Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

windows start niet meer op

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 16:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ik startte gister m'n pc op en kreeg:
Het dell logo zoals normaal.
Daarna kreeg ik een zwart scherm dat iets van 3 sec bleef staan. En daarna de error dat het bestand system32/hal.dll mist.

Dus wat doe ik:
Ik zoek de windows CD (dat was verreweg het moeilijkste van alles ). Ik kom via BIOS in windows installeren/reparen/nog wat meer dus ik doe repareren (logisch lijkt me) alleen toen kreeg ik een of ander msdos achtig iets waarvan ik geen idee had hoe ik verder moest.
Dus toen heb ik maar een 2e windows geïnstalleerd (in map C:/WINDOWS2/) in de hoop daar iets mee te kunnen, toen zag ik dat alle oude gegevens er nog op stonden (en die wil ik ook zeker niet kwijt). Ik denk dan kopiëer ik die hal.dll gewoon ff vanaf de nieuwe naar de oude windows (want op de nieuwe die ik net had geïnstalleerd stond helemaal niks, maar via deze computer > C:/ zag je dat alles er nog was), dus ik ga naar C:/WINDOWS2 klik op system32 en kreeg daar een error met of ik de c schijf wil formatteren, ik ram op nee en vervolgens blijf ik in /WINDOWS2 ik krijg ook deze error als ik naar /WINDOWS/system32 ga dus vanaf een andere pc het bestand kopiëeren werkt ook niet.

Heeft iemand nog een oplossing, behalve dat ik mijn c schijf moet formatteren?

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 16:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

hmm..
Beetje omslachtig maar enigste wat in me opkomt is:

Download via andere pc legaal Linux Mandriva One, doe dat branden doe dan daar van af booten, surf naar je C:\ en doe dat geknip en geplak.

Ik denk dat t niet werkt want daar heb ik niet zon verstand van, maar doe es geak

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 16:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

mja kwil het best proberen, ben m nu aan het downloaden, maar kheb hier geen cd brander dus khoop dattie het vanaf mijn usb stick doet.

DJVG

Geplaatst op: 15 Jan 2008, 19:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

hal.dll = Hardware Abstraction Layer.

Het kan dus zijn dat er hardware in je pc aan het doodgaan is...

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 17 Jan 2008, 18:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

dat met linux werkt niet, ik krijg alleen maar mappen die ik in linux heb aangemaakt

en ik denk niet dat er hardware dood is want linux en de 2e windows geven deze error niet

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login