Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

iPhone topic

Gerwin
aka "Thaan"
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 10:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Omdat steeds meer mensen hier op saven.nl een iPhone hebben.
Maak ik daar maar is een topic over!

Wat is een iPhone?

De iPhone is een mobiele telefoon die door Apple op de markt wordt gebracht. Het toestel werd op 9 januari 2007 door Steve Jobs op de MacWorld-conferentie in San Francisco aangekondigd. De iPhone is op dit moment nog niet officieel verkrijgbaar in Nederland. De algemene verwachting is dat we vanaf de zomer van 2008 de iPhone in Nederland kunnen kopen. Het gaat dan waarschijnlijk om een nieuwe uitvoering, die ook wel iPhone 2.0 of 3G iPhone wordt genoemd.

Ook al is de iPhone nog niet officieel in Nederland te koop, toch zijn er al diverse Nederlandse gsm-shops die de telefoon verkopen. Het gaat dan meestal om toestellen zonder simlock die uit de VS zijn geïmporteerd. Vaak zijn ze voorzien van de Nederlandse taal (vraag aan de verkoper of dat het geval is). Wil je weten hoe je de iPhone in Nederland kunt kopen, lees dan ons artikel: iPhone kopen in Nederland: iPhone prijzen en bijkomende kosten.

Het bijzondere aan de Apple iPhone is dat het een combinatie is van drie apparaten: een mobiele telefoon, een iPod met aanraakgevoelig scherm en een apparaat met webbrowser waarmee je kunt internetten.

De Apple iPhone heeft een compleet nieuwe gebruikersinterface, waarbij je het scherm met twee of meer vingers tegelijk kunt aanraken. Dit wordt multitouch-technologie genoemd. Je hebt dus geen stylus (aanwijspen) nodig, want de knoppen zijn groot genoeg om met je vingers te bedienen. Cijferknoppen zitten er niet op de iPhone; in plaats daarvan moet je telefoonnummers intikken op een schermtoetsenbord.

Meer eigenschappen van de iPhone lees je in het nieuwtje ‘Eindelijk onthuld: de iPhone’.

De iPhone is in ruime mate verkrijgbaar in de VS, via de Apple Store (winkelketen), via de AT&T-telefoonwinkels en via de online Apple Store. Inmiddels is ook een ruime keuze uit accessoires te koop.

In Europa is de iPhone verkrijgbaar in vier landen: Duitsland (via T-Mobile), Frankrijk (via Orange), Verenigd Koninkrijk (via O2) en Ierland (vanaf 14 maart via O2). De verwachting is dat de meeste kleinere Europese landen in de zomer van 2008 aan de beurt zijn. In Nederland zal T-Mobile waarschijnlijk de mobiele operator zijn.

De iPhone kost $399/€399 voor het model met 8 GB opslagruimte en $499/€499 voor het model met 16 GB. Aanvankelijk was er ook een model met 4GB Flash-geheugen, maar die is sinds september 2007 uit de handel gehaald wegens te geringe belangstelling. Omdat de dollarkoers laag staat ben je dus goedkoper uit als je de iPhone door iemand vanuit de VS laat meenemen. Het is de bedoeling dat je bij aanschaf in de VS een tweejarig contract bij AT&T afsluit, maar er zijn inmiddels voldoende mogelijkheden om deze verplichting te omzeilen. Zie de pagina over het simlockvrij maken van de iPhone.

iPhone kopen in Nederland: iPhone prijzen en bijkomende kosten

Een tijd geleden hebben we een overzicht gepubliceerd van de verschillende manieren om een iPhone te kopen in de VS en de (toenmalige) prijs van de iPhone. Het was een van onze meestgelezen artikelen, maar wat daarin nog ontbreekt zijn de diverse aanbiedingen van de iPhone van Nederlandse winkels. We zetten de aanbieders hier op een rijtje en beantwoorden de vraag: nu kopen of toch nog even wachten?
iPhone kopen of niet?

