Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Switch niet te bereiken

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 03 Jul 2008, 11:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Beste Saveners,

Dit weekend heb ik lan party bij mij thuis en aangezien we met 14 mensen nu al zitten heb ik een fatsoenlijke switch aangeschaft. Een 3com Superstack 3 3300XM.

Ik kan alleen op geen enkele manier in de switch raken, en weet ook niet hoe ik deze moet resetten ofzo. Bij 1e gebruik van de switch kun je zelf een standaard ip adres voor de server maken. Helaas is de vorige gebruiker van de switch deze kwijt.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Guus

Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 03 Jul 2008, 12:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Meestal moet je hem aansluiten met een console kabel en dan erop inloggen en hem configureren.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 03 Jul 2008, 12:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nanne schreef:

Meestal moet je hem aansluiten met een console kabel en dan erop inloggen en hem configureren.

Ja ik weet dat er zo'n console port inzit maar is dat dan gewoon de kabel van de printerpoort/com1 poort ofzo?

Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 03 Jul 2008, 12:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

[...]
Ja ik weet dat er zo'n console port inzit maar is dat dan gewoon de kabel van de printerpoort/com1 poort ofzo?

Ja. En als je dat aansluit kan je met putty erheen connecten.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Jul 2008, 12:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nanne schreef:

[...]

Ja. En als je dat aansluit kan je met putty erheen connecten.


Heeftie nog wel het IP nodig.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 03 Jul 2008, 12:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Heeftie nog wel het IP nodig.

Precies het IP weet de vorige eigenaar niet meer, ik heb de hele ip range gescand waarin ik automatisch een ip heb toegewezen gekregen zonder resultaat.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Jul 2008, 13:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

[...]
Precies het IP weet de vorige eigenaar niet meer, ik heb de hele ip range gescand waarin ik automatisch een ip heb toegewezen gekregen zonder resultaat.

Dus je krijgt wel via DHCP iets? Is je standaardgateway dan niet gewoon de switch?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 03 Jul 2008, 14:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Dus je krijgt wel via DHCP iets? Is je standaardgateway dan niet gewoon de switch?

DHCP geeft mij een Ip adres maar geen standaardgateway, alleen een subnetmask en een ip adres...

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login