Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

YT links weer versturen via WLM!

Robertenzo
Geplaatst op: 12 May 2008, 21:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Microsoft heeft het versturen van links naar Youtube via MSN Messenger of Windows Live Messenger tijdelijk aan banden gelegd. Mogelijk geschrokken door de kritieken is de maatregel inmiddels weer teruggedraaid.

Zaterdagochtend begonnen gebruikers van MSN te merken dat links naar Youtube niet meer konden worden verstuurd. Wanneer iemand een boodschap met een Youtube-link erin probeerde te verzenden kreeg hij de mededeling dat de boodschap niet kon worden afgeleverd. Gebruikers die nader onderzoek deden naar dit fenomeen kregen al snel door dat dit kwam omdat de Microsoft-servers de boodschap weigerde.

Het is bekend dat de servers van MSN weigeren links te versturen die vaak door phishers gebruikt worden, maar Youtube is bepaald geen phishingsite. Omdat Microsoft de maatregel niet had aangekondigd, moesten de gebruikers maar gissen naar de reden ervoor. Op diverse internetfora werd aangenomen dat het te maken had met de lancering van Messenger Tv, waarmee videoclips van MSN Video via Messenger gedeeld kunnen worden.

De kritiek was niet van de lucht en de meeste gebruikers beschouwden de maatregel als regelrechte censuur. Of het door de negatieve reacties kwam is niet bekend, maar de blokkade werd binnen een dag weer opgeheven. Inmiddels kunnen Youtube-links weer gewoon via MSN worden verstuurd. Microsoft heeft op de affaire nog geen commentaar gegeven.

Bron: Tweakers.net

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 12 May 2008, 21:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dit valt echt weer onder het kader "boeiend nieuws"

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 12 May 2008, 21:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

MastaLine.com Fout
Verbannen van deze site tot 22-07-2008 23:57

Je bent verbannen vanwege misbruik van onze site of wegens het overtreden van de regels. Als je geen idee hebt waarover dit gaat, dan verzoeken we je om contact op te nemen op het volgende adres: [email protected] (vermeld duidelijk je gebruikersnaam!).

MastaLine

[Laatst bewerkt door Matt op maandag 12 mei 2008, om 21:44]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 12 May 2008, 21:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

You just saw my I-don't-care dance.

Robertenzo
Geplaatst op: 13 May 2008, 15:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Het was gwn irritant :s.
Heletijd wat www weg halen .

En copy+past .

Nu is het weer goed ^^

Insan3
<? epic_fail(); ?>
Geplaatst op: 13 May 2008, 16:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nice. Irriteerde me wel tbh.
Microsoft is lekker bezig tegenwoordig zeg... MSNLOCK, de van dale, en nu dit, Youtube links op de banlist te zetten
Microsoft failed again..

@Matt
/care. Ga huilen bij Onno, droeftoeter.

[Laatst bewerkt door Insan3 op dinsdag 13 mei 2008, om 16:26]
Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 15 May 2008, 15:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Insan3 schreef:

Nice. Irriteerde me wel tbh.
Microsoft is lekker bezig tegenwoordig zeg... MSNLOCK, de van dale, en nu dit, Youtube links op de banlist te zetten
Microsoft failed again..

@Matt
/care. Ga huilen bij Onno, droeftoeter.


Ik vind het juist niet erg dat ik daar een ban heb, integendeel zelfs, dat hij (Reubert) met zo'n pauperlink aankomt die toch de helft hier niet kan openen...

Saven
admin
Geplaatst op: 15 May 2008, 15:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nou, geweldige uitspraak hoor Ik lach me dood zowat

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 15 May 2008, 16:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

You just saw my I-don't-care dance.


Ghehe

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login