Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

(!) bootprobleem

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 09 Jan 2008, 18:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Helleeuh

Een paar dagen geleden sloot ik mijn computer gewoon af zoals elke andere shutdown. Diezelfde avond probeer ik hem weer op te starten, maar dit lukt niet.
Hij geeft aan dat Windows de vorige keer verkeerd is afgesloten oid, en dan krijg ik 5 opties: Windows normaal opstarten, opstarten met laatst werkende instellingen (oid) en 3 varianten van veilige modus. Dus als ik dan bijv Windows normaal opstarten doe, begint hij te laden, maar na het bootscreen start hij gewoon opnieuw op en gebeurd precies hetzelfde.
Ik heb alle 5 opties al geprobeerd, telkens met hetzelfde resultaat.
Ik kan via m'n recovery cd nog wel bij chkdsk ed komen, maar dat geeft ook geen resultaat. Chkdsk zegt wel dat er iets mis is, maar repareren heeft geen effect.

Bijna al mijn bestanden staan op m'n externe harde schijf, dus dat is mooi.
Ik zit echter aan de vooravond van mijn toetsenweek en moet nog verschillende verslagen typen. Ik zou dus graag op m'n Windows computer kunnen zonder hem helemaal opnieuw te installeren. Ik zit nu op een laptop van Apple, en vergeleken met mijn pc toetsenbord typt dit behoorlijk irritant.

Iemand enig idee wat ik verder nog kan doen, behalve formatteren of Windows opnieuw installeren?

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 09 Jan 2008, 18:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sluit je gewone toetsenbord op je apple laptop aan?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 09 Jan 2008, 18:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

In veilige modus opstarten als dat werkt en dan een systeemherstel doen, dat werkt vrijwel altijd prima hier.

Is die (!) nou noodzakelijk Maarja je bent admin dus je doet maar

[Laatst bewerkt door Guz op woensdag 9 januari 2008, om 18:52]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 09 Jan 2008, 19:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

sluit je gewone toetsenbord op je apple laptop aan?

Verkeerde aansluiting, werkt niet >_<
Guz schreef:

In veilige modus opstarten als dat werkt en dan een systeemherstel doen, dat werkt vrijwel altijd prima hier.

Is die (!) nou noodzakelijk Maarja je bent admin dus je doet maar


Ik zei dus al, ik kan niet in veilige modus komen, dan reboot hij gewoon en krijg ik hetzelfde verhaal.
Die (!) is omdat ik die computer nodig heb voor school, en ik moet morgen 3 verslagen inleveren waar ik nog aan moet beginnen >_<

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 09 Jan 2008, 19:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dan zou ik ook zo een twee drie geen oplossing weten, ik zou gewoon even snel windows opnieuw instaleren en word erop flikkeren. Ben je een uurtje bezig mits je alles voor de hand hebt.

Succes.

Saven
admin
Geplaatst op: 09 Jan 2008, 19:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

in die ene soort dos repair modes:
fixboot of fixmbr als commando missch intypen ?

edit: hm dat probleem heeft zo'n maat van me ook een keer gehad maar die kon het niet fixen format dus ben ik bang

[Laatst bewerkt door Saven op woensdag 9 januari 2008, om 19:51]
Syncie
Geplaatst op: 09 Jan 2008, 19:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als chkdsk /r, fixboot e.d. niet werken:

Windows CD erin
En dan de windows herstellen(niet dat je zo'n DOS ding krijgt maar via de installatie).

Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 09 Jan 2008, 21:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

En anders kan je nog op je mac werken tot je pc weer geinstalleerd is

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 09 Jan 2008, 21:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hmhm, heb nu gewoon Windows over de huidige installatie geinstalleerd. Geen bestanden kwijt, maar programma's zijn niet meer geinstalleerd en systeeminstelingen en tweaks moet ik weer opnieuw instellen. En jeez, dat zijn er met de maanden steeds meer geworden
Installatiecd was sp1, dus eerst megaveel updates installeren voordat sp2 komt, dan nog de updates die daar bij horen, en dan pas kan ik Office 2007 installeren

Santi
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 00:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

en, ga je het redden voor morge?

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 02:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

[...]
Verkeerde aansluiting, werkt niet >_<
[...]

dat bestaat niet.. Gewoon zo'n plug kopen; 3,50

Anyways, heb je wat aandacht gegeven aan je hdd? Maakt hij geen rare geluidjes o.i.d ?

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 12:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

[...]
dat bestaat niet.. Gewoon zo'n plug kopen; 3,50

Anyways, heb je wat aandacht gegeven aan je hdd? Maakt hij geen rare geluidjes o.i.d ?


Jaja weetik, maar daar had ik dus geen tijd voor.
Nee hij maakte geen rare geluidjes. Na het bootscreen begon hij gewoon opnieuw.

Iig, heb 1 verslag afgekregen en nog wat leerwerk kunnen maken, maar die 2 andere verslagen lever ik morgen wel in

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 12:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heb ik ook eens gehad ja,
Ik deed precies tzelfde als jij, maar niks werkte idd.
Toen heb ik m maar naar een computer-boer gebracht, en die was bezig met wat ingewikkelde dingen, maar hij werkte

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login