Om met de laatste vraag te beginnen: als je nu al met een iPhone wilt bellen dan zijn er inmiddels genoeg mogelijkheden om een iPhone te kopen. Spookverhalen dat je bij elke nieuwe update je iPhone weer opnieuw moet hacken, zijn echt nergens op gebaseerd: je kunt immers zelf instellen of je de iPhone firmware-updates al dan niet installeert.
Het grootste obstakel kan de winkelier of veilingverkoper al voor je oplossen, namelijk het verwijderen van de simlock. De meeste iPhones die je bij Nederlandse winkels en handelaren koopt worden zonder simlock aangeboden. Werkt je toestel eenmaal op een bepaalde firmwareversie, dan kun je er nog wekenlang mee vooruit. Natuurlijk heb je altijd nog het risico dat er nieuwe funcites beschikbaar komen die alleen voor een nieuwere firmware geschikt is, maar de meestgebruikte functies van de iPhone (bellen en internetten) zullen altijd beschikbaar blijven, zodra ze werken.

iPhone kopen op veilingsite

Tweedehands iPhones worden nog niet zoveel aangeboden, maar wel vind je op Marktplaats en eBay regelmatig aanbiedingen van gloednieuwe iPhones. Meestal zijn ze al gehackt en kosten ze een paar honderd euro. Je bent daarmee in eerste instantie duurder uit dan bij de iPhone-aanbiedingen die je hieronder ziet, maar je zit tenminste niet aan een abonnement vast. Let uiteraard wel zeer goed op voor oplichters, want we zijn alleen op Marktplaats al zeker tien aanbiedingen tegengekomen die duidelijk geplaatst zijn door oplichters. Ga dus alleen met een gecontroleerde verkoper in zee, betaal nooit vooruit, probeer een afspraak te maken om de iPhone af te halen en controleer ter plekke de verpakking en als laatste: kijk of de verkoper bekend is op de website van Internetoplichting.nl. Het kan je een hoop geld en verdriet schelen!
Onderstaand zie je een afbeelding waarbij je de nodige vraagtekens kunt zetten.

De gemiddelde prijs van een nieuwe iPhone via een veilingsite ligt nu we dit schrijven (maart 200 ongeveer rond de 450 euro. Alle aanbiedingen beneden de 300 euro zijn of met abonnement, of een nep-iPhone of afkomstig van een oplichter. Bij alle aanbiedingen boven de 500 euro is onze persoonlijke mening dat je wordt afgezet, maar het is momenteel een verkopersmarkt zoals dat zo mooi heet, dus het is maar wat de gek ervoor geeft. Houd bij een aankoop via eBay US of een andere buitenlandse eBay-vestiging rekening met verzend- en invoerkosten!

Komt nog meer aan
Bron:iphoneclub.nl

[Laatst bewerkt door Gerwin op vrijdag 14 maart 2008, om 10:37]
Thomaz
'
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 13:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

(maart 200 moet geloof ik (maart 2008) zijn.

voor de rest een mooi artikel

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 15:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thomaz schreef:

(maart 200 moet geloof ik (maart 2008) zijn.

voor de rest een mooi artikel


omg mierenneuker

Sweet topic

i want teh iphone

Bavaria
Ik ben een kuikentje
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 15:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Vriend van mij heeft de Iphone al. Is wel lache ding .

Saven
admin
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 16:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zeer binnekort komt ie ook echt in NL uit dacht ik.. Via T-Mobile

Rian
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 17:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iPhone design is fapáble, iPhone prestaties vallen tegen

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 17:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

iPhone design is fapáble, iPhone prestaties vallen tegen

Valt wel mee .

Basjee
Octo
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 17:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ctrl c / Ctrl v.

@ Rian,
Welke prestaties?

Died
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 17:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Basjee heeft ook een iPhone.
Ik blijf mij mijn HTC TyTN II. Prima dingentje, meer functies dan de iPhone, betere camera. Enige is dat de iPhone betere browser + mooier design heeft.
Al is Picsel browser echt een aanrader voor PPC's.

