Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Gratis CMS

Saven
admin
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 17:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

op de php-code ga ik geen commentaar geven, dat heeft syncie al duidelijk genoeg gemaakt.

Ik heb wel een paar aanmerkingen op je sql:
Bij de table 'instellingen' heb je o.a de velden 'offline', 'naam' en 'titel'. Deze velden maak je in je code nergens gebruik van, dus nogal erg overbodig.

'ip' in de tabel 'vmsg' en 'ipbans' een varchar(25), deze kan je beter een varchar(39) maken zodat ipv6 ook mogelijk is.

De tabellen 'ipbans' en 'vmsg' gebruik je geeneens in je code? waarom zit die tabellen er dan in?

Verder bij 'ipbans' heb je 'sinds' staan, ik neem aan dat dat een datum is? dat kan je beter een int(10) of een datetime maken.

bij paginas 'content' een varchar(12000) pfft, doe dan gewoon 'text' maar niet zo'n eenorme varchar .
verder heb je daar ook het veld 'alert', gebruik je ook nergens. ook nogal overbodig.

Verder select je vaak alles ( * ) uit een tabel, terwijl je maar 1 of 2 velden er uit nodig hebt van die tabel. Selecteer dan alleen die 2 velden, en niet de rest ook. scheelt je in parsetime.


varchar kan maar tot max 255 tekens

Jaapje
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 17:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
varchar kan maar tot max 255 tekens

Ik dacht 225?

Anyway,
Joris, je hebt zelf wel door dat je script nogal bagger is? Het werkt, maar daarmee houdt het ook op.

[Laatst bewerkt door Jaapje op dinsdag 3 juni 2008, om 17:14]
Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 17:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ Badeendje,

IPV6 heeft helemaal nog geen zin om dit te ondersteunen, zal nog minstens 5/6 jaar duren voordat de eerste providers ipv6 adressen gaan krijgen en aangezien php 6 dan volop gebruikt wordt en misschien zelf al php 7 lijkt het me niet nodig nu al ipv6 te gebruiken maar gewoon ipv4.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 17:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

@ Badeendje,

IPV6 heeft helemaal nog geen zin om dit te ondersteunen, zal nog minstens 5/6 jaar duren voordat de eerste providers ipv6 adressen gaan krijgen en aangezien php 6 dan volop gebruikt wordt en misschien zelf al php 7 lijkt het me niet nodig nu al ipv6 te gebruiken maar gewoon ipv4.

ok, daar heb je gelijk in. maar php maakt gewoon gebruik van de database mysql, het is geen onderdeel van php. Dus voor de opslag, als je het meteen al goed zou kunnen bouwen,waarom dan ook niet

Joris
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 17:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hey,

Dankje voor je commentaardinges badeendje
Er klopt van de velden idd niet veel, ik was van plan het uit te breiden maar dat heb ik niet gedaan.

Aanpassingen volgen later nog, ooit een keertje.

Hier nog @ Syncie:

Htmlenties mag ook, maar htmlspecialchars doet eigenlijk hetzelfde.
*Ehh, nee zit 1 verschil tussen.* - ja, maar htmlspecialchars doet ook wat ik nodig heb

/Shorttags scheelt een paar tekens maar compabiliteitsfouten geven. - Dat is waar, maar alle goede servers hebben daar geen problemen mee./
*Nee, dat zeg je verkeerd. Alle goede scripters doen dat niet. * - wat je een goede scripter noemt, ik noem iets een goede server als ie het aan heeft staan

/HTML en PHP door elkaar heen is lelijk, is geen manier van scripten. - Alles in php is ook niet bepaald overzichtelijk/
*Wat is dat voor onzin?* - Is mijn mening Maar op dat punt heb je eigenlijk wel gelijk

Multiviews - Ik weet nu wel wat het is, ik heb er al eerder mee gewerkt zonder dat ik het door had , maar MR ben ik gewend

/Waarom htmlspecialchars als je iets in de DB stopt? - waarom niet /
*Omdat dat niet iets is wat de user heeft ingevoerd, jij bewerkt het door htmlentities eroverheen te halen.* Wat bedoel je daar mee?

Greetz

[Laatst bewerkt door Joris op dinsdag 3 juni 2008, om 17:35]
Syncie
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 17:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

@ Badeendje,

IPV6 heeft helemaal nog geen zin om dit te ondersteunen, zal nog minstens 5/6 jaar duren voordat de eerste providers ipv6 adressen gaan krijgen en aangezien php 6 dan volop gebruikt wordt en misschien zelf al php 7 lijkt het me niet nodig nu al ipv6 te gebruiken maar gewoon ipv4.


En toch is het beter om daar nu alvast op te letten.

