Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Hardcore racistisch?

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 21 Jul 2008, 18:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo,

Ik zit een beetje met een vraag. Is Hardcore in het buitenland ook algemeen bekend als racistisch? Met name bedoel ik dan Breakcore, een soort hardcore meest drum and bass, is dat racistisch? Ik kon het nergens echt vinden. Behalve dat sommige Dj's tegen racisme zijn. Dat zegt alleen maar dat sommige Dj's er tegen zijn, maar niet wat het imago van de muziek. De Dj I:Gor heeft een album met nummers over nazi's . Nazi's are a waste of flesh en het nummer Anti-Nazi pill. Ik moet ze nog horen, dus ik weet niet of hij mensen die nazi's een verspilling van vlees vinden belachelijk maakt of dat hij het meent... Maar toch wil ik even weten hoe in het buitenland tegen hardcore, breakcore en speedcore aangekeken wordt qua racisme...

Michael
Geplaatst op: 21 Jul 2008, 19:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ga je soms op reis naar het buitenland?
Hardcore is in Vlaanderen ook aanzien als racistisch, welja meestal toch...
Maarja, why should you care?

Santi
Geplaatst op: 21 Jul 2008, 19:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

nee, tuurlijk niet...
het is net zoals lonsdale.. alléén hier is dat weer rasistisch, omdat die zwartes (met alle respect) aandacht te kort hebben enzo.

Xonsky
Geplaatst op: 21 Jul 2008, 20:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Michael schreef:

Ga je soms op reis naar het buitenland?
Hardcore is in Vlaanderen ook aanzien als racistisch, welja meestal toch...
Maarja, why should you care?

Hardcore racistisch? Ik weet niet. Ze zien gabbers als racisten. Ben onlangs naar summerfestival geweest van 13 tot 00 u Hardstyle en dan nog 2 uurtjes hardcore Veel racisten waren er blijkbaar niet: "Er liepen nog veel zwartjes tussen" xD

Michael
Geplaatst op: 21 Jul 2008, 20:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Xonsky schreef:

[...]
Hardcore racistisch? Ik weet niet. Ze zien gabbers als racisten. Ben onlangs naar summerfestival geweest van 13 tot 00 u Hardstyle en dan nog 2 uurtjes hardcore Veel racisten waren er blijkbaar niet: "Er liepen nog veel zwartjes tussen" xD

Maar, hardcore is ook niet racistisch, maar wordt aanzien als racistisch.
Nuja, geef my maar skrewdriver hardcore is over bij mij

Ruttie
Heeft gesproken.
Geplaatst op: 21 Jul 2008, 20:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sommige mensen leggen wel een link tussen hardcore en racistich. Maar volgens mij is Hardcore best onbekend in Zuidelijk Europa.

Michael
Geplaatst op: 21 Jul 2008, 20:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ruttie schreef:

Sommige mensen leggen wel een link tussen hardcore en racistich. Maar volgens mij is Hardcore best onbekend in Zuidelijk Europa.

Zou ik nog niet zeggen, er komen gabbers vanuit Spanje naar masters of hardcore &zo in Nederland...

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 21 Jul 2008, 21:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb het gevraagd aan iemand, maar ik was even vergeten dat hardcore hetzelfde is als hardcore punk. Ik hoop dus dat we het over dezelfde muziek hadden. Hij zei; 'Hardcore isn't racist. And the Kale Vandalen don't even make hardcore.' Zoiets, alleen is mijn engels dan vrij bagger. Maar waarom ik het wil weten; buitenlandse dj's die hardcore-achtige muziek maken vind ik leip. Maar ik wil geen racisten aanhangen. Ik heb namelijk buitenlandse familie en heb dus best wel schijt aan racisten.

