Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Staken ofzo

Martijn
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 21:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo vriendjes en vriendinnetjes .

Iedereen is nu wel aan het staken, maar weet iedereen nog wel waar het over gaat, ik weet hoeveel uur jullie normaal hadden, maar dit gaat er toch om dat er een mininum aantal uur gehaald word.

als je rekent dat je bijvoorbeeld 32 uur per week les hebt ofzo en we hebben 40 weken les van een jaar kom je op 32*40=1280 uur uit.
Ja oké ik zal wel getalletjes mis hebben, maar we komen kats over dat heen, een beetje school heeft niet 1280-1040=240 uur uitval in een jaar. Proefwerk wegen daarintegen gaan er dan wel vanaf dacht ik, maar waar maken we ons dan druk om, als volgens mijn berekening, we er al over komen?.

Martijn

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 21:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

wij hebben nu min. 30 lessen van 50 min. per week
30 * 5 / 6 = 25 uur per week
40 * 25 = 1000
da's dus 1 uurtje per week te weinig (dus 1.2 lessen dús 2 lessen)
en dat betekend bij ons op school iedereen die nu 30 of 31 lessen heeft moet gewoon 1 of 2 lessen extra in de mediatheek zitten, hartstikke nutteloos dus

daarom zijn de leraren er bij ons op school zelfs vóór dat wij gaan staken

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 21:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als je denkt dat het om de lesuren gaat, dat de leerlingen minder les willen, sla je de plank volledig mis.

Het gaat om het feit dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat, terwijl de overheid méér lesuren wilt.

Dit houdt dus in dat je:
-Meer lessen krijgt
-Die per les minder kwalitatief zijn.

Want er blijft niet genoeg tijd over voor docenten en hoogleraren om hun lessen voor te bereiden, wat betekent dat ze minder kwaliteit kunnen leveren.
Daar gaat die hele staking om.

Dus.

sandr schreef:

daarom zijn de leraren er bij ons op school zelfs vóór dat wij gaan staken

Dat zijn ze niet omdat jullie dan je norm halen, maar omdat zíj dan beter hun lessen kunnen voorbereiden, zonder die norm te moeten halen.

Tijn
;-D
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 21:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zo heb ik er ook al eens over na gedacht
Ik heb 28 uur in de week en daarmee kom ik op 1120 uur in een jaar.
Als ze 1040 uur willen zitten ze rond 22 uur in de week, dan heb je per dag dus ongeveer 5 uur les, dat is echt te weinig als je zo'n 12 vakken hebt
Ik vind die stakingen ook nergens op slaan (een soort spijbelen met excuus )

Martijn
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 21:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hm ja, dat klopt wel.... Maar proefwerk weken e.d. gaan toch nu van dat af? en ze hadden het er toch over dat ze dan in die weken ook lessen moesten gaan geven ofzo?

Naja ik heb verder niet gestaakt. Niks volgens mij hierzo

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 21:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Volgens mij bedoelt de overheid alleen de uren van de profielvakken.

RobiN
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 21:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

je krijgt hierdoor die zinloze uren, omdat de school ze wel moet inplannen. als een school niet aan het aantal minimum aantal uren krijgt het een boete dus...

en als die extra uren erbij komen zal je er echt niet meer van leren, want er is al een lerarentekort.

Martijn
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 21:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Als je denkt dat het om de lesuren gaat, dat de leerlingen minder les willen, sla je de plank volledig mis.

Het gaat om het feit dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat, terwijl de overheid méér lesuren wilt.

Dit houdt dus in dat je:
-Meer lessen krijgt
-Die per les minder kwalitatief zijn.

Want er blijft niet genoeg tijd over voor docenten en hoogleraren om hun lessen voor te bereiden, wat betekent dat ze minder kwaliteit kunnen leveren.
Daar gaat die hele staking om.

Dus.

[...]
Dat zijn ze niet omdat jullie dan je norm halen, maar omdat zíj dan beter hun lessen kunnen voorbereiden, zonder die norm te moeten halen.


Ik ben het wel met je eens ja, het is echt een kut niveau! half afgestudeerde leraren of eentje uit pensioen gehaald...

