Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Fotocamera

BrainDamage
Dress Less 2 Impress
Geplaatst op: 24 Mar 2008, 15:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Goeiedei!

Ik heb een digitale camera, zo'n klein kut ding, en daar kan je geen hond mee, er is ook niks aan, daarom wil ik graag een andere camera kopen voor een bedrag rond de 150/200 euro.
Mijn oog viel op de "Fujifilm Finepix S5700"

7.1 Megapixels
2,5" LCD-beeldscherm
10x Optische zoom
27 MB intern geheugen
uitbreidbaar met xD-geheugenkaart
USB aansluiting

De camera kost 150 euro, maar mijn vader (weet heel veel van fotografie) Die vertelde me dat ik misschien beter een Canon Eos 300D kon kopen, al kost die tweedehans wel even 300 euro , en dat heb ik er niet voor over.

Hebben jullie tips, commentaar over deze camera of weten jullie meer en kunnen jullie mij helpen, zeg het dan. Ik wil namelijk een camera waar ik zelf de ISO in kan stellen, zelf de sluitertijd, en zelf het diafragma. En de macro moet beetje goed zijn!

Greetz

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 24 Mar 2008, 15:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ja maar alsof jij de functies van een EOS gebruikt. Als je pro gaat fotograferen, en je erin verdiept (termen zoals diafragma/sluitertijd/iso zeggen je misschien niks) oh, toch wel. kan je wel een EOS of ander DSLR kopen . Ik heb ook een Finepix en die maakt best goede foto's. . Enja, specs zijn ook goed maar het beste kan je even naar Mediamarkt gaan en hem even uittesten of een andre foto-speciaalzaak. In de stad zit wel Julius v. Dijk is wel goede die kan je wel informeren. En die macro stand die erop zit werkt goed enzo.

Misschien leuk:
Foto's die ik heb gemaakt met een ouder model Finepix:

[Laatst bewerkt door Sharp op maandag 24 maart 2008, om 15:28]
BrainDamage
Dress Less 2 Impress
Geplaatst op: 24 Mar 2008, 17:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iso diafragma en sluitertijd zeggen me genoeg, en ik zei ook al tegen mijn pa dat ik de stap veel te groot is naar een EOS, maar ik het nadeel aan de finepix is dat hij geen RAW foto's maakt, dus minder bewerkings opties maar ja, dan maar in jpeg, ook prima

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 24 Mar 2008, 19:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

RAW is meer als je maar één foto van iets hebt gemaakt, en hij is bijvoorbeeld onderbelicht dat je hem daarnaa weer kan omtoveren tot een goede foto. Als je gewoon zorgt dat je foto's goede belichting enzo hebben heb je RAW in eerste instantie helemaal niet nodig.

Ik heb btw de Finepix S5600, die is bijna hetzeflde, kan wel RAW, alleen lagere resoluties en 1 minder hoge iso stand.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login