Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

VGA naar DVI

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 11 May 2008, 13:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ello,

Mijn beeldscherm is dus gestorven, en wil nu deze erbij kopen. Maar, ik heb er al zo 1 staan, en die heeft maar 1 DVI aansluiting.
Mijn graka heeft 1x dvi en 1x vga. Nu moet ik dat analoge VGA signaal dus door een dvi kabel dat beeldscherm inkrijgen, en laten werken.

Ik heb nu dit gevonden, werkt dat een beetje, ook qua kwaliteit? Of zijn er nog andere mogelijkheden, converter blokjes oid?

Inuyasha
Wie anders? ^^
Geplaatst op: 11 May 2008, 13:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je 2e link is dood

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 11 May 2008, 13:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Inuyasha schreef:

Je 2e link is dood

Stomme yorcom, fixed.

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 11 May 2008, 13:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Werkt goed naar mijn weten.. al is 3meter een beetje lang lijkt me.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 11 May 2008, 13:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Werkt goed denk ik alleen wel jammer, het signaal gaat zo toch een klein beetje verloren.

Xzelicon
Tjah...
Geplaatst op: 11 May 2008, 14:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Convertor blokjes
Misschien dat de kleuren enzo wat minder worden?
Weet ik niet echt, gebruik hier wel DVI -> VGA voor mijn 2e scherm die VGA heeft maar is niet dezelfde als de eerste dus kan niet vergelijken ofzo...

[Laatst bewerkt door Xzelicon op zondag 11 mei 2008, om 14:06]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 11 May 2008, 14:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Xzelicon schreef:

Convertor blokjes

Deze is ook wel interessant, maar weet niet of de monitor DVI-I heeft.

En ja het is zonde dat er kwaliteit verloren gaat, maar een andere graka vind ik een beetje onzin.
En 3 meter is nogal veel ja, maar kon weinig anders vinden.

Xzelicon
Tjah...
Geplaatst op: 11 May 2008, 14:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Deze is ook wel interessant, maar weet niet of de monitor DVI-I heeft.

En ja het is zonde dat er kwaliteit verloren gaat, maar een andere graka vind ik een beetje onzin.
En 3 meter is nogal veel ja, maar kon weinig anders vinden.


Er staan ook nog gewone DVI's iets verder naar beneden

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 11 May 2008, 14:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb hier zelf ook nog zo'n ding liggen:

Ik gebruik 'm verder niet eigenlijk. de keren dat ik 'm getest hebt werkte alles goed, en kwaliteit was ook goed.

dat is deze, die was bij me pc bijgeleverd. of hier

[Laatst bewerkt door Badeendje op zondag 11 mei 2008, om 14:27]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 11 May 2008, 14:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

Ik heb hier zelf ook nog zo'n ding liggen:
[Afbeelding]
Ik gebruik 'm verder niet eigenlijk. de keren dat ik 'm getest hebt werkte alles goed, en kwaliteit was ook goed.

dat is deze, die was bij me pc bijgeleverd. of hier


Is dat een male VGA en een female DVI? Zoja, kan ik hem dan van je kopen?

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 11 May 2008, 14:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

Ik heb hier zelf ook nog zo'n ding liggen:
[Afbeelding]
Ik gebruik 'm verder niet eigenlijk. de keren dat ik 'm getest hebt werkte alles goed, en kwaliteit was ook goed.

dat is deze, die was bij me pc bijgeleverd. of hier


Die heb ik ook
Kwaliteit is prima bij mij

[Laatst bewerkt door Frenk op zondag 11 mei 2008, om 14:44]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 11 May 2008, 14:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Die heb ik ook
Kwaliteit is prima bij mij

Ah dat is mooi, wat voor beeldscherm gebruik jij hem op? Ik wil hem dus op een reso van 1680 x 1050 gebruiken, maar neem aan dat het wel ongeveer dezelfde kwaliteit geeft.

@Badeendje mail anders maar ofzo, wil hem wel van je overkopen.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 11 May 2008, 14:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Ah dat is mooi, wat voor beeldscherm gebruik jij hem op? Ik wil hem dus op een reso van 1680 x 1050 gebruiken, maar neem aan dat het wel ongeveer dezelfde kwaliteit geeft.

@Badeendje mail anders maar ofzo, wil hem wel van je overkopen.


Uhm een of andere Eizo, want mijn vader had die gekregen van de plaatselijke bank omdat ze nieuwe schermen kregen
Reso is trouwens maar 1024 x 768.
Maar denk niet dat het dan in kwaliteitsoverdracht (ofzoiets)
zal verschillen..

Snapte overigens geen aars van dat male/female gedoe maar het is gewoon een klein doosje met een kant waar je de vga in kan duwen en een 'verlengde' kant die dus dan in je dvi ingang van je videokaart past.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 11 May 2008, 20:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Is dat een male VGA en een female DVI? Zoja, kan ik hem dan van je kopen?

