Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Resolutie probleem

Jaapje
Geplaatst op: 27 Feb 2008, 23:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hoi savenerds

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe breedbeeld monitor gekocht. Ik heb hem aangesloten, de drivers geinstalleerd, en vervolgens de computer aangedaan. Het beeld doet het goed, maar er is een probleem: de resolutie.

Mijn monitor heeft een 16:10 verhouding (mooiste is 1440 x 900), maar deze verhouding kan ik niet instellen op mijn computer. Ik heb gegoogled en van alles geprobeerd.

Ik heb mijn videokaart geupdate naar de laatste versie, maar mijn videokaart is sinds 2002(?) niet meer te koop, en er zijn ook geen updates meer gedaan.

Spoiler 😨 (selecteer om te bekijken)
Ja, een oude computer, maar heb zo ongeveer alles eruit gesloopt en vervangen door recentere + betere hardware. Bijna alles, dus mijn videokaart helaas niet.

Nu weet ik dus zeker dat het probleem bij mijn videokaart ligt. Met mijn videokaart kan ik de resolutie 1440x900 niet instellen. Ik kan alleen resolutie's met de verhouding 4:3 instellen.

Een paar dagen niks gedaan, todat ik gister op het programma 'PowerStrip' tegenkwam. Op internet stond dat je met Powerstrip alle mogelijke resolutie's in kan stellen, en dat klopt ook. Heb keurig mijn resolutie ingesteld. Maar ik kreeg de melding dat de computer opnieuw moest worden opgestart, om te kijken of mijn videokaart de resolutie wel pakte zegmaar. Na het opnieuw opstarten kon ik nog steeds niet mijn resolutie instellen. Ik heb het een paar keer herhaald, maar het wilde me maar niet lukken. Vandaag weer het programma geopend, en toen zag ik ergens iets in de trant van 'dit programma werkt voor de meeste videokaarten, maar er zijn een handjevol videokaarten waar wij de resolutie niet van kunnen veranderen'.

Dus. Dat werkt ook niet. En nu mijn vraag:
Weet iemand een manier om met mijn huidige videokaart tóch nog de resolutie 1440x900 te kunnen krijgen?

Ik ben ervan overtuigd dat het wel mogelijk is. Misschien een of andere instelling in het register ofzo? Of iets in de bestanden van de geluidskaart wijzigen ofzo?

Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 27 Feb 2008, 23:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als je nou eens zegt welke videokaart je hebt. Want er is een grote mogelijkheid dat je gewoon een nieuwe videokaart moet kopen die het wel ondersteund. En aangezien deze zelfs al niet meer te koop is denk ik dat hij het niet aankan.

JoeyK
Geplaatst op: 28 Feb 2008, 00:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Koop maar vast een nieuwe zins vandaag ook dit probleem heb maar nieuwe gekocht

Jaapje
Geplaatst op: 28 Feb 2008, 09:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Het is niet echt 'gewoon' een nieuwe kopen. Er zijn namelijk weinig/geen videokaarten te koop met een low profile. Ik heb al een nieuwe videokaart gekocht bij de mediamarkt voor 80 euro ofzo, maar dit zijn allemaal high profile. De videokaart past wel in mijn slot, alleen deze is te hoog, dus de kap van mijn computer kan dan niet meer dicht.

En @ nanne:
Er zijn zoveel 'discontinued' videokaarten die geen 16:10 verhouding aankunnen, maar met het programma 'PowerStrip' kun je dan vervolgens de vaste resolutie's omzeilen en je eigen invoeren.

Daarom vroeg ik of iemand een manier weet om toch nog met deze videokaart die instelling te krijgen. (Nieuwe kopen is dus geen optie.)

Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 28 Feb 2008, 10:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

Het is niet echt 'gewoon' een nieuwe kopen. Er zijn namelijk weinig/geen videokaarten te koop met een low profile. Ik heb al een nieuwe videokaart gekocht bij de mediamarkt voor 80 euro ofzo, maar dit zijn allemaal high profile. De videokaart past wel in mijn slot, alleen deze is te hoog, dus de kap van mijn computer kan dan niet meer dicht.

Koop een normale computer kast en een nieuwe videokaart?

Jaapje
Geplaatst op: 28 Feb 2008, 11:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Digital schreef:

[...]

Koop een normale computer kast en een nieuwe videokaart?


- Het is een normale computer kast.
- Mijn computer werkt nog prima. Lekker snel, veel geheugen etc. dus behoorlijk zonde om een nieuwe PC te kopen. (Achteraf gezien had ik beter een 'normale' kunnen kopen ja)
- Mijn computer past nu op mijn ladekastje onder het bureau. Als ik een 'normale' kast heb dan staat dat ding gigantisch in de weg.

Saven
admin
Geplaatst op: 28 Feb 2008, 11:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik ben bang dat je toch echt een nieuwe videokaart nodig hebt die hogere resoluties aankan

Bartyow
van TwyLight gejat
Geplaatst op: 28 Feb 2008, 12:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Ik ben bang dat je toch echt een nieuwe videokaart nodig hebt die hogere resoluties aankan

Jaapje
Geplaatst op: 28 Feb 2008, 18:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ hierboven:
inderdaad. maar het probleem was dat er geen low profile agp videokaarten meer te koop zijn. gelukkig was er nog een pci slot vrij, dus heb een fatsoenlijke nieuwe videokaart kunnen kopen vandaag.

Alles werkt perfect op 1440x900

bedankt voor jullie reactie's. topic kan dicht.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 28 Feb 2008, 18:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Mooi . Ik heb hier ook een 16:10 op 1440×900 mooie revolutie hoor

Jaapje
Geplaatst op: 28 Feb 2008, 18:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Inderdaad

Veel rustiger internetten zo. Lekker veel ruimte om te scripten en foto's te bekijken enzo.

Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 28 Feb 2008, 19:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb ook 1440*900.

Maar ik vind het wel lastig, bij een game moet ik die resolutie nemen om scherp beeld te krijgen, maar dan word me fps vet laag

Bavaria
Ik ben een kuikentje
Geplaatst op: 28 Feb 2008, 19:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bartyow schreef:

[...]


Offtopic:
Bartyow volgens mij weet jij nog helemaal niks van Grafische kaarten af en zit jij Saven alleen maar een beetje na te praten om slim te lijken.

Jaapje
Geplaatst op: 28 Feb 2008, 19:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bavaria schreef:

[...]
Offtopic:
Bartyow volgens mij weet jij nog helemaal niks van Grafische kaarten af en zit jij Saven alleen maar een beetje na te praten om slim te lijken.


Hehe. Dat dacht ik net ook al indd. En als hij gelezen had dan was hij erachter gekomen dat zijn quote ook nog niet eens een toevoegende waarde had aan dit topic. Ookal in mijn blog :w

maaarja

[Laatst bewerkt door Jaapje op donderdag 28 februari 2008, om 19:57]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login