Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

PC Booten

Stfn
1th
Geplaatst op: 20 Nov 2007, 21:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hoi allemaal daar

Ik zit met een erg groot probleem momenteel... Ik ben vanmiddag even bezig geweest met een ander moederbord in m`n pc van een ander met verschillende onderdelen enzovoort erop bla bla. Nouja dat moederbord was dus stuk kwam ik achter (was van een maat van me had ik gekregen) dus die is weg nu.

Nu heb ik m`n eigen moederbord er weer ingegooid alles aangesloten zoals het zat (had het nog speciaal opgeschreven hoe de stekertjes zaten van de aan en uit knop en ledjes blabla voor de zekerheid nog waar de HDD, DVD-Rom en floppy kabels inzaten (draai ik nog wel eens om )

Nou ik PC opstarte zag er allemaal goed uit maar na de geheugentelling en floppy seek wil die verder staan maar dan krijg ik de error:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
Deze error heb ik dus al een keer eerder gehad maar geen flauw idee hoe ik hem toen weg kreeg. Heb nog geprobeerd van cd-rom te booten maar dat doet die ook al niet meer.

Heb ik nou kabels verkeerd aangesloten of de HDD`s ? Heb al in BIOS gekeken hoe die wordt geboot maar die staat gewoon op HDD-0 en HDD-1 dus dat klopt wel...

Iemand die me kan helpen?

[Laatst bewerkt door DayDreamer op dinsdag 20 november 2007, om 21:35]
Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 20 Nov 2007, 22:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kijk of je IDE/SATA kabel(s) er wel goed in zitten. Als de IDE kabel er schuin in zit doet ie het al niet en krijg je dit bericht.

Syncie
Geplaatst op: 20 Nov 2007, 22:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

En check in je BIOS of die HD gevonden is.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 20 Nov 2007, 22:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

De BIOS is waarschijnlijk gereset en daarom moet je even in de bios kijken of hij wel als primary van je HD boot en niet van je CD-rom. En ik zou even zeker weten dat je alles precies hetzelfde hebt als hiervoor.

Stfn
1th
Geplaatst op: 21 Nov 2007, 15:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb de kabels tussen moederbord en hardeschijf nog een ker gecontroleerd en na gevraagd aan m`n broer en pa of het nou echt wel goed was om zeker te zijn maar m`n BIOS ziet inderdaad helemaal geen hardeschijven meer terwijl ze wel draaien (geluid). Ik kan ze dus niet als Primary en Secondair instellen...

BrainDamage
Dress Less 2 Impress
Geplaatst op: 21 Nov 2007, 15:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heeft helamaal niks met de kabels te maken
je moet inderdaad gewoon even de boot goed zetten op HD, en als je in de BIOS geen hardeschijven ziet, moet je nog maar een keer naar de kabels checken, of, ik zou hem even naar hardeschijven laten scannen, zodat hij ze vind.

succes ermee

Stfn
1th
Geplaatst op: 21 Nov 2007, 16:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heb de kabels al wel 10x gecheckt en aangedrukt eruit gehaald gekeken of ze er recht in zaten blabla. Hoe moet ik btw scannen na HDD`s als die niet opstart en ik telkens die fout krijg zelfs als ik boot van cd-rom ?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 21 Nov 2007, 17:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

In je bios kun je selecteren welke je als primary hd wilt instellen en welke niet etc. zo is het althans bij mij. Als dat nog niet werkt zou ik het bios batterijtje er even uithalen en er weer indoen, dan is de hele bios gereset en zou je alles opnieuw moeten kunnen instellen.

Maar eerst kijken of je HDD het nog doet in een andere pc.

Tadnecty
Geplaatst op: 21 Nov 2007, 17:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

en misschien heb je een jumpertje verkeerd eringestoken...

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 21 Nov 2007, 18:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Boot dan van je windows cd om te kijken of die je schijven herkent in de goede groottes?

Of flikker zowel je floppies als CD rom drives eruit, alleen je HDD's erin, goede boot volgorde en niet aangesloten apparaten uitschakelen in je BIOS, en dan booten.

Stfn
1th
Geplaatst op: 22 Nov 2007, 08:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bedankt Thaan.
Na die tip van de cd-rom drives loskoppelen zag ik de fout.. De kabel zat scheef in de CD Brander..
Toch bedankt allemaal voor de hulp

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 22 Nov 2007, 08:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

DayDreamer schreef:

Bedankt Thaan.
Na die tip van de cd-rom drives loskoppelen zag ik de fout.. De kabel zat scheef in de CD Brander..
Toch bedankt allemaal voor de hulp

Het zijn meestal de meest voor de hand liggende dingen, en een andere blik erop met behulp van iemand anders lost dingen al gauw op. No problem.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login