Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Stoppen met me opleiding

Rakka
Heb je mij weer
Geplaatst op: 07 Apr 2008, 23:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

Het school niveau dat je doet heeft ook heel vaak helemaal niks met iemands intelligentie te maken, ik zie hier vmboers soms veel intilligenter en briljanter reageren dan sommige vwo/havoers.. So please, once and for al, stop met dat gezeik over niveau

EDIT: Typo's voorbehouden

Heel vaak helemaal niets met iemands intelligentie te maken.

Die opmerking hoeft niet naar beneden geschopt te worden

JoeyK
Geplaatst op: 07 Apr 2008, 23:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dat wil ik dan ook.. ik zit nu 3e klas Handel en Administratie VMBO-T en volgend schooljaar ga ik naar het ROC..

Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 00:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wat zijn dit voor nutteloze argumenten? Op het VMBO -t moet je ook gewoon leren. En als je VMBO -t hebt gedaan kan je ook gewoon doorgaan tot een goed betaalde baan. Het duurt dan mischien wel 2/4 jaar langer maarja dan ontloop je wel het risco dat je blijft zitten en dan alsnog naar het VMBO -t gaat.

Overigens is het niet mogelijk om na je VMBO -t een WW te krijgen zonder een goede reden. Waarschijnlijk moet je dan gewoon naar MBO totdat je een diploma haalt en dat je meer kans krijgt op een baan in de maatschappij.

En Thaan, dat "gros" van VMBO zijn wel meestal de mensen die de klusjes doen die jij niet kan.

Paul
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 08:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Dus die volgende opleiding begint over 4 a 5 maanden? Dus ga je gewoon nog 4 a 5 maanden naar school. Hop, terug naar school. Als je een andere opleiding gaat doen waar je je huidige niet voor af gaat maken betekent dat dat je nu een hele makkelijke 4 a 5 maanden tegemoet gaat. Stoppen me aars, 60% van Nederland doet al VMBO-T, nog meer WW-ers moeten we er niet bijhebben. Doorleren kreng.

Helemaal mee eens. Het is spijtig dat weinig VMBO'ers inzien dat ze als ze helemaal niks doen geen enkele kans in de maatschappij hebben.

Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 09:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Helemaal mee eens. Het is spijtig dat weinig VMBO'ers inzien dat ze als ze helemaal niks doen geen enkele kans in de maatschappij hebben.

Wat is dat nou weer voor mongolische opmerking?
Volgens jou heeft dus 60% van Nederland geen kans in de maatschappij?

Mensen die zeggen dat VMBO'ers dom zijn, geen kans hebben in de maatschappij etc. vind ik nogal sterk op Wilders lijken.

Headshot
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 10:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Helemaal mee eens. Het is spijtig dat weinig VMBO'ers inzien dat ze als ze helemaal niks doen geen enkele kans in de maatschappij hebben.

Aargh, jij bent echt zo'n kindje dat alles beter weet maar zelf levenloos is. Met VMBO kan je nog zoveel doen dus lul niet

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 12:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Digital schreef:

[...]
Wat is dat nou weer voor mongolische opmerking?
Volgens jou heeft dus 60% van Nederland geen kans in de maatschappij?

Mensen die zeggen dat VMBO'ers dom zijn, geen kans hebben in de maatschappij etc. vind ik nogal sterk op Wilders lijken.


De media heeft inderdaad veel invloed op het beeld van VMBO'ers. Neem nou GeenStijl.nl, daar nemen ze voornamelijk slechte vmbo'ers in beeld om deze zwart te maken.

Riciboy
GewoonBriljant
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 14:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

[...]
De media heeft inderdaad veel invloed op het beeld van VMBO'ers. Neem nou GeenStijl.nl, daar nemen ze voornamelijk slechte vmbo'ers in beeld om deze zwart te maken.

letterlijk en figuurlijk daar

Uniqe
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 17:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Helemaal mee eens. Het is spijtig dat weinig VMBO'ers inzien dat ze als ze helemaal niks doen geen enkele kans in de maatschappij hebben.