Is inderdaad DVI-female en VGA-male.
Specificaties zijn hier te vinden. Bij mij is die wit(Zie foto).

Bij mijn videokaart zijn er 2 dvi-aansluitingen. ik gebruik(te) de converter voor m'n oude 15' CRT-Monitor. Die gebruikt reso 1024 x 768, hoger kan ik da ding niet instellen. dus hoe die draait op 1680 x 1050 zou ik eigenlijk niet weten.

Paul
Geplaatst op: 11 May 2008, 23:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Er zal geen kwaliteitsverlies optreden, DVI is namelijk in principe gewoon HDMI zonder het signaal geluid die je wel in HDMI hebt voor de TV. Daarom heb je ook HDMI->DVI kabels en converters. Ik zelf heb de PS3 op mijn monitor aangesloten met behulp van zo'n converter, en het werkt prima. Het beeld is mooi, en de reso waar het op draait is 1920x1080, full HD dus. 1680x1050 zal dus wel hetzelfde werken.
Ik neem aan dat VGA->DVI en andersom prima werken.
Volgens mij kan je op websites als T.net proberen te vragen wat het verschil tussen DVI en VGA is.

Wacht, wat hier boven staat klopt niet:

Klik
Ik denk dat je met een heel klein kwaliteitsverlies te maken krijgt, want VGA naar DVI is net iets minder scherp dan 'gewoon' DVI. Echter is het verschil erg klein(volgens die gasten daar dan), en is het natuurlijk de vraag of het nou gaat storen..

[Laatst bewerkt door Paul op zondag 11 mei 2008, om 23:19]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 12 May 2008, 00:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Is inderdaad DVI-female en VGA-male.
Specificaties zijn hier te vinden. Bij mij is die wit(Zie foto).

Bij mijn videokaart zijn er 2 dvi-aansluitingen. ik gebruik(te) de converter voor m'n oude 15' CRT-Monitor. Die gebruikt reso 1024 x 768, hoger kan ik da ding niet instellen. dus hoe die draait op 1680 x 1050 zou ik eigenlijk niet weten.

Mijn issue is dus dat ik een VGA aansluiting op me graka heb, die ik wil omzetten naar een DVI signaal voor me monitor. Zoals Paul zegt wordt dat idd nooit een echt DVI signaal maar dat maakt niet uit. Volgens mij is jouw blokje dan niet goed, want je specs zeggen ook dat het voor een DVI videokaart is en een VGA beeldscherm, bij mij is het dus andersom.

@die persoon die dat vroeg:
Male is dit (met pootjes dus):

Female is dus dit: (waar de pootjes inmoeten)

Mijn graka heeft dus een female VGA die naar een female DVI beeldscherm moet. Analoog naar Digitaal dus. Volgens die Belkin site van badeendje is dat niet de bedoeling van dat blokje. Die is om de andere kant op te sturen, van digitaal naar analoog, en dat moet dus niet. Sorry, raak er zelf ook een beetje in de war van.

[Laatst bewerkt door Thaan op maandag 12 mei 2008, om 00:40]
Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 12 May 2008, 10:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

VGA heeft altijd minder kwaliteit dan DVI.. Dus je zult altijd kwaliteitsverlies hebben dan. Handigst is dan gewoon zo'n convertertje nemen tot je een nieuwe videokaart hebt (met 2xdvi).

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 12 May 2008, 10:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nanne schreef:

VGA heeft altijd minder kwaliteit dan DVI.. Dus je zult altijd kwaliteitsverlies hebben dan. Handigst is dan gewoon zo'n convertertje nemen tot je een nieuwe videokaart hebt (met 2xdvi).

Ja dat weet ik allemaal, ben ook niet de stomste. Weet ondertussen ook dat je dus een speciaal converter kastje oid zult moeten hebben om van een analoog signaal, een digitaal signaal te moeten maken, of me beeldscherm moet analoog signaal over DVI (oftewel DVI-I).

Ben helemaal niet van plan binnenkort een nieuwe graka te kopen, dus dat wil ik ook niet. Hoogstens een PCI kaartje waar ook een DVI uitgang op zit. Iemand daar een goedkope oplossing voor dan?

Kutzooi.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 12 May 2008, 23:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Oke, DJVG wijst me er op dat er ook gewoon een VGA ingang op dit scherm hoort te zitten.

Ik kijken.

Ja hoor, zit er gewoon op. Ik met me stomme kop al een jaar lang denken dat er alleen DVI op zit, zonder te kijken.

Probleem opgelost .

Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 13 May 2008, 00:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb zelf zo'n DVI naar VGA connector.. en dan zie je gewoon dat die veel pinnetjes missen.. Dus er zal vast wel verschil in zitten. Ik denk dat je het verschil pas gaat merken als je het naast elkaar hebt staan maar dat weet ik niet zeker dus probeer het eens.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login