Michael
Geplaatst op: 21 Jul 2008, 22:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

Ik heb het gevraagd aan iemand, maar ik was even vergeten dat hardcore hetzelfde is als hardcore punk. Ik hoop dus dat we het over dezelfde muziek hadden. Hij zei; 'Hardcore isn't racist. And the Kale Vandalen don't even make hardcore.' Zoiets, alleen is mijn engels dan vrij bagger. Maar waarom ik het wil weten; buitenlandse dj's die hardcore-achtige muziek maken vind ik leip. Maar ik wil geen racisten aanhangen. Ik heb namelijk buitenlandse familie en heb dus best wel schijt aan racisten.

Maar hardcore punk is nog heel wat anders of hardcore..
Maar kale vandale geven hardcore een slechte naam..
Als je skinhead wil zijn, luister dan naar skinheadmuziek (rock against communism enzo) maar maak geen racistische hardcore...

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 22 Jul 2008, 00:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Omf. Muziek is niet racistisch. Tenzij er in de songtekst duidelijk racisme uitgesproken wordt is muziek níet racistisch. En aangezien je bij hardcode zo ongeveer geen songtekst is dat geen probleem.

Hardcore wordt vaak geassocieerd met racisme omdat het stereotype gabber racistisch is en 'trots is op eigen land' ed. Je ziet ook dat veel nazi aanhangers gabber zijn, of iig, dat valt op, maar dat betekent niet dat jij diezelfde muziek niet mag luisteren of dat jij ook gelijk nazi bent als je het luistert.
Dat is hetzelfde dat niet iedereen die metal luistert een metalhead hoeft te zijn oid. Iemand die harp speelt kan van speedmetal houden, maar iemand die harp speelt kan net zo goed van hardcore houden.

Of de artiesten racistisch zijn is natuurlijk een ander verhaal, maar dat ligt verder aan je eigen principes. Als je niet naar muziek van racisten wilt luisteren, fine. Maar aan de muziek kan je niet horen of 'het' racistisch is (tenzij het dus duidelijk gezegd wordt in de songtekst).

Bullshit. Luister de muziek die je leuk vind.

Santi
Geplaatst op: 22 Jul 2008, 01:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

Hardcore wordt vaak geassocieerd met racisme omdat het stereotype gabber racistisch is en 'trots is op eigen land' ed. Je ziet ook dat veel nazi aanhangers gabber zijn, of iig, dat valt op, maar dat betekent niet dat jij diezelfde muziek niet mag luisteren of dat jij ook gelijk nazi bent als je het luistert.

vertel dat die negers maar

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 22 Jul 2008, 11:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bedankt iisys voor je uitleg. Inderdaad moet je gewoon muziek luisteren waar je van houdt. Of die artiesten racisten zijn maakt geen **** uit. Het enigste is dat als ik naar zo'n optreden zou gaan dat ik dan weet tussen wat voor lui ik kom te staan. Een concert gaat niet alleen om de muziek, maar ook om het sfeertje. Als strak van de coke staan en racistisch teksten brullen is dan voel ik me daar niet thuis.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 22 Jul 2008, 14:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

Bedankt iisys voor je uitleg. Inderdaad moet je gewoon muziek luisteren waar je van houdt. Of die artiesten racisten zijn maakt geen **** uit. Het enigste is dat als ik naar zo'n optreden zou gaan dat ik dan weet tussen wat voor lui ik kom te staan. Een concert gaat niet alleen om de muziek, maar ook om het sfeertje. Als strak van de coke staan en racistisch teksten brullen is dan voel ik me daar niet thuis.

Dat snap ik, dat zou ik ook helemaal niet leuk vinden. Maar als je van te voren niet weet of dat gaat gebeuren (bijv als er geen racistische songteksten in zitten, of als de artiest er niet om bekend staat dat hij racistisch is) kan je het ook niet weten. Daar zou ik me dus geen zorgen om maken.

Er is trwns altijd een risico dat de sfeer op een concert of optreden niet leuk is. Misschien dat je de moshpits bij een metalfest niet leuk vind (Artofdead, intrede? ), of dat je het meezingen van Within Temptation oid niet leuk vind. /care, ga dan gewoon ergens anders staan.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login