13 jarige brugger die denkt dat die alles heeft meegemaakt ik zie iemand van gymnasium niet zo snel huizen bouwen enzovoort.

Ik had de kans om havo te doen maar ik wilde zelf niet omdat ik ook vrije tijd wil voor mezelf en daarom op VMBO tl gebleven.

Jij moet een keertje niet zo meelopen met alles wat thaan zegt .

Rian
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 17:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Riciboy schreef:

@ Rian, wat vind je van VMBO-G dan ? ( Gemengde leerweg ) met dat diploma kan je hetzelfde als VMBO-T .. alleen heb je iets meer prakijk en geen kut frans =D

Wij in Nederland kiezen zelf de vakken bij VMBO-T dus ik heb met VMBO-T lekker geen frans

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 17:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Uniqe schreef:

[...]

13 jarige brugger die denkt dat die alles heeft meegemaakt ik zie iemand van gymnasium niet zo snel huizen bouwen enzovoort.


En ik zie iemand van laag VMBO niet zo gauw astronaut, wetenschapper of arts/chirurg worden.
Digital schreef:

[...]
Wat is dat nou weer voor mongolische opmerking?
Volgens jou heeft dus 60% van Nederland geen kans in de maatschappij?

Mensen die zeggen dat VMBO'ers dom zijn, geen kans hebben in de maatschappij etc. vind ik nogal sterk op Wilders lijken.


Dit noem ik dom (vb): ik wil net iemand via z'n rechterkant inhalen. Aan mijn rechterkant rent iemand in tegengesteld richting langs. Die persoon die ik wilde inhalen haalt uit naar die langsrennende dude en raakt daarmee mij. Ik zeg iets in de trant van: kijk even uit, en die persoon reageerd op zijn/haar subtiele manier met "HOU JE BEK HOOR KANKERKIND PRAAT NIET ZO KANKER TEGEN MIJ". Ja. Dan denk ik toch echt wel Alsjeblieft laat een rat met een tumor jouw lichaam opeten nadat je jezelf hebt opgehangen.
En ja, idd, VMBO. Natuurlijk geen vooroordeel fzo, maar als ik het heb over de vmbo'ers op onze school heb ik het over dit soort zielige pink&gangsterlovers.

Verder ben ik het eens met Thaan, Paul en Inuyasha.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 17:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Lol @ Uniqe en nog een paar die meteen in de aanval gaan omdat ze het natuurlijk weer eens niet kunnen hebben dat er mensen rond lopen met een hogere opleiding dan henzelf.

[Laatst bewerkt door Sharp op dinsdag 8 april 2008, om 17:40]
Stijn
<b>Neuker</b>
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 17:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

in belgie hebben we een speciaal soort opleiding.
cdo of deeltijds onderwijs je gaat 2dagen naar school en dat moet je werken.
ik weet niet dat dit zo is in nederland.
Maar ik denk dat er wel zo'n opleiding te vinden is in nederland

Stfn
1th
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 18:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]Het gros van Nederland doet VMBO-T omdat ze niet de capaciteit en mogelijkheden hebben om HAVO/VWO te doen, als je dat dan wel hebt, is er geen ENKELE reden om toch VMBO-T te gaan doen. Niet nodig voor de vervolgopleiding? Nou en? Het leven is ploeteren, niks de makkelijke weg kiezen, je kan het, dan zal je het doen ook. Hup, terug naar de HAVO jij. Met de HAVO zal die vevolgopleiding dan alleen maar beter gaan. Bedrijf opzetten is heel leuk, betekent niet dat je moet stoppen met de opleiding waarvan jij het voorrecht hebt gekregen om die te kunnen doen.
Kinderen in Zimbabwe hebben die mogelijkheid niet eens.


Dat jij toevallig overal het hoogste en het beste wil zijn kunnen wij niks aan doen. Niet iedereen is zo slim om HAVO/VWO te doen dus niet zeiken. Ieder z`n eigen keus toch.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 18:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik geloof niet echt in "dom zijn".
Ja er zijn mensen die echt té dom zijn om bijv. HAVO te doen maar zeg nou zelf, heel veel doen VMBO terwijl ze makkelijk HAVO kunnen.

