Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Domeinnaam overdragen

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 15 May 2008, 17:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo,
Nu ik eindelijk toch wel de kant van sitedeals op wil gaan om domeinnamen te kopen/verkopen vroeg ik me eigenlijk af hoe je nou een domeinnaam van het ene registar naar het andere verplaats.

Google geeft niet goed antwoord op mijn vraag.

Bijvoorbeeld:

Ik koop van Meneer X een domeinnaam. Meneer X heeft zijn domeinnaam geregd bij hosting bedrijf Q. Nou wil ik (Meneer Y) zijn domeinnaam kopen en naar mijn hosting bedrijf P overdragen.

Graag alleen zinvolle reacties

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 15 May 2008, 17:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wout schreef:

Hallo,
Nu ik eindelijk toch wel de kant van sitedeals op wil gaan om domeinnamen te kopen/verkopen vroeg ik me eigenlijk af hoe je nou een domeinnaam van het ene registar naar het andere verplaats.

Google geeft niet goed antwoord op mijn vraag.

Bijvoorbeeld:

Ik koop van Meneer X een domeinnaam. Meneer X heeft zijn domeinnaam geregd bij hosting bedrijf Q. Nou wil ik (Meneer Y) zijn domeinnaam kopen en naar mijn hosting bedrijf P overdragen.

Graag alleen zinvolle reacties


Hij moet contact opnemen dat hij de betaling + naam wil overdragen aan jou. Dan heb jij een domein en moet je bij je settings je bron directory veranderen in die van je eigen webhost.

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 15 May 2008, 17:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Hij moet contact opnemen dat hij de betaling + naam wil overdragen aan jou. Dan heb jij een domein en moet je bij je settings je bron directory veranderen in die van je eigen webhost.

En waar kan ik die settings vinden van dat domein?

Varesh
Geplaatst op: 15 May 2008, 18:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Welk programma heb je ? Plesk of iets anders ?

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 15 May 2008, 18:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Varesh schreef:

Welk programma heb je ? Plesk of iets anders ?

DirectAdmin

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 15 May 2008, 18:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Hij moet contact opnemen dat hij de betaling + naam wil overdragen aan jou. Dan heb jij een domein en moet je bij je settings je bron directory veranderen in die van je eigen webhost.

bullshit

Varesh schreef:

Welk programma heb je ? Plesk of iets anders ?

Heeft er geen fuck mee te maken, tevens bullshit

-

Als het domein naar een totaal ander moet niet bij zelfde registrar:
A: Het ligt eraan wat voor een TLD je domein is.
B: bij een .nl, krijgt de originele houder een mailtje 'sjaakie wilt je domein naar zijn shizzle verhuizen..',met een linkje erbij om akkoord te gaan.
C: Bij bijv. andere TLD's zoals .com, heb je een EPP-code code nodig. die authenticatie-code moet je invoeren om als eerste al te bevestigen dat jij de rechtmatige eigenaar bent. en daarna krijgt die originele eigenaar een mailtje nog voor akkoord te gaan over te dragen.

En als bijv. het domein van jouw TransIp account naar een andere TransIp account moet, kan je gewoon kiezen in het beheerpaneel daar voor naar een andere TransIp account het domein over te plaatsen en niet moeilijk te doen verder.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 15 May 2008, 18:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Lijkt me handig als je gewoon even je host contacteert?

Badeend was me voor

[Laatst bewerkt door Sharp op donderdag 15 mei 2008, om 18:57]
Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 15 May 2008, 18:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Meer dan dat badeend zegt hoef je volgensmij niet te weten.

Gewoon alles door de registars laten afhandelen en als je emailtje krijgt akkoord gaan

Jaapje
Geplaatst op: 15 May 2008, 21:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Staat dat niet gewoon op de site waar je dat domein hebt gekocht?

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 15 May 2008, 22:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

Staat dat niet gewoon op de site waar je dat domein hebt gekocht?

Ik heb nog niks gekocht. Ik vraag om voorlichting/informatie.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 15 May 2008, 22:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

Staat dat niet gewoon op de site waar je dat domein hebt gekocht?

9 van de 10 keer niet, of zeer gebrekkig die informatie. bedrijven willen natuurlijk niet dat je het domein bij hen wegverhuist naar een ander.

@wout hierboven: Dat antwoord is gegeven eh

Rick220
Geplaatst op: 16 May 2008, 14:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jongens, geen bullshit reageren als je niet weet waar je het over hebt.

Voor .nl domeinen kun je op de SIDN site alle verhuizingsformulieren vinden.

http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,5209,,,,Formulieren.html

Je hebt een Verhuizingscontract nodig om hem naar je nieuwe provider te verhuizen, en soms heb je ook nog een extra Registratiecontract nodig om hem bij je nieuwe provider in te schrijven, dat laatste is alleen bij bedrijven die niet echt handig bezig zijn

Voor hosting vragen en datsoort dingen kun je altijd PBén aangezien ik zelf in de hosting branche zit

Edit: Ik lees nu Badeend's bericht pas, bij geautomatiseeerde systemen kan het zo lopen, maar meestal als er gelijk een nieuwe houder van de domein moet worden aangesteld moet je het bovenstaande doen

[Laatst bewerkt door Rick220 op vrijdag 16 mei 2008, om 14:22]
Ruttie
Heeft gesproken.
Geplaatst op: 16 May 2008, 16:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bij DeziWeb en TransIP kan je gratis het domein overdragen aan een klant van DeziWeb of TransIP weet ik

Joris
moderator
Geplaatst op: 16 May 2008, 18:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je hoster kan dit voor je regelen. Soms moet je ook nog documenten ondertekenen, maar ik hoef dat niet. Dat ligt af van je hosting.

Het is heel gemakkelijk.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login