Joris schreef:

Hey,

Dankje voor je commentaardinges badeendje
Er klopt van de velden idd niet veel, ik was van plan het uit te breiden maar dat heb ik niet gedaan.

Aanpassingen volgen later nog, ooit een keertje.

Hier nog @ Syncie:

Htmlenties mag ook, maar htmlspecialchars doet eigenlijk hetzelfde.
*Ehh, nee zit 1 verschil tussen.* - ja, maar htmlspecialchars doet ook wat ik nodig heb

/Shorttags scheelt een paar tekens maar compabiliteitsfouten geven. - Dat is waar, maar alle goede servers hebben daar geen problemen mee./
*Nee, dat zeg je verkeerd. Alle goede scripters doen dat niet. * - wat je een goede scripter noemt, ik noem iets een goede server als ie het aan heeft staan

/HTML en PHP door elkaar heen is lelijk, is geen manier van scripten. - Alles in php is ook niet bepaald overzichtelijk/
*Wat is dat voor onzin?* - Is mijn mening Maar op dat punt heb je eigenlijk wel gelijk

Multiviews - Ik weet nu wel wat het is, ik heb er al eerder mee gewerkt zonder dat ik het door had , maar MR ben ik gewend

/Waarom htmlspecialchars als je iets in de DB stopt? - waarom niet /
*Omdat dat niet iets is wat de user heeft ingevoerd, jij bewerkt het door htmlentities eroverheen te halen.* Wat bedoel je daar mee?

Greetz


Je slaat in de database op wat de user invoert en bij het outputten hoor je pas dingen te bewerken zodat ze mooi zijn voor op het
scherm van de bezoeker.
Op de rest ga ik niet meer in want ik weet dat ik gelijk heb.

[Laatst bewerkt door Syncie op dinsdag 3 juni 2008, om 17:44]
Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 17:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
varchar kan maar tot max 255 tekens

Sinds mysql 5.0.3 tot maximaal 65.535 bytes zelf , maar dat is alleen als een charset gedefineerd is. en dat heeft Joris gedaan ( " DEFAULT CHARSET=latin1" ).
Die 65.535 bytes worden wel gedeeld met de andere column's, daar moet je wel rekening mee houden.

Dus joris z'n varchar is opzich niet fout voor de mysql database wat dat betreft(Anders zou je 'm ook nooit hebben kunnen importeren in phpmyadmin tenslotte bij een >5.0.3 versie), want hij heeft een charset gedefineerd.

Alleen 't is waardeloos om zo'n eeeenorme varchar te gebruiken, omdat een text in dit geval veel sneller en beter is en minder zwaar voor de mysqlserver

[Laatst bewerkt door Badeendje op dinsdag 3 juni 2008, om 17:45]
Joris
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 17:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Sinds mysql 5.0.3 tot maximaal 65.535 bytes zelf , maar dat is alleen als een charset gedefineerd is. en dat heeft Joris gedaan ( " DEFAULT CHARSET=latin1" ).
Die 65.535 bytes worden wel gedeeld met de andere column's, daar moet je wel rekening mee houden.

Dus joris z'n varchar is opzich niet fout voor de mysql database wat dat betreft(Anders zou je 'm ook nooit hebben kunnen importeren in phpmyadmin tenslotte bij een >5.0.3 versie), want hij heeft een charset gedefineerd.

Alleen 't is waardeloos om zo'n eeeenorme varchar te gebruiken, omdat een text in dit geval veel sneller en beter is en minder zwaar voor de mysqlserver

1 vraagje: scheelt de varchar en text in mijn geval veel?

Verder zal het wel kloppen

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 17:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Joris schreef:

[...]

1 vraagje: scheelt de varchar en text in mijn geval veel?

Verder zal het wel kloppen

ja zkr want normaal gebruik je gewoon maximaal een 'varchar(255)'. Daarboven gebruik je eigenlijk gewoon standaard 'text' omdat het anders gewoon een absurd grote varchar word(in jouw geval in je sql dus)

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 18:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Joris schreef:

Ik vind het goed

PS: als jullie hem willen doorverkopen mag dat van mij.

Na je pogingen om hem te verkopen heb je die actie maar gemaakt ?

Wel een leuk systeem, maar té simpel helaas
Ga hem wel een keer uitproberen

[Laatst bewerkt door Bart op dinsdag 3 juni 2008, om 18:22]
Headshot
Geplaatst op: 04 Jun 2008, 08:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Na je pogingen om hem te verkopen heb je die actie maar gemaakt ?

Wel een leuk systeem, maar té simpel helaas
Ga hem wel een keer uitproberen


-1 kijkeenshoegoedikbenikloopmee reactie.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login