Basjee
Octo
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 17:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ Died,
Nee echt?
Jouw telefoon heeft echt niet meer functies hoor. =').
Alleen maar een betere camera, that's all.

[Laatst bewerkt door Basjee op vrijdag 14 maart 2008, om 18:04]
Rian
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 18:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:

@ Rian,
Welke prestaties?

Ik doel op het onbreken van 3G, de ultra bagger camera, redelijke slechte batterij...

Basjee
Octo
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 18:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Batterij gaat hier min. 24 uur mee! En de camera is idd "bagger".
Dat is het enige nadeel.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 18:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Alsof je de camera van je mobiele telefoon gebruikt voor serieuze foto's . Dan pak je toch een digicam

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 18:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ik vind de N95 ook wel nice

Gkhn
duh mothafoKING
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 18:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Alsof je de camera van je mobiele telefoon gebruikt voor serieuze foto's . Dan pak je toch een digicam

Uhu, en als een van je chikies je eens heerlijk zit te pijpen in de trein en je hebt toevallig geen digicam bij je, dan moet je toch wel je mobiel gebruiken he.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 18:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gkhn schreef:

[...]
Uhu, en als een van je chikies je eens heerlijk zit te pijpen in de trein en je hebt toevallig geen digicam bij je, dan moet je toch wel je mobiel gebruiken he.

Lees mijn post. Serieuze foto's, daarbij denk ik aan vakatnie foto's, feestjes, familie shti enzo dan pak je digicam. Als je gewoon snel wat moet vastleggen pak je je mobiel enzo

Died
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 20:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:

Batterij gaat hier min. 24 uur mee! En de camera is idd "bagger".
Dat is het enige nadeel.

Die van mij 3 dagen
Met WiFi aan 2.
En zowiezo dat mijn HTC meer functies heeft. Spraakherkenning, handschrifherkenning. Ingebouwde GPS. Java. Msn ( tenzij je je iPhone ombouwd zegmaar, heb je dat niet ), Office Mobile.
En vergeet niet het oneindige aantal aan progamma's dat door andere mensen zijn gemaakt.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Fatihtjuh
Geplaatst op: 14 Mar 2008, 21:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

In mijn ogen zien de graphics er beter uit dan een DS

Er is ook ergens een video over Spore op de iPhone.

[Laatst bewerkt door Fatihtjuh op vrijdag 14 maart 2008, om 21:55]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 08 May 2008, 16:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heb hier ook een iPhone, heb er 2 uit Amerika meegenomen.
16GB, meteen maar de gene met het meeste geheugen.

Tof ding, gebruik hem meteen als men main telefoon.
Hoorde alleen dat hij maar ongeveer 600 smsjes in de inbox aankan, dat is wel vervelend want zit op mijn HTC Universal al zeker op 2500.

Tadnecty
Geplaatst op: 08 May 2008, 16:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zo he, das een bump van 2 maand....

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 08 May 2008, 16:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

Zo he, das een bump van 2 maand....



Daar is het een algemeen topic voor. Een topic met een vraag oid is kut om te bumpen, een algemeen info topic niet.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 08 May 2008, 17:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@Thaan: is dat jou springboard? Hoe maak je trouwens goed screenshots @ windows?
Wat is swirlymms? Gewoon mms tool voor iPhone?

[Laatst bewerkt door Sharp op donderdag 8 mei 2008, om 18:01]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 08 May 2008, 18:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Klikkie

Is deze dan betrouwbaar?
Ben van plan ook een iPhone te kopen.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 08 May 2008, 19:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik vraag me toch echt af hoe dat nou weer kan voor 200 bux

Paul
Geplaatst op: 08 May 2008, 20:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Fatihtjuh schreef:

In mijn ogen zien de graphics er beter uit dan een DS

Er is ook ergens een video over Spore op de iPhone.


Gelukkig zijn de graphics beter dan op de DS, anders dan was de iPhone zijn prijs echt niet waard.
Die besturing is wel leuk.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login