Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Mac Mini of snellere PC

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 23:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo mensen.
Ik heb een dilemma.

Mac Mini of een nieuwe (snellere) PC.
Mijn budget ligt rond de 500 euro en daarom is dit dilemma ontstaan.

Ik design veel, msn veel, internet veel, maar ik game toch ook veel, en dat laatste kan niet op een mac.

Maar toen zocht ik door en kwam ik uit op Bootcamp, een programma om Windows XP/Vista te dualbooten met Mac.
Mijn vraag is of alles dan ook smooth werkt, Games etc.

Alvast bedankt en ik hoop nuttige informatie uit jullie posts te krijgen.

PS: Als ik een besluit heb, dan haal ik het product op op 8 september 2008, 1 dag na mijn verjaardag (= dus dat ik geld heb)

[Laatst bewerkt door Matt op maandag 1 september 2008, om 23:57]
sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 10:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

kheb even vlug gekeken wat een mac mini ongeveer kost, en ik denk niet dat je dat kunt gebruiken voor gamen:
van 2 x 512 MB naar 2 x 1GB ram vragen ze $100 (€ 70), iets wat normaal nog niet eens 30 euro kost.
Dus als je 2gb ram wilt zit je al aan $700 dollar en dat is zo goed als 500 euro.
Dan heb je wel 80GB harddrive en 1.83GHz dual core, als je daarop wil gamen zou ik eerder de oude pc van je oma pakken aangezien hij ook nog is windows én osx tegelijk moet draaien.

[Laatst bewerkt door sandr op dinsdag 2 september 2008, om 10:32]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 12:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

kheb even vlug gekeken wat een mac mini ongeveer kost, en ik denk niet dat je dat kunt gebruiken voor gamen:
van 2 x 512 MB naar 2 x 1GB ram vragen ze $100 (€ 70), iets wat normaal nog niet eens 30 euro kost.
Dus als je 2gb ram wilt zit je al aan $700 dollar en dat is zo goed als 500 euro.
Dan heb je wel 80GB harddrive en 1.83GHz dual core, als je daarop wil gamen zou ik eerder de oude pc van je oma pakken aangezien hij ook nog is windows én osx tegelijk moet draaien.

En waarom denk je dat je niet handmatig later nog je ram kunt upgraden? RAM geheugen voor een mac is niet uniek ofzo hoor, kun je gewoon uit je oude PC trekken, als die SODIMM pakt. Ik heb voor 80 euro 4GB SODIMM DDR2 PC5300 in men Macbook gestopt. Vliegt als een vlierefluiter.

Sandr kijkt specifiek naar de hardware.
Voor hetzelfde geld kun je qua specs idd een betere PC kopen, maar dan mis je de Mac OS X ervaring. Mac OS X gaat veel beter met zijn resources om, en is een stuk minder log dan Vista, wat hem een stuk sneller maakt op mindere specs dan Vista nodig heeft om normaal te draaien op hogere specs.

Gewoon de Mac mini halen.
Als je windows wilt draaien kan dat altijd in parallels, of bootcamp, maar waarom wil je dat. Er zijn ook games voor de mac. En anders heb je wine.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 15:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
En waarom denk je dat je niet handmatig later nog je ram kunt upgraden? RAM geheugen voor een mac is niet uniek ofzo hoor, kun je gewoon uit je oude PC trekken, als die SODIMM pakt. Ik heb voor 80 euro 4GB SODIMM DDR2 PC5300 in men Macbook gestopt. Vliegt als een vlierefluiter.

Sandr kijkt specifiek naar de hardware.
Voor hetzelfde geld kun je qua specs idd een betere PC kopen, maar dan mis je de Mac OS X ervaring. Mac OS X gaat veel beter met zijn resources om, en is een stuk minder log dan Vista, wat hem een stuk sneller maakt op mindere specs dan Vista nodig heeft om normaal te draaien op hogere specs.

Gewoon de Mac mini halen.
Als je windows wilt draaien kan dat altijd in parallels, of bootcamp, maar waarom wil je dat. Er zijn ook games voor de mac. En anders heb je wine.

Dank je voor je reactie.
Ik denk dat ik aan 1GB RAM wel genoeg heb want ik ga ook niet de zwaarste games proberen, maar een vraag is als ik WinXP erop zet werkt dat dan ook gewoon evensnel met games (Als CoD2)

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 16:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
En waarom denk je dat je niet handmatig later nog je ram kunt upgraden?

Omdat die Mac Mini eruitziet als iets dat je niet kunt openschroeven, Daarnaast heb ik ook niet echt het idee dat er niet zo'n groot moederbord in zit en er dus maar weinig mogelijkheden tot upgraden zijn.

