Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Xp naast Vista installeren.

RobiN
Geplaatst op: 07 Jun 2008, 16:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hee allemaal, ik heb een vraag:

Ik heb al een tijd geleden een basic laptop gekocht. dit zijn de specs:


Specificaties:
AS5310-301G08Mi p/n: LX.AH30Y.009
15.4TFT WXGA CrystalBrite
Intel® Celeron® M Processor 520 (1.6Ghz /1MB/533Mhz)
1024MB DDR II (1x1024)
80GB (5400RPM) (2x40GB)
DVD-Dual brander
6-cell accu
56K, LAN & wireless Lan 802.11g
VGA 128MB shared
no IEEE1394, no FIR
5-in-1 Cardreader
Microsoft® Windows® Vista Home Basic
1 jaar garantie direct via Acer!

Ik ben niet echt blij met Vista. Het gaat vrij langzaam. ik heb nu ook een tijdje een externe harde schijf erop en als ik iets van 4/5 programma's draai, gaat me muziek die ik van de externe schijf afspeel al haperen.

ik heb een C: en een D: schijf in me laptop zitten. nu is mijn vraag of het mogelijk is op de D: schijf XP te installeren naast Vista die op de C: schijf staat. Ik heb geen Vista CD bij me laptop gehad, vista was voorgeïnstalleerd.

ik wil ook weten of me laptop er ook sneller van wordt met xp of dat iemand een andere optie heeft om te zorgen dat ie sneller wordt. ik heb al processen en opstartprogramma's, etc. die overbodig zijn uitgezet.

Iemand die me kan helpen?

bvd, Rob!N

[Laatst bewerkt door RobiN op zaterdag 7 juni 2008, om 16:40]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 07 Jun 2008, 16:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Aangezien XP een stuk rustiger draait en volgens vele stabieler (?) is het mogelijk om XP op je D: partitie te installeren. Dan heb je dus een dualboot

Inuyasha
Wie anders? ^^
Geplaatst op: 07 Jun 2008, 16:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Voor dualboot, ff googlen he...
klik

RobiN
Geplaatst op: 07 Jun 2008, 16:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

maakt het btw uit voor me garantie als ik er xp naast installeer?(xp is namelijk niet legaal. )

edit: als ik een iso bestand van windows xp heb, welk programma moet ik dan hebben om m te branden zodat ik xp ermee kan installeren?

[Laatst bewerkt door RobiN op zaterdag 7 juni 2008, om 17:01]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 07 Jun 2008, 17:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je hoeft niet te branden? Als je image hebt kan je toch gewoon mounten? Scheelt je weer 1 dvd ='D

RobiN
Geplaatst op: 07 Jun 2008, 17:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Je hoeft niet te branden? Als je image hebt kan je toch gewoon mounten? Scheelt je weer 1 dvd ='D

ja maar kan ik dan gewoon xp gaan installeren via bv. virtualclonedrive??

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 07 Jun 2008, 17:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

RobiN schreef:

maakt het btw uit voor me garantie als ik er xp naast installeer?(xp is namelijk niet legaal. )

maakt niet uit, zolang je de laptop niet openmaakt ed. heb je nog gewoon garantie.

[Laatst bewerkt door sandr op zaterdag 7 juni 2008, om 17:17]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 07 Jun 2008, 17:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ RobiN,
Ja waarom niet?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 07 Jun 2008, 18:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als je eventueel een Windows versie gaat downloaden kan ik je windows black aanraden, alle goede dingen uit xp en vista bij elkaar met SP3 en de interface van vista. Werkt hier sneller dan de normale xp en ziet er veel beter uit...

RobiN
Geplaatst op: 07 Jun 2008, 21:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ik heb inmiddels een partitie gemaakt op mijn D: schijf. ik start de pc op met de xp schijf. hij laadt alle files en als ie dan de windows setup wil downloaden geeft hij aan dat er geen harde schijf om op te installeren is gevonden. ik heb de tut inuyasha hierboven gebruikt. wat moet ik doen?

edit:

ik lees nu op fok dat je bepaalde drivers in je xp cd moet slipstreamen met nlite omdat xp je hdd anders niet herkent, klopt dat?

[Laatst bewerkt door RobiN op zaterdag 7 juni 2008, om 21:47]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 07 Jun 2008, 22:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dat is inderdaad kut met XP, dit hoefde bij ons iig niet met Vista op de laptop. Omdat die op een of andere manier laptops andere soort harde schijven hebben ofzoiets?
Iig, wij moesten het toen bij de lokale computerboer laten doen.
Bij Vista konden wij dit zelf doen, dit werd gewoon ondersteund. XP niet.

RobiN
Geplaatst op: 07 Jun 2008, 23:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ hierboven, ik heb ook een laptop maar dan met SATA schijven en dat is dus het probleem.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login