Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

PHP/CSS Leren

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 19 Feb 2008, 18:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heey allemaal,
ik ben nu al een tijdje met websites designen bezig wat ik ook altijd met veel plezier doe, maar nu wou ik is wat meer mezelf gaan verdiepen in PHP en CSS zodat ik betere en practischere sites kon gaan maken. En meer functies blootstellen aangezien je zoveel kan met php.

Ik heb al wel eens een boek geleend van de bieb, maar dat was volgens mij nog met php 3 of 4 ofzo, terwijl 6 er al weer aankomt.

Hopelijk hebben hebben jullie wats tutorials voor mij of een paar titels van php boeken.

Greetz Gommy (bart)

PS: En ja ik heb ook op google gezocht hoor , maar mischien hebben jullie tutz waar jullie het zelf ook mee hebben geleerd?

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Feb 2008, 19:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je kan beginnen met bijv. 'PHP & MySQL voor dummies', daarin staat alles heel precies en tot in het detail uitgelegd de basispunten.

Al zijn er uiteraard meer engelse boeken die van kwaliteit zijn, dan zou ik kijken voor bijvoorbeeld: 'PHP 5 & MySQL Bible' of 'Beginning PHP & MySQL 5', al is die 'Zend php certification study guide' ook niet slecht.

Verder als je op google zoekt naar 'PHP Tutorial', dan kom je trouwens ook genoeg nuttige sites tegen hoor, (1, 2, etc, succes met zoeken)

[Laatst bewerkt door Badeendje op dinsdag 19 februari 2008, om 19:09]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 19 Feb 2008, 19:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Boek kopen werkt naar mijn zeggen het beste, overzichtelijker, soms beter uitgelegd enzo. Ik heb "PHP in 10 minuten" en "PHP in 24 uur" () gekocht (tijd geleden) en heb daar toch wel de basis van geleerd. Verder heeft CSS niks met de praktischheid van je site te maken, aangezien dat alleen voor opmaak is, en niks te maken heeft met de functie van je website zelf.

Syncie
Geplaatst op: 19 Feb 2008, 19:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Allereerst vind ik de combinatie PHP en CSS wat vreemd, maargoed.

Ik zou, als ik jou was beginnen met een boek over HTML en CSS. Zodra je dat goed onder de knie hebt(Denk aan praktijkervaring) kun je beginnen met PHP & SQL.

Koop daar ook een boek voor. Maak steeds aan de hand van het boek kleine applicaties.
Zodra je het boek uit hebt ga je je verdiepen in PHP, dus je leert ook de kleine dingen. Probeer je bezig te houden met het vinden van een goede inrichting van je applicatie en classes. Zo kun je steeds verder gaan, PHP blijft immers steeds geupdate worden en dat zal je bij moeten houden. Je zal dus nooit klaar zijn met het leren van PHP.

Verder moet je je nog niet gaan richten op PHP6, zorg eerst datje PHP 5 onder die knie hebt. Voordat PHP 6 goed en wel gebruikt wordt zitten we denk ik rond 2010.

Succes!

[Laatst bewerkt door Syncie op dinsdag 19 februari 2008, om 19:16]
Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 19 Feb 2008, 19:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Super bedankt voor alle reacties, ik heb dus al 'PHP in 10 minuten' en 'PHP in 24 uur' en 'PHP & MySQL voor dummies' . Als jullie nog meer dingen weten, tell me please .

Syncie, alsje CSS gebruikt word het toch stukken overzichtelijker en werkt het in meer browsers dan als je met tables werkt , divs werkt ofzo tog beter? maarja 'tzal wel Als jullie nog meer dingen weten, tell me please .

Syncie
Geplaatst op: 19 Feb 2008, 19:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gommy schreef:

Super bedankt voor alle reacties, ik heb dus al 'PHP in 10 minuten' en 'PHP in 24 uur' en 'PHP & MySQL voor dummies' . Als jullie nog meer dingen weten, tell me please .

Syncie, alsje CSS gebruikt word het toch stukken overzichtelijker en werkt het in meer browsers dan als je met tables werkt , divs werkt ofzo tog beter? maarja 'tzal wel Als jullie nog meer dingen weten, tell me please .


Dat klopt maar aan CSS heb je niets zonder HTML. Dus je moet xHTML en CSS leren, daarna moet je PHP & SQL leren. Vandaar mijn opmerking over de combinatie PHP en CSS.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 21 Feb 2008, 21:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Oh oke, ik snap em

HTML heb ik onder de knie, php zegmaar 5 %

Dus dan ga ik eerst maar aan de slag met CSS alleen

Syncie
Geplaatst op: 21 Feb 2008, 21:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

5%, dan ben je al redelijk ver.. Denk het niet maargoed.

Eerst xHTML, dan CSS, dan PHP, dan SQL. Dan bouwen maar

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 22 Feb 2008, 16:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

.

Oké, dit zal wel noob klinken maar wat is nou precies het verschil tussen xHTML en HTML ?

Syncie
Geplaatst op: 22 Feb 2008, 16:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gommy schreef:

.

Oké, dit zal wel noob klinken maar wat is nou precies het verschil tussen xHTML en HTML ?


Google....
De x staat voor Extensible, zoek de rest maar op.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 22 Feb 2008, 18:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Oke is goed .
Btw ben nu stapje voor stapje een css code aan het opbouwen en het ook begrijpen, gaat best lekker

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login