Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

PC gecrasht

Melvin
Geplaatst op: 18 Aug 2008, 20:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo savenerds

Me PC is gecrasht en de hardeschijf niks doet het meer
heb andere voeding geprobeerd niks hielp ik weet alleen niet kan het aan me moederbord liggen hij is al heel oud.Of kan het misschien een virus wezen wat voor mij onwaarschijnlijk is

De laatste virus die ik had gehad en de eerste is een trojan en is succesvol verwijderd dus daar ligt het niet aan volgens mij

[Laatst bewerkt door Melvin op maandag 18 augustus 2008, om 20:14]
Xonsky
Geplaatst op: 18 Aug 2008, 20:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Even kijken of alles stroom krijgt met zo een geel bakske xD

Melvin
Geplaatst op: 18 Aug 2008, 20:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ja heeft ie wel

Saven
admin
Geplaatst op: 18 Aug 2008, 20:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

nee virus die kan je pc hardware volgensmij niet mollen denk dat je moederbord naar de knoppe is als die niets meer doet

Melvin
Geplaatst op: 18 Aug 2008, 20:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

nee virus die kan je pc hardware volgensmij niet mollen denk dat je moederbord naar de knoppe is als die niets meer doet

Ok thanks dan koop ik morgen ofzo effe een nieuw moederbord

Hihaho
Geplaatst op: 18 Aug 2008, 22:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

hoe kan je op de pc al hij kapoet is ?

maja ook al nog. het kan zijn dat je tegen de hardeschijf getrapt hebt... dat schijnt hij niet zo leuk te vinden. en dan stopt ie ook nog afentoe

[Laatst bewerkt door Hihaho op maandag 18 augustus 2008, om 22:15]
BaXiess
Geplaatst op: 18 Aug 2008, 23:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Melvin schreef:

[...]
Ok thanks dan koop ik morgen ofzo effe een nieuw moederbord

Ik zou voor ik ook maar iets aanschaf er even naar laten kijken door iemand die er meer van weet. Want om zomaar even een moederbord te kopen terwijl het niet eens zeker is dat je moederbord stuk is lijkt me een erge miskoop

Hihaho schreef:

hoe kan je op de pc al hij kapoet is ?

Andere pc??

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2008, 00:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

nee virus die kan je pc hardware volgensmij niet mollen denk dat je moederbord naar de knoppe is als die niets meer doet

Mwa stel dat een virus overclockt, of in je bootsector gaat zitten, kan het aardig wat schade doen.

Waarom nieuw mobo kopen als je zegt dat de harde schijf het niet meer doet? Koop dan een nieuwe HDD =\

DJVG

Geplaatst op: 19 Aug 2008, 02:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Virussen kunnen wel zeker hardware mollen, zeker bij oude intel processoren was het heel simpel zelfs, met een malafide batch bestand kon je processoren in één keer op 1 mhz zetten en tegelijkertijd het geheugen volpompen, bam processor en geheugen kapot. in minder dan 2 sec.

Tegenwoordig kan het nog wel, maar steeds moeilijker, zeker met de aankomende EFI techniek en de nu al bestaande Express Gate software wordt het steeds makkelijker om direct contact te krijgen met de hardware.

Er bestaan nog steeds virussen die het voor elkaar krijgen om harddisks een bad S.M.A.R.T status te geven zodat de harddisk denk dat hij kapot is, probleem: je blijft voor eeuwig die fout houden en je hdd controleert zich steeds opnieuw wat hem na een tijdje fataal wordt....

Bartje
Geplaatst op: 19 Aug 2008, 15:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Er kunnen meerdere dingen fout zijn wanneer helemaal niks meer iets doet..

Meest voorkomende:
1 Geheugen kapot
2 Moederbord kapot
3 voeding kapot

K zou zeggen probeer eens wat geheugen van een ander aangezien je de voeding al geprobeert hebt. Werkt helemaal niks is waarschijnlijk je mobo kapoet..

Melvin
Geplaatst op: 19 Aug 2008, 16:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maar ik zeg nie alleen dat de hardeschijf kapot is niks doet het meer
En ik weet zeker dat het geen virus is want ik heb niet op onbetrouwbare sites or else gezeten dus da kan niet

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login