Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Formule in grafische rekenmachine

Timm
Oppergod
Geplaatst op: 20 Aug 2008, 22:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wie weet hoe ik de ABC formule (en andere formules) in mijn TI-84 plus kan zetten?

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 20 Aug 2008, 23:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Programma ervoor maken of downloaden.
Die programma's zijn geschreven in Basic, supersimpel. Kan je zelf ook nog maken.
Zoek een tut die gaat over Basic programming on the TI 83 plus.

TI 84 plus is hetzelfde als de 83 plus.

Saven
admin
Geplaatst op: 21 Aug 2008, 00:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

waarom in je rekenmachine zetten

niet moeilijk te onthouden toch? en mocht je hem toch vergeten; in je Wisforta boekje staat ie ook.

En als je hem in je rekenmachine wilt zetten zodat je het zelf niet hoeft te berekenen; je moet altijd je hele berekening opschrijven op je toets en examen

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 21 Aug 2008, 07:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

waarom in je rekenmachine zetten
[Afbeelding]

niet moeilijk te onthouden toch? en mocht je hem toch vergeten; in je Wisforta boekje staat ie ook.

En als je hem in je rekenmachine wilt zetten zodat je het zelf niet hoeft te berekenen; je moet altijd je hele berekening opschrijven op je toets en examen


Voor controle is het heel handig. Ik heb vorig jaar een uitgebreid programma geschreven hiervoor, die kon a, b en c ook uit Y1 enzo halen als je het daar goed ingesteld had. Gaf ook alle beschikbare informatie over de berekening ed.
Hoop dat iemand uit m'n klas het nog heeft, want mijne stond op m'n overleden hdd.

Je kan natuurlijk ook een veel simpeler (en vooral: kleiner) programma schrijven waar je gewoon a, b en c moet invullen en je gelijk de discriminant en de oplossingen krijgt.

Timm
Oppergod
Geplaatst op: 21 Aug 2008, 18:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

bedankt, het is idd om het zelf niet hoeven te doen (lees: ik kan het wel, maar tegen domme rekenfouten en luiheid natuurlijk). Ik hoef de berekening niet helemaal op te schrijven. Gewoon dat plaatje van saven bovenaan zetten en daar telkens naar verwijzen is voldoende

Ik zit er nog wel mee te klooien, maar het zal wel lukken

[Laatst bewerkt door Timm op donderdag 21 augustus 2008, om 18:08]
Saven
admin
Geplaatst op: 21 Aug 2008, 18:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hoezo niet helemaal op te schrijven? Ik weet niet welke klas je zit maar je moet wel degelijk je berekening opschrijven en formules invullen en opschrijven (dat is de berekening opschrijven) voordat je punten krijgt.

Tadnecty
Geplaatst op: 21 Aug 2008, 20:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

er bestaat natuurlijk ook zoiets als een beetje ZOEKEN.

Type ti-84 in en je vind heel veel programma's die je kan gebruiken. Ik gebruik zelf altijd notefolio om hele a4tjes in mijn rekenmachine te zetten. Er zit ook een zoekfunctie op, dus heel makkelijk om alles terug te vinden.

Kijk op scholieren.com voor rekenprogramma's. Naast een ABC formule staan er ook heel veel andere open je kan natuurlijk ook ZOEKEN

en niet iedereen heeft Wisforta. Ik ken het boekje alleen omdat ik in de vakantie heb gewerkt bij een boekenbedrijf. Heb hele stapels van die boeken gesjouwd, samen met het "basisboek Islam" (zucht )

BaXiess
Geplaatst op: 21 Aug 2008, 21:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

samen met het "basisboek Islam" (zucht )

wat the fuck !

Timm
Oppergod
Geplaatst op: 21 Aug 2008, 22:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dat boek wisforta heb ik idd niet, ik heb wel het binas waar alles in staat.

@ saven: Ik zit in 4VWO en ik hoef niet de berekening van de abc formule op te schrijven (bij huiswerk EN proefwerk). Dat hebben we in de 3e al veel te veel gedaan en nu geloven ze wel dat ik dat kan

Jaapje
Geplaatst op: 22 Aug 2008, 07:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

En wij moeten die abc-formule gewoon weten, en de berekening moet ook worden opgeschreven. Altijd. En volgens mij is dit ook op het examen zo. Als je hem eenmaal weet dan vergeet je hem gewoon niet meer.

[Laatst bewerkt door Jaapje op vrijdag 22 augustus 2008, om 17:37]
Wouser
Cadeau'tjes :r
Geplaatst op: 22 Aug 2008, 15:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je moest je schamen als je de abc formule niet uit je hoofd weet. En als je hem fout intypt in je rekenmachine verdien je de punten niet eens

Saven
admin
Geplaatst op: 22 Aug 2008, 16:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Timm schreef:

Dat boek wisforta heb ik idd niet, ik heb wel het binas waar alles in staat.

@ saven: Ik zit in 4VWO en ik hoef niet de berekening van de abc formule op te schrijven (bij huiswerk EN proefwerk). Dat hebben we in de 3e al veel te veel gedaan en nu geloven ze wel dat ik dat kan


op het eindexamen moet het toch echt hoor. en op een beetje school ook op de schoolproefwerken/examens

Timm
Oppergod
Geplaatst op: 22 Aug 2008, 16:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik weet de ABC formule natuurlijk wel uit mijn hoofd, het is alleen luiheid.

En dat binas boek bestaat uit 3 delen (en nog wat kleinere delen): Natuurkunde, scheikunde en wiskunde. De wiskundige formules staan er ook in.

Jaapje
Geplaatst op: 22 Aug 2008, 17:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ja zag dat wiskunde gedeelte staan ja. Waren 2 pagina's. Bovendien staat er ook biologie in hoor

Heb trouwens vandaag via een of andere noob zulke formule's gekregen.

Moet je gewoon de a/b/c invullen, krijg je automatisch de hele berekening die je dus over kunt kalken in je schrift :d

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login