Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Eve Online

Lotus
o.0
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 20:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wie speelt er Eve?

Name: Interplanetair
Ship: Coercer
Race: Amarr

Photo:

[Laatst bewerkt door Lotus op zondag 13 januari 2008, om 20:47]
Alex
Kansloos
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 20:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Leg ook even uit wat Eve precies is xD
Ik neem aan dat een aantal onder ons (waaronder ikzelf) niet weten wat Eve is.

[Laatst bewerkt door Alex op zondag 13 januari 2008, om 20:47]
Santi
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 20:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ik niet, vertel is wat meer dan?

Lotus
o.0
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 20:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Eve is een soort van ruimtespel
www.eve-online.com

Alex
Kansloos
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 20:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kunnen we alsnog weinig mee Leg gewoon duidelijk uit Of is een beetje moeite al weer te veel werk

Santi
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 20:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

moet je met een ruimteschip het heelal veroveren ofzo?? hup hup uitleggen jij

Lotus
o.0
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 20:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Eve-Online
Releasedate: 1 mei 2003
Website: http://www.eve-online.com
Ontwikkelaar: CCP
Uitgever: Crucial Entertainment
Genre: MMORPG
Platform: PC

Prijs:
Aanschaf: 19,95 euro
Abonnement: 14,95 euro per maand (Korting bij meer)

Eve-Online is een MMO in de richting van Privateer of Microsoft's Freelancer. Een carriere in een groot universum, waar je alle kanten op kan. Je kan kiezen illegale of legale activiteiten te doen en aan je eigen loopbaan werken.

Max Sage heeft de officieele Player Guide bijgewerkt en omgezet naar pdf-formaat, zodat je hem kunt afdrukken en doorzoeken. Die kan je hier downloaden.

Er zijn 4 races:



EVE speelt zich ergens ver in het heelal af, ver van onze planeet af. Deze wereld is opgedeeld in 5 koninkrijken (Amarr Empire, the Gallente Federation, the Caldari State, the Minmatar Republic, and the Jovian Empire) die elk aan een bepaald ras behoren. Opzich is het verhaal leuk om eens een keer door te lezen, maar is het niet zo relevant voor de game zelf. De game zelf bestaat op het moment uit 5000 sectoren met elk asteroidfields, player stations, npc stations, stargates etc. Hierbij bestaat de middelste zone van de wereld uit een veilig gebied waar CONCORD de wacht houdt (ongeveer van sector 1.0 tot 0.5), en de space sectoren waar geen/weinig bescherming is (sector 0.5 tot 0). CONCORD houd in de 1.0 tot 0.5 area`s de wacht, zij voeren Patrouilles uit in deze regio en grijpen in wanneer je regels overtreed. Hoe lager het getal, hoe minder veilig de area is, dus zijn deze area`s voor de sterkeren.

Je begint de game in een zeer uitgebreide tutorial waar je werkelijk alles op een heel duidelijke en goede manier word uitgelegd. Hier moet je zeker een avond voor uittrekken, maar een betere inleiding voor de game is er niet. Hierna is het de bedoeling dat je je qua financien en schip omhoog gaat werken, dit kan op meerdere manieren:

Mining
Courier
Combat
Pirate
Je kunt in princiepe wel iets meenemen van al deze punten, maar je kunt ze zelfs allemaal afwerken. Het probleem hiermee is echter dat de training van skills in EVE niet middels XP maar middels tijd gaat. Dwz. dat een skill een aantal uur/dagen duurt om te trainen, waarna je een volgend level van een skill kan leren. Dit is zeker merkwaardig voor een MMO, maar ik heb er niet eens zo`n problemen mee.

Voorbeeld: Je wilt een goede crafter worden. Normaal gezien zou je grote hoeveelheden resources nodig hebben om XP te krijgen waar je geen reet mee verdient. In EVE bepaal je zelf wanneer je begint met craften voor je inkomsten. Bovendien zijn er gewoon skills in EVE die in andere MMO`s niet mogelijk zijn te trainen, zoals de learning skills (waarmee je sneller skills mastered) of anchoring (dit is het openen van containers in space). Dus over het algemeen is dit best een goed systeem. Je character trained overigens gewoon als je offline bent in EVE, dit gaat wel maar met een character per account.

Mining

Ikzelf heb nog niet zo veel ervaring met mining, maar ben wel van plan te gaan minen. Minen gebeurt met mining laser, waarmee je langzaam astroiden leegzuigt. Deze kun je op de market zetten (refined of niet-refined) of gebruiken om te craften. Uiteraard heeft elke miner zijn eigen spots waar die zn resources vandaan haalt, en zijn eigen thuismarkten waar de producten verkocht worden. Overigens kan een crafter allerlei items maken van resources, waarbij je moet denken aan spaceship componenten, maar ook de schepen zelf en zelfs player stations!