Melvin
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 18:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Ik geloof niet echt in "dom zijn".
Ja er zijn mensen die echt té dom zijn om bijv. HAVO te doen maar zeg nou zelf, heel veel doen VMBO terwijl ze makkelijk HAVO kunnen.

Helemaal mee eens

Ik doe ook VMBO-T en ik heb geen problemen op school en @ thaan wat is er nu erg aan dat je geen havo/vwo kan?

Died
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 19:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Laten we het eventjes zo stellen.
Minimaal de helft van alle VMBO-T'ers kunnen beter. Als zij nou allemaal HAVO of zelfs VWO gaan doen, help je daar niet alleen je zelf mee, maar ook de Nederlandse maatschappij. Zoals iisys eventjes hierboven zei:
Al die jongentjes die beter kunnen, gaan zich vervelen, ze gaan rondhangen op straat, en worden aggresief en vervelend.

Conclusie, de mensen die beter kunnen zijn dom, en de rest: Geweldig, dan voeg je namelijk wél wat toe aan de maatschappij.

PS: Niet dat dit in ieder geval zo is, maar ik zie het steeds vaker.

Uniqe
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 21:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Lol @ Uniqe en nog een paar die meteen in de aanval gaan omdat ze het natuurlijk weer eens niet kunnen hebben dat er mensen rond lopen met een hogere opleiding dan henzelf.

Hoezo zou ik daar niet tegen kunnen ik kon zelf havo doen maar ik koos er zelf voor om het niet te doen omdat ik weet dat ik dan veel minder vrije tijd voor mezelf heb.

Ik gun het iedereen die het wil doen maar het is niks voor mij.
Dat betekent niet dat ik niet ga doorleren na me school.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 21:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Uniqe schreef:

[...]

Hoezo zou ik daar niet tegen kunnen ik kon zelf havo doen maar ik koos er zelf voor om het niet te doen omdat ik weet dat ik dan veel minder vrije tijd voor mezelf heb.

Ik gun het iedereen die het wil doen maar het is niks voor mij.
Dat betekent niet dat ik niet ga doorleren na me school.


Bullshit, schooltijd betekent nu eenmaal minder vrijetijd, en als je alles goed plant heb je genoeg vrije tijd, zelfs al doe je 6 gym (alhoewel dat wel zwaar is ).

Uniqe
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 21:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

[...]
Bullshit, schooltijd betekent nu eenmaal minder vrijetijd, en als je alles goed plant heb je genoeg vrije tijd, zelfs al doe je 6 gym (alhoewel dat wel zwaar is ).

Als je een dag in mijn schoenen zou staan zou je dat niet zeggen .
Je kent me situatie niet en wat ik overdag en in het weekend doe dus wat jij zegt is bullshit.

Saven
admin
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 21:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul
Geplaatst op: 09 Apr 2008, 08:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Uh, jongens, jullie snappen mij verkeerd. Ik zeg niet dat VMBO'ers niks doen, maar dat als ze niks doen geen enkele kans in de maatschappij hebben(en daarbij overdrijf ik ook nog een beetje).
Ik ben trouwens geen brugger meer, en op het gymnasium zal ik nog wel fftjes blijven.

Ik heb zelf niks tegen VMBO'ers. Ik heb veel vrienden op het VMBO zitten. Mijn reactie doelde vooral op het gedeelte op het VMBO dat helemaal niks doet(en dat vind ik spijtig). Je moet het niet persoonlijk nemen.
VMBO'ers zijn erg belangrijk voor de maatschappij, dat weet ik. Als je als architect geen arbeiders hebt kan je ook niks beginnen. Net als voor veel andere dingen geld.

Uniqe, als je ooit weer eens de kans krijgt om HAVO te doen zou ik het meteen doen. In de toekomst kan je er heel veel aan hebben.