[Laatst bewerkt door sandr op dinsdag 2 september 2008, om 16:28]
Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 17:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik ben het geheel eens met Thaan.
Jammer dat je geen macbook kunt kopen omdat deze in de meeste gevallen lekkerder werkt dan een mac mini (die heeft lagere specs namelijk).
In een mac mini kan max 3gb en geen 4 helaas..

(Wanneer ga je hem kopen trouwen? Er ligt denk ik een nieuwe generatie macs op de loer)

Maar wil je en PC met veel specs moet je dat maar doen. 500 euro is veel, en na het eerste gezicht lijk je weinig terug te krijgen als je een mac neemt, maar OS X haalt veel meer uit de hardware dan M$ ooit zou kunnen krijgen.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 17:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik zou voor gewoon een high end pc met xp gaan

Paul
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 17:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wachten totdat er een nieuwe Mac Mini is. Ik twijfel net als jou precies over hetzelfde.
Hoe dan ook, je kan binnenkort, heel snel nog, een nieuwe Mac Mini verwachten. De geruchten houden sterk aan, en begonnen al in Mei.
Bovendien is de huidige Mac Mini alweer een jaar uit.
En als je het geld hebt: een MacBook kopen. Godsamme, wat een heerlijke laptop is dat(mijn zusje heeft er een, maar ik mag er nu op).

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 18:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

Ik ben het geheel eens met Thaan.
Jammer dat je geen macbook kunt kopen omdat deze in de meeste gevallen lekkerder werkt dan een mac mini (die heeft lagere specs namelijk).
In een mac mini kan max 3gb en geen 4 helaas..

(Wanneer ga je hem kopen trouwen? Er ligt denk ik een nieuwe generatie macs op de loer)

Maar wil je en PC met veel specs moet je dat maar doen. 500 euro is veel, en na het eerste gezicht lijk je weinig terug te krijgen als je een mac neemt, maar OS X haalt veel meer uit de hardware dan M$ ooit zou kunnen krijgen.


TopicStart schreef:
PS: Als ik een besluit heb, dan haal ik het product op op 8 september 2008, 1 dag na mijn verjaardag (= dus dat ik geld heb)

Dus dan maar hopen dat er 8 september een nieuwe Mac Mini is, enneuh, zijn er al een beetje specs bekend?

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 18:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Wachten totdat er een nieuwe Mac Mini is. Ik twijfel net als jou precies over hetzelfde.
Hoe dan ook, je kan binnenkort, heel snel nog, een nieuwe Mac Mini verwachten. De geruchten houden sterk aan, en begonnen al in Mei.
Bovendien is de huidige Mac Mini alweer een jaar uit.
En als je het geld hebt: een MacBook kopen. Godsamme, wat een heerlijke laptop is dat(mijn zusje heeft er een, maar ik mag er nu op).

Als hij een spelletje erop wilt doen, is het opeens een stuk minder heerlijk

Saven
admin
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 18:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

mac mini is kansloos.
tel uit je winst.
pc dus.

wist btw niet dat die mini's nog gemaakt werden? dacht dat ze daar van af wilden

Paul
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 15:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

mac mini is kansloos.
tel uit je winst.
pc dus.

wist btw niet dat die mini's nog gemaakt werden? dacht dat ze daar van af wilden


De Mac Mini doet het nog aardig bij de hobbyisten die het gebruiken als Mediacenter bij hun TV. Door het kleine formaat, en de DVI uitgang(met een DVI->HDMI kabel kan je het op een HDTV aansluiten) en door het feit dat de Mac Mini moeiteloos 720p H.264 bestanden afspeelt(en zelfs 1080p als je er 2 gb ram in hebt zetten) is het wel een aardige deal. Je kan 'm ook als Apple computertje gebruiken. De consument laat het links liggen, en koopt een iMac of MacBook.
Er zitten alleen wel nadelen aan, zoals de idiote prijs(in Amerika 500 dollar, daar is het een goede deal, maar in Nederland nemen ze grofweg de dollar als een euro en kost ie 500 euro, wat nergens op slaat).

De huidige Mac Mini is al meer dan een jaar uit, en dus circuleren er geruchten dat er een nieuwere versie uitkomt, met meer Ghz, meer ram en dat soort dingen. Dan wordt de Mac Mini heel erg interessant. Ik zoek al tijden naar een goede mediacenter die ook als desktop kan functioneren.

[Laatst bewerkt door Paul op woensdag 3 september 2008, om 15:34]
Ruttie
Heeft gesproken.
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 17:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als je nog even hard doorwerkt heb je een iMac. En ik vertel je, als je eenmaal aan een mac zit. Je wilt nooit meer terug.

Mac OSX werkt veel soepeler. Zonder enige moeite photoshop je even snel wat, luister je muziek op de achtergrond en haal je een film binnen. Ik ken de Mac Mini niet zo goed, maar ik ken mensen die de Mini flink opvoeren en er dan ook gewoon op goed niveau mee kunnen werken/designen/ect.