Courier

Vooral aan het begin een makkelijke en veilige manier om geld te verdienen door missies, maar ook later in de game kun je koerier zijn (denk aan traders die goedkoop inkopen en duur verkopen een stuk verderop).

Combat

Dit bestaat uit gevechten tegen beginnelings NPC`s, maar later in de game ook wars tussen clans/alliances. Ik kan hier op het moment nog niet veel over vertellen aangezien ik nog te zwak ben voor de leipere gebieden, maar dit is zeker iets waar ik naar uitkijk!!

Pirate

Dit zijn players die de gevaarlijkere gebieden terroriseren, vaak om controle over een gebied te houden en voor de fun. Ook iets wat ik wil gaan doen!!

EVE beschikt over een degelijk chatsysteem waar keuze is uit vele kanalen om te chatten. Uiteraard is er een clanchat, maar ook elk gebied heeft zijn eigen channel. Verder zijn de meeste spelers in EVE erg behulpzaam en helpen ze je graag op weg. Er bestaat zelfs een speciaal team (het Interstellar Svcs Dept) om nieuwe spelers te ondersteunen. Het is zo dat er nog wat dingen niet helemaal duidelijk zijn na het doen van de tutorial, maar je zult zeker op weg worden geholpen. Tevens kudo`s voor de pijlsnelle petitionservice (functie waarmee je vragen/bugs ed. Kunt doorgeven aan GM`s – deze reageren dag en nacht heel snel).

Ik merk aan de fora en de patchnotes dat het dev team echt veel waarde hecht aan de spelers en weten wat ze doen (unlike SOE). Vooral de presentatie op het fanfest gaf aan wat de visie van CCP is en wat ze van plan zijn (heel vooruitstrevend maar wel realistisch en cool


Ships


Ships met namen

Conclusie
Gaaf thema en sfeer
Goede gameperformance
Goede community/clan
Weinig invloed NPC`s
Orgineel/innovatief
Een grote server
Oneindig groot / niet crowded!
Training door tijd
PVP zones
Minpunten
Soms eenzaam in sectoren
Reizen duurt lang
Tijdsduur voordat je in 0.0 zit
Training door tijd

Er is een trial verkrijgbaar op de site van EVE – vraag als je wilt gaan spelen wel iemand van dit forum om een key, omdat wij voor elke key die we uitdelen een kans hebben een hele gave prijs te winnen!!

[Laatst bewerkt door Lotus op zondag 13 januari 2008, om 21:06]
Lotus
o.0
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 20:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

moet je met een ruimteschip het heelal veroveren ofzo?? hup hup uitleggen jij

Jaja rustig

[Laatst bewerkt door Lotus op zondag 13 januari 2008, om 22:03]
Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 20:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

15 euro per maand om te spele tering.... kan je beter Wow spelen (legaal dan)

Lotus
o.0
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 21:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Is het echt waard

Jaapje
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 22:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je gaat toch serieus niet geld betalen aan zo'n tijdverneukend, kansloos, dom, spelletje op de computer.

En die uitleg is niet geknipt en geplakt enzo van internet?

Lotus
o.0
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 22:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

xD ik moest het snel doen-.-

Santi
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 22:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

whaha laat je tog niet zo'n haast maken

hoeveel spelen er dat spel? hoelang speel jij het? is die demo gratis en online?

misgien wel leuk op een zater/zon dag als ik niks te doen heb

BaXiess
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 22:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hmm klinkt opzich best leuk alleen heb het geld er niet voor over en ook de tijd niet net als WoW, te duur, te eindeloos, te vervelend (al vind ik het concept enzeuw waar in het bedacht is wel leuk gedaan, als ik geen persoonlijk leven had en geld over had was ik het denk ik wel gaan spelen )

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 22:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Er zullen vastwel private servers voor zijn.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 13 Jan 2008, 23:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Painmaker schreef:

Er zullen vastwel private servers voor zijn.

Ja misschien dat ik dan ook eens ga kijken wat het is

Melvin
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 10:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Pokke duur

Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 11:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik speel cod1 online

Lotus
o.0
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 14:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Santi schreef:

whaha laat je tog niet zo'n haast maken

hoeveel spelen er dat spel? hoelang speel jij het? is die demo gratis en online?

misgien wel leuk op een zater/zon dag als ik niks te doen heb

Ik speel het heel lang
ja die demo is gratis en online

Lotus
o.0
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 14:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Painmaker schreef:

Er zullen vastwel private servers voor zijn.

Nee geen private servers
Onmogelijk te kraken

Lotus
o.0
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 14:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

o.0 2 keer post?

[Laatst bewerkt door Lotus op woensdag 16 januari 2008, om 17:21]
Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 14:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik kraak noten

Lotus
o.0
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 15:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login