[Laatst bewerkt door Paul op woensdag 9 april 2008, om 08:24]
Sander
Geplaatst op: 09 Apr 2008, 14:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[Afbeelding]

ZWARTE PIET

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Apr 2008, 18:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Stfn schreef:

[...]
Dat jij toevallig overal het hoogste en het beste wil zijn kunnen wij niks aan doen. Niet iedereen is zo slim om HAVO/VWO te doen dus niet zeiken. Ieder z`n eigen keus toch.

Dus jij zegt dat je dom wordt geboren? Voor mij is de definitie van dom niks meer dan de wil niet hebben om je ergens in te kunnen verdiepen en er tijd aan te besteden.

Denk jij dat alle VWO'ers het makkelijk hebben en veel (zoals uniqe het omschrijft) vrije tijd hebben? Natuurlijk zijn er een aantal die het zo makkelijk hebben, maar veel kiezen ervoor om er tijd en moeite in te steken, om een diploma te halen waar ze daadwerkelijk ook nog eens iets mee kunnen.

Uniqe schreef:

[...]

Als je een dag in mijn schoenen zou staan zou je dat niet zeggen .
Je kent me situatie niet en wat ik overdag en in het weekend doe dus wat jij zegt is bullshit.


Jij weet niet wat ik doe overdag en in het weekend.
Wat is het verschil? Het verschil is dat ik beter plan en dus een hogere opleiding heb kunnen doen. Had jij ook kunnen doen, heb je niet voor gekozen. Niks mis mee, toont alleen wel goed de aard van een persoon.
Dat jij geen HAVO hebt gedaan terwijl je dat wel kon zegt (buiten je sociale situatie om en enigerlei andere externe problemen) heel wat over jouw, namelijk zoals ik al eerder zei, iets over je wilskracht en doorzettingsvermogen. Jij wilt geen vrije tijd inleveren. Best, maar denk jij dat in het leven alles naar je toekomt? Als jij straks een baan hebt en een huis dat als je vind dat je niet genoeg vrije tijd hebt, je de belastingspapieren, telefoonrekening en je baan maar gewoon even aan de kant schuift? Vind ik nogal raar.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 09 Apr 2008, 18:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Dus jij zegt dat je dom wordt geboren? Voor mij is de definitie van dom niks meer dan de wil niet hebben om je ergens in te kunnen verdiepen en er tijd aan te besteden.

Denk jij dat alle VWO'ers het makkelijk hebben en veel (zoals uniqe het omschrijft) vrije tijd hebben? Natuurlijk zijn er een aantal die het zo makkelijk hebben, maar veel kiezen ervoor om er tijd en moeite in te steken, om een diploma te halen waar ze daadwerkelijk ook nog eens iets mee kunnen.

[...]
Jij weet niet wat ik doe overdag en in het weekend.
Wat is het verschil? Het verschil is dat ik beter plan en dus een hogere opleiding heb kunnen doen. Had jij ook kunnen doen, heb je niet voor gekozen. Niks mis mee, toont alleen wel goed de aard van een persoon.
Dat jij geen HAVO hebt gedaan terwijl je dat wel kon zegt (buiten je sociale situatie om en enigerlei andere externe problemen) heel wat over jouw, namelijk zoals ik al eerder zei, iets over je wilskracht en doorzettingsvermogen. Jij wilt geen vrije tijd inleveren. Best, maar denk jij dat in het leven alles naar je toekomt? Als jij straks een baan hebt en een huis dat als je vind dat je niet genoeg vrije tijd hebt, je de belastingspapieren, telefoonrekening en je baan maar gewoon even aan de kant schuift? Vind ik nogal raar.

Oneens!
Ik doe heel erg veel vrije tijd besteden aan het leren van de stof die je moet kennen, maar ik heb gewoon met sommige dingen moeite mee en dat ik soms 3 uur lang geconcentreerd leer en soms de volgende dag maar nog 4 dingen weet van de 20.
Mijn hersens zijn gewoon niet goed met dingen 'opslaan' daarom zit ik op VMBO-T.
Dus ik weet niet wat je lult, en ik ben zeker hier niet de enige die dit heeft.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login