezen. Verwijder de account, wijzig het passwoord, whatever. Als je de account verwijdert backup dan wel eerst de bestanden.

Dogwatch
Geplaatst op: 08 Nov 2007, 22:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nja probleem alleen is dat er wel een wachtwoord ingesteld staat.

Edit@Thaan ok zal dat eens proberen

[Laatst bewerkt door Dogwatch op donderdag 8 november 2007, om 22:20]
Thomaz
'
Geplaatst op: 08 Nov 2007, 22:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Tijdens het opstarten in veilige modus opstarten (gewoon lekker tijdens het opstarten om de seconde op F8 rammen) en voor opstarten in veilige modus kiezen. Verwijder de account, wijzig het passwoord, whatever. Als je de account verwijdert backup dan wel eerst de bestanden.

Dit werkt alleen bij windows xp home edition of heb ik dat mis?

Dogwatch
Geplaatst op: 08 Nov 2007, 22:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maakt niet zoveel uit, want op die laptop zit windows xp.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 08 Nov 2007, 22:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thomaz schreef:

[...]
Dit werkt alleen bij windows xp home edition of heb ik dat mis?

Nee, ook bij Pro, en lijkt mij ook bij Vista, maar bij Vista heb ik het nooit geprobeerd.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 08 Nov 2007, 23:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Er stond eerst een filmpje op Break.com waarmee je met een CD windows kon booten alleen dan als administrator, en daarmee simpelweg het wachtwoord veranderen. Hoe deze heet? Een mysterie.

tttommeke
Geplaatst op: 08 Nov 2007, 23:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Nee, ook bij Pro, en lijkt mij ook bij Vista, maar bij Vista heb ik het nooit geprobeerd.

Als die familielid maar niet op het account administrator ook een passwoord heeft gezet

Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 08 Nov 2007, 23:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gewoon formatteren

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Nov 2007, 07:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

tttommeke schreef:

[...]
Als die familielid maar niet op het account administrator ook een passwoord heeft gezet

Gebeurt maar weinig, weinig huis-, tuin- en keukenwindowsgebruikers die überhaupt een wachtwoord gebruiken, laat staan weten dat de Administrator account bestaat en dáár ook en wachtwoord op zetten.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 09 Nov 2007, 09:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

tttommeke schreef:

[...]
Als die familielid maar niet op het account administrator ook een passwoord heeft gezet

Dan nog niks aan de hand, gebruik een programma als ''BartPE', bootable cd ding, erin douwen, booten van cd, krijg je alternatief lelijk achtig iets van windows. start->run->'control userspasswords2', je krijgt alle gebruikers te zien die aanwezig zijn op de pc, wachtwoord wijzigen en that's it ?

Dogwatch
Geplaatst op: 09 Nov 2007, 21:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jongens bedankt het is gelukt met de tip van Thaan.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login