Een Mac is niet bepaald gemaakt om games te spelen, maar ik draai hier zonder problemen games op een iMac.

Saven
admin
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 18:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

"Zonder enige moeite photoshop je even snel wat, luister je muziek op de achtergrond en haal je een film binnen". Oh en dat kan met windows niet? Ik weet zeker dat mijn pctje een stuk sneller is dan je imacje

"Een Mac is niet bepaald gemaakt om games te spelen, maar ik draai hier zonder problemen games op een iMac."
ja jij kan crysis en al die vette shooters allemaal op je imac spelen no way

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 18:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

[...]
[...]

Dus dan maar hopen dat er 8 september een nieuwe Mac Mini is, enneuh, zijn er al een beetje specs bekend?


9 September komen er aankondigingen van Apple, dus wacht dan nog even een dagje, en als er dan geen nieuwe Mac Mini's zijn haal je hem de dag erna.

Saven schreef:

"Zonder enige moeite photoshop je even snel wat, luister je muziek op de achtergrond en haal je een film binnen". Oh en dat kan met windows niet? Ik weet zeker dat mijn pctje een stuk sneller is dan je imacje

"Een Mac is niet bepaald gemaakt om games te spelen, maar ik draai hier zonder problemen games op een iMac."
ja jij kan crysis en al die vette shooters allemaal op je imac spelen no way


Zegt Mister ik kleed me XP altijd aan als Mac OS X
Tuurlijk is een Mac een stuk duurder qua hardware dan een normale PC als je de hardware vergelijkt, maar dat is altijd al zo geweest dus daar is niks nieuws aan de horizon.

Ik draai UT2004 ongeveer alles op high op mijn Macbook met deze specs:
2.1GHz C2D
4GB RAM (maar zelfs met 1GB Ram lukte het)
Intel GMA X3100

Mac Mini is btw gewoon te upgraden, desnoods laat je het bij een Apple Premium Reseller doen. Nee, officiele Apple stores bestaan niet in Nederland.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 18:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

"Zonder enige moeite photoshop je even snel wat, luister je muziek op de achtergrond en haal je een film binnen". Oh en dat kan met windows niet? Ik weet zeker dat mijn pctje een stuk sneller is dan je imacje

"Een Mac is niet bepaald gemaakt om games te spelen, maar ik draai hier zonder problemen games op een iMac."
ja jij kan crysis en al die vette shooters allemaal op je imac spelen no way


Lapino!

Ja eigenlijk wat Saven hierboven zegt dus.

Paul
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 21:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

"Zonder enige moeite photoshop je even snel wat, luister je muziek op de achtergrond en haal je een film binnen". Oh en dat kan met windows niet? Ik weet zeker dat mijn pctje een stuk sneller is dan je imacje

"Een Mac is niet bepaald gemaakt om games te spelen, maar ik draai hier zonder problemen games op een iMac."
ja jij kan crysis en al die vette shooters allemaal op je imac spelen no way


Gamen kan je ook wel doen op een console, of je installeert er nog windows bij en je kan dan alsnog wat oudere games spelen. Bovendien kan je in ieder geval Spore spelen op de Mac, en dat is toch wel een interessante game. Crysis wordt dan wel moeilijk .
CoD 2 is ook erg tricky, ik weet niet of dat wel mogelijk is, zelfs via een dualboot met XP. De ingebouwde videokaarten van Apple zijn meer voor desktop en photoshop geoptimaliseerd.

Saven
admin
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 21:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
9 September komen er aankondigingen van Apple, dus wacht dan nog even een dagje, en als er dan geen nieuwe Mac Mini's zijn haal je hem de dag erna.

[...]
Zegt Mister ik kleed me XP altijd aan als Mac OS X
Tuurlijk is een Mac een stuk duurder qua hardware dan een normale PC als je de hardware vergelijkt, maar dat is altijd al zo geweest dus daar is niks nieuws aan de horizon.

Ik draai UT2004 ongeveer alles op high op mijn Macbook met deze specs:
2.1GHz C2D
4GB RAM (maar zelfs met 1GB Ram lukte het)
Intel GMA X3100

Mac Mini is btw gewoon te upgraden, desnoods laat je het bij een Apple Premium Reseller doen. Nee, officiele Apple stores bestaan niet in Nederland.


zegt een neger van 47 die zowat miljonair is

was wel 3 jaar terug dat ik een mac os x skin had op mn xp tegewoordig heb ik gewoon xp op mn oude machientje en vista op mn huidige

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 23:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
zegt een neger van 47 die zowat miljonair is

was wel 3 jaar terug dat ik een mac os x skin had op mn xp tegewoordig heb ik gewoon xp op mn oude machientje en vista op mn huidige


Jup, ik heb niet voor niks een iMac erbij gekocht gewoon omdat het een leuk scherm is.

Saven
admin
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 13:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

nice

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login