Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Nieuwe PC

Jaapje
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 13:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik wil graag een nieuwe PC, en daarom heb ik er eentje samengesteld op Dell.nl. Nu wilde ik aan jullie vragen of mijn systeem goed is, en of ik nog dingen beter anders kan doen.

Ik heb wel wat eisen:
- Halo 2 moet soepel kunnen spelen.
- Moeten 2 uitgangen zijn: tftscherm & lcd tv.
- Budget rond de 500 euro.

Ik weet dat de videokaart zuigt, maar ben van plan een nieuwe te kopen. Verder ben ik ook van plan een externe harde schijf van 0,5TB te kopen (die ik dan gebruik als d-schijf) en dan kan ik de 250 gig die er al op zit gebruiken als opslag voor video's/muziek/games (c-schijft). Is dit een goede keuze, of kan ik beter gewoon meteen een harde schijf van 3/4 TB nemen?

Danku.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 13:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wacht even.. Dell is kut

Kijk op Azerty Hardware of Cool-prices ofzo, kom je sowieso 100 euro goedkoper uit en kun je daarvan een mooie videokaart kopen. En je hoeft geen 80 euro voor verzendkosten te betalen..

Saven
admin
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 13:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Mwah beetje erg budget pc Kun je beter iets doen op Alternate ofzo
En wat moet je in hemelsnaam met 3gb ram voor zo'n budget pc? Daar heb je met 1 gb wel genoeg lijkt me of 1,5

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 13:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Mwah beetje erg budget pc Kun je beter iets doen op Alternate ofzo
En wat moet je in hemelsnaam met 3gb ram voor zo'n budget pc? Daar heb je met 1 gb wel genoeg lijkt me of 1,5

Precies, zoeen kut CPU en graka en dan wel 3GB ram. Doe dan 2GB ram en een degelijke CPU.

Jaapje
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 13:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Welke processor kan ik het best nemen bij het samenstellen van een eigen PC. En at Saven, waarom een budget PC? Zit toch veel geheugen in, grote harde schijf, goede processor. Alleen de videokaart is prut, maar die vervang ik toch door een betere.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 13:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als je zoiets neemt:

Ben je een stuk voordeliger uit... Niet het beste van het beste maar het gaat goed mee

Jaapje
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 13:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dankje guus En waar heb je dit samengesteld?

edit:
en deze ziet er ook wel goed uit. wat vinden jullie?

[Laatst bewerkt door Jaapje op dinsdag 29 april 2008, om 14:07]
Rik
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 16:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Koop beter een Acer

Saven
admin
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 16:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

Welke processor kan ik het best nemen bij het samenstellen van een eigen PC. En at Saven, waarom een budget PC? Zit toch veel geheugen in, grote harde schijf, goede processor. Alleen de videokaart is prut, maar die vervang ik toch door een betere.

Goede processor *kuch* processor is very-low-end. grote hardeschijf? dus? ik heb een high-end pc met "maar" 320 gb terwijl je tegewoordig overal wel 320gb of 500gb hebt standaard..

Jaapje
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 17:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

hmm. dual core 2,2ghz is toch redelijk goed? wat is het verschil tussen de processor die guz uit heeft gekozen en de processor die op dell staat?

ik heb trouwens ook even het systeem van guz samengesteld op azerty.nl, maar ik kom niet op hetzelfde bedrag uit?

heb even de componenten naast elkaar gezet, om te kijken of ik wel hetzelfde had. gek genoeg is mijn systeem precies hetzelfde als die van guz, inclusief de artikelnummers:

Rian
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 17:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rik schreef:

Koop beter een Acer

Hoe bedoel je brakke bagger?

Rik
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 17:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wat nou? Acer is goed

Headshot
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 17:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Hoe bedoel je brakke bagger?


indd, Acer is een kut merk. Nemer beter een Asus of een Mac.

