Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Laptop

Jaapje
Geplaatst op: 11 Jul 2008, 13:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hoi,

Ik heb een paar maanden geleden een topic geopend waarin ik vroeg welke PC ik het best kon kopen. Ik had destijds een budget rond de 500 EUR. Omdat ik deze maand heel veel extra heb gewerkt, heb ik natuurlijk ook heel veel extra geld gekregen. Mijn budget is hierdoor ook verhoogd.

Ik zat er aan te denken om de Dell 530s te kopen. Dit is een mooie smalle desktop PC, die je op de zijkant kunt leggen. Ik heb deze PC aangepast (2 gig intern, 500 gig harde schijf, E8200 proces, 256 videokaart: bagger dus, maar ben hiermee niet veeleisend.), en ik kwam uit op een bedrag van 630 EUR. Omdat ik via het werk van mijn vader kortingen kan regelen, en omdat er nog wat tijdelijke kortingsactie's bezig zijn, kan ik deze PC bestellen voor 520 EUR inclusief verzendkosten.

Dit is ver beneden mijn budget, dus zat ik er aan te denken om een laptop te kopen.

Waarom:
- Een laptop is draagbaar, je kunt overal op internet waar je maar een draadloze verbinding hebt (schoolnetwerk is niet beveiligd).
- Een laptop is mooi.
- Ik kan in de bank computeren, wat weer goed is voor mijn sociale leven met mijn gezin.
- Een laptop is (net als de 530s) klein, zodat deze niet op de grond hoeft te staan, maar op mijn ladeblok onder mijn bureau past.

Nu heb ik een laptop samengesteld op Dell, met ongeveer de zelfde specs (Videokaart is onboard ofzo, en processor is 0,2 ghz minder). Ik zit er dus aan te denken om de desktop te vervangen door een laptop.

Maar, is dit wel handig? Ik wil namelijk mijn laptop gewoon aan kunnen sluiten op mijn monitor (hp w1907), omdat ik bijna alleen maar boven zit. Als ik dan een keer in de tuin/bank wil gaan zitten, kan ik de stekkertjes eruit halen en de laptop meenemen.

Het probleem is dat ik dan elke keer die stekkertjes erin moet duwen, voordat ik kan computeren op mijn oude vertrouwde monitor. Ik weet überhaupt niet of het mogelijk is om een monitor aan te sluiten..

Mijn vraag aan jullie:
Wat zal ik doen:
- Een desktop kopen (waarom?)
- Een laptop kopen (waarom? en hoe kan ik het probleem met die stekkertjes voorkomen, want ik heb alleen nog maar 'docking stations' gezien waarbij je het beeldscherm van de laptop gebruikt.)

Danku voor het lezen.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 11 Jul 2008, 14:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Mja als jij denkt dat je een laptop veel zal gebruiken moet je een laptop nemen, over dit soort dingen kun je het beste zelf beslissen. .
Ik kan persoonlijk niet zonder een desktop PC, want ik vind een laptop gewoon alleen handig als ik idd op bank zit ofzo op school/trein weet ik veel.

Jaapje
Geplaatst op: 11 Jul 2008, 14:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maar is een laptop even snel als een desktop als je deze in een docking station oid. zet?

Want dan gebruik ik mijn laptop gewoon als desktop, behalve wanneer ik in de bus/trein/tuin ofzo zit.

[Laatst bewerkt door Jaapje op vrijdag 11 juli 2008, om 14:43]
Xonsky
Geplaatst op: 11 Jul 2008, 19:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb beide een laptop en een Desktop
Als ik thuis zit, heb ik liever ook wel een iets groter scherm!
Een laptop is zeker wel handig voor op school bij de studie momenten enz. op als je lang op de trein hoef te zitten.
En natuurlijk is het mogelijk om een monitor aan te sluiten. Beamers enz. gebruiken dezelfde uitgang

Veel wijzer zal je hier niet uit worden vrees ik gewoon zelf beslissen wat je koopt. Ik zou toch voor laptop gaan. Ook al kan ik niet zonder een desktop!

Headshot
Geplaatst op: 11 Jul 2008, 21:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Mja als jij denkt dat je een laptop veel zal gebruiken moet je een laptop nemen, over dit soort dingen kun je het beste zelf beslissen. .
Ik kan persoonlijk niet zonder een desktop PC, want ik vind een laptop gewoon alleen handig als ik idd op bank zit ofzo op school/trein weet ik veel.


/Same.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 11 Jul 2008, 22:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

heb zelf sinds een 2 dagen ook een dell inspiron 1720, bevalt me perfect.

Jaapje
Geplaatst op: 12 Jul 2008, 22:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

heb zelf sinds een 2 dagen ook een dell inspiron 1720, bevalt me perfect.

Ik wil daar de 15" versie van, dus de 1520 inspiron wordt het dan. Ik wil geen 17", omdat ik hier op mijn bureau nog een 19" widescreen heb staan. En kun je de 1720 ook goed als desktop gebruiken door het beeldscherm + toetsenbord/muis erop aan te sluiten??

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 12 Jul 2008, 22:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]
Ik wil daar de 15" versie van, dus de 1520 inspiron wordt het dan. Ik wil geen 17", omdat ik hier op mijn bureau nog een 19" widescreen heb staan. En kun je de 1720 ook goed als desktop gebruiken door het beeldscherm + toetsenbord/muis erop aan te sluiten??


Ja, gebruik hem hoofdzakelijk ook als desktop heb er alleen een muisje van 10 euro bij. Een 17 inch is op zich ook wel een behoorlijk groot ding en wss niet echt handig als je hem overal mee naartoe wilt nemen.
[off]Mijn muis is echt lijp, kan met alleen de muis ctrl c, ctrl v, ctrl z en het omgekeerde van ctrl z (weet ff niet hoe dat heet)[/off]

[Laatst bewerkt door sandr op zaterdag 12 juli 2008, om 22:34]
Jaapje
Geplaatst op: 13 Jul 2008, 09:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

17" is inderdaad een beetje groot, en hij moet ook nog fatsoenlijk draagbaar zijn.

Waarschijnlijk ga ik dus na mijn 3 weekjes vakantie de 15" kopen, zodat ik er nog ff 3 weken over na kan denken.

Bedankt.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login