Ik heb verder ook niks tegen erop, omdat ik toch wel aan die uren kom

Bavaria
Ik ben een kuikentje
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 21:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Allemaal leuk en aardig die getalletjes erop loslaten maar waar het om gaat is, wij, naja eigenlijk dus school, zitten aan het minimum van 1040 uur. Als ze deze uren niet vol kunnen maken worden en maatregelen voor de school getreft, een boete ofzo. Door die 1040 uur vol te maken moeten wij nutteloze lessen volgen, of het eerste uur/laatste uur dat uitvalt toch nog opschool blijven terwijl je geen les volgt en anders een uurtje langer in bed kan blijven liggen of net een uurtje eerder uit zijn. Ik heb ook gehoord (op het internet welliswaar, dus weet niet of het waar is (!)) Dat sommige leerlingen kaugoms moeten krabben om zo de 1040 uur vol te maken.

Daarom staken we (als het goed is ). En anders staak ik ergens anders voor dan jullie .

Rinaldo
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 22:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zo worden we allemaal dom !!

.

Rian
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 22:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Staken is leuwk, ookal doewn wij in 010 aan rellen

Bavaria
Ik ben een kuikentje
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 22:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

Staken is leuwk, ookal doewn wij in 010 aan rellen

Ben je ook geslagen met een stok? Of door de waterkanon geraakt ?

Rian
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 22:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bavaria schreef:

[...]
Ben je ook geslagen met een stok? Of door de waterkanon geraakt ?

Geen watolkaneun

Wel een stok

Bavaria
Ik ben een kuikentje
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 22:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Geen watolkaneun

Wel een stok


Net goed.

Timm
Oppergod
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 22:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Lever gewoon de nutteloze vakken (tekenen, muziek, handvaardigheid, opvanguren etc.) in voor extra belangrijke vakken (ne, du, fa, wi, na, sk etc.) en we hebben betere lessen en een betere motivatie. In opvanguren ben ik blij als ik van 1 vak de helft van mijn huiswerk af krijg en thuis ben ik boos op mezelf als ik in 50 min. niet al mijn huiswerk af heb

Rian
Geplaatst op: 26 Nov 2007, 22:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bavaria schreef:

[...]
Net goed.

Ook bedankt

Robertenzo
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 06:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wij komen er jammergenoeg allang aan.

Want uitval wordt ook weer bijgerekend op een andere dag

Rakka
Heb je mij weer
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 08:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Naja er gaan op dit moment 2 verhalen, dat het gaat om hele uren en dat het gaat om hele weken, dat ze bijvoorbeeld proefwerkweken al van die 40 weken hebben afgehaald, in dat geval is is het je aantal lesuren per week*33, en heb je dat moet je dus al 34 uur per week hebben

Tadnecty
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 09:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

wij hebben 25,667 uur per week, nooit uitval

40 x 25,667 = 1026,667 = 1027

paar leraren willen ook wel dat wij staken, maar komt de schoolleiding daarachter, hebben ze een dik probleem

[Laatst bewerkt door Tadnecty op dinsdag 27 november 2007, om 09:47]
Martijn
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 13:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hmm ja, dan snap ik t wel. Het gaat er dus gewoon om dat ze dat minimum voordat ze een boete krijgen omlaag gaat+de leerlingen geen nutteloze lessen krijgen.

Vind zelf trouwens niet dat we nutteloze uren zouden kunnen hebben. Want je leert alleen maar. Eventueel gewoon een studie uur zou ik dan wel weer goed vinden als we meer uren zouden draaien moeten.

[Laatst bewerkt door Martijn op dinsdag 27 november 2007, om 13:16]
Striker
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 14:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Die 1040 uur zijn HELE uren dus niet de lesuren die jij op school hebt, zo heb ik maar 45 minuten per les. Als dit al gezegd was in dit topic kan mijn reactie verwijderdt worden.

(vrijdag weer staking in middelburg maar dan tegen politiegeweld van vorige week vrijdag)

Martijn
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 21:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Doe maar lockie op vriendjes en vriendinnetjes van de saven crew.

Spunk deed een topiconderwerpkapingwatnietechttofismaarnueenmalvakergebeurtopdezeinformatieveen leerzametopicsovermeerlesuren.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login