Jaapje
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 17:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

lozers ga ff ergens anders bitchfighten. jullie spammen mijn hele topic vol

Saven
admin
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 17:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Oke nu weer ontopic idd

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 18:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

hmm. dual core 2,2ghz is toch redelijk goed? wat is het verschil tussen de processor die guz uit heeft gekozen en de processor die op dell staat?

ik heb trouwens ook even het systeem van guz samengesteld op azerty.nl, maar ik kom niet op hetzelfde bedrag uit?

heb even de componenten naast elkaar gezet, om te kijken of ik wel hetzelfde had. gek genoeg is mijn systeem precies hetzelfde als die van guz, inclusief de artikelnummers:

[Afbeelding]


Ach sorry, omdat ik alle BTW eraf kan halen reken ik voortaan sowieso in excl. btw bedragen... Heilig dat GetHost

Verder is de Processor die ik heb genomen eentje van nieuwe generatie en ook een stukje sneller.

[Laatst bewerkt door Guz op dinsdag 29 april 2008, om 18:30]
Jaapje
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 18:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

[...]
Ach sorry, omdat ik alle BTW eraf kan halen reken ik voortaan sowieso in excl. btw bedragen... Heilig dat GetHost

Verder is de Processor die ik heb genomen eentje van nieuwe generatie en ook een stukje sneller.


Jammer, want voor jou prijs zit ik aardig binnen het budget. 545 kan nog wel, maar aangezien ik ook nog windows vista + cd/dvd reader&writer erbij moet kopen is dit toch wel iets over het budget (650eur).

hoeveel ghz is die processor op azerty dan? staat er namelijk niet bij.

verder vind ik deze er wel goed uitzien, alleen weet ik niet of die processor wel goed is. wat vinden jullie?

Syncie
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 18:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Wacht even.. Dell is kut

Kijk op Azerty Hardware of Cool-prices ofzo, kom je sowieso 100 euro goedkoper uit en kun je daarvan een mooie videokaart kopen. En je hoeft geen 80 euro voor verzendkosten te betalen..


Waarom?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 18:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Syncie schreef:

[...]
Waarom?

Je betaald €80,- voor het verzenden en assembleren van je computer, verder krijg je van die verrote kut kasten die na 5 keer openmaken al van elende uit elkaar vallen en heb je het kutte opstartscherm dat je iedere keer weer moet zien.

Syncie
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 18:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

[...]
Je betaald €80,- voor het verzenden en assembleren van je computer, verder krijg je van die verrote kut kasten die na 5 keer openmaken al van elende uit elkaar vallen en heb je het kutte opstartscherm dat je iedere keer weer moet zien.

80 euro verzenden & assambleren mee eens(Maar waar ik nu af en toe eens werk wordt ook 50 euro gerekend voor het assambleren.)
Die kasten? Nog nooit problemen mee gehad, in tegendeel!
Opstartscherm? Heb je bij elke bios....

[Laatst bewerkt door Syncie op dinsdag 29 april 2008, om 18:58]
Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 18:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Syncie schreef:

[...]
80 euro verzenden & assambleren mee eens(Maar waar ik nu af en toe eens werk wordt ook 50 euro gerekend voor het assambleren.)
Die kasten? Nog nooit problemen mee gehad, in tegendeel!
Opstartscherm? Heb je bij elke bios....

We vechten het wel via msn uit

Jaapje
Geplaatst op: 29 Apr 2008, 18:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Syncie schreef:

[...]
80 euro verzenden & assambleren mee eens(Maar waar ik nu af en toe eens werk wordt ook 50 euro assamblagekosten gerekend.
Die kasten? Nog nooit problemen mee gehad, in tegendeel!
Opstartscherm? Heb je bij elke bios....

Volgens mij was het bij die Dell die ik had uitgekozen geen verzendkosten etc. Dus dan is het gen 80 euro meer, en die kasten vind ik juist wel fijn. Mooier dan die lelijke vierkante goedkope kasten die meestal op internet staan

.
Denk inderdaad dat de E8200 wel vele malen beter is dan de E4500. Gelukkig kun je op Dell ook de E8200 kiezen. Heb even een screenshot gemaakt:

Nogmaals: let niet op de videokaart, die wordt namelijk toch vervangen.

Met ongeveer hetzelfde systeem ben ik op azerty duurder uit. Komt ook omdat ik er nog windows vista bij moet kopen. Bovendien lijkt me een kant en klaar systeem toch véél handiger, aangezien ik niet precies weet hoe je al die onderdelen in elkaar moet zetten

[Laatst bewerkt door Jaapje op woensdag 30 april 2008, om 09:31]
Jaapje
Geplaatst op: 30 Apr 2008, 19:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

kickju :d

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 30 Apr 2008, 20:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dell is wel goed vind ik zelf(heb zelf via dell pc besteld, btw eraf & tegen inkoopprijs heiligheid).

Verder wil je halo 2 fatsoenlijk kunnen steken, dan moet je er sowieso al geen geintegreerde videokaart insteken maar iets fatsoenlijks(9 van 10 keer heb je bij een integrated graka ook geen 2 uitgangen zoals bijv. div-d en div-sub ofz).

Verder als ik jouw was zou ik wachten totdat weer een actie is van dell zodat er geen verzendkosten zijn(en ja, die zijn er vaak).
Verder aanmelden voor de nieuwsbrief van Dell, dan wordt je wel doodgespam't met nieuwsbrieven. Maar in die nieuwsbrieven staat wel bijna altijd een waaardebon-code zodat 10% goedkoper wordt op bepaalde door dell geselecteerde systemen.

Guz schreef:

[...]
Je betaald €80,- voor het verzenden en assembleren van je computer, verder krijg je van die verrote kut kasten die na 5 keer openmaken al van elende uit elkaar vallen en heb je het kutte opstartscherm dat je iedere keer weer moet zien.

Kast die ik hier heb zitten is heel stevig ;p (Alleen wel lcd minischerm bovenin wat wat waardeloos is, maar oke).
Verder die verzend/assembleer kosten die zijn vaak bij acties die ontiegelijk vaak aanwezig zijn zoals net gezegd er vaak af.

[Laatst bewerkt door Badeendje op woensdag 30 april 2008, om 20:16]
Jaapje
Geplaatst op: 30 Apr 2008, 20:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

Dell is wel goed vind ik zelf(heb zelf via dell pc besteld, btw eraf & tegen inkoopprijs heiligheid).

Verder wil je halo 2 fatsoenlijk kunnen steken, dan moet je er sowieso al geen geintegreerde videokaart insteken maar iets fatsoenlijks(9 van 10 keer heb je bij een integrated graka ook geen 2 uitgangen zoals bijv. div-d en div-sub ofz).

Verder als ik jouw was zou ik wachten totdat weer een actie is van dell zodat er geen verzendkosten zijn(en ja, die zijn er vaak).
Verder aanmelden voor de nieuwsbrief van Dell, dan wordt je wel doodgespam't met nieuwsbrieven. Maar in die nieuwsbrieven staat wel bijna altijd een waaardebon-code zodat 10% goedkoper wordt op bepaalde door dell geselecteerde systemen.

[...]
Kast die ik hier heb zitten is heel stevig ;p (Alleen wel lcd minischerm bovenin wat wat waardeloos is, maar oke).
Verder die verzend/assembleer kosten die zijn vaak bij acties die ontiegelijk vaak aanwezig zijn zoals net gezegd er vaak af.


Dell vind ik zelf ook wel fijn werken inderdaad. En de videokaart vervang ik zowiezo, omdat je op dell geen fatsoenlijke videokaart kunt kiezen (tenzij je de pc's vanaf 799 euro ofzo kiest).

Ik ga me meteen even aanmelden voor die nieuwsbrief. Bedankt voor de tip.

Dell INSPIRON 530s
Processor: Intel dual core E8200
Geheugen: 2 gig ram
Harde schijf: 250 gig

Nu vraag ik me wel af of de 9600GT videokaart hier in past. Als dit zo is ga ik hem binnenkort kopen :d

[Laatst bewerkt door Jaapje op woensdag 30 april 2008, om 20:48]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login