Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Apple toetsenbord+ muis

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 18:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heey saven'ers

Ik had een vraag, namelijk het volgende: Kan een Windows Vista (premium) user gebruik maken van een Apple toetsenbord en muis?

Misschien is het een hele domme vraag (waar ik dus niet op hoop), maar misschien is er ook een kans dat het wél kan. Dus daarom vraagde ik het gewoon even voor de zekerheid.

Ik gebruik nu een Sweex muis en een Slime toetsenbord (geweldig) maar als ik dan op een mac zit, vind ik dat nog 10x fijner

Oja, als dit niet kan, zijn er dan ook soort "namaak" modellen die wél werken? In de style van Apple en zelfde vormgeving etc..

Hopelijk weet iemand hier een goed antwoord op.

Mvg,
Bart

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 18:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

#bump ?
Ben ongeduldig

Ik lees net regel 9, dat het pas na 24 uur mag. Mijn fout

[Laatst bewerkt door Bart op dinsdag 2 september 2008, om 19:02]
Jaapje
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 19:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Neem aan dat dit gewoon kan, mits apple dezelfde aansluitingen gebruikt voor muis en toetsenbord. (Waar ik wel vanuit ga)

Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 07:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

Neem aan dat dit gewoon kan, mits apple dezelfde aansluitingen gebruikt voor muis en toetsenbord. (Waar ik wel vanuit ga)

USB

Robertenzo
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 07:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kan ja, heb zelf ook is gevraagt bij zo'n apple reseller geval.
En het kan

Bert
is de shit
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 10:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ja je kunt ze gewoon gebruiken voor pc staat gewoon op de site van apple.

Robertenzo
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 11:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bert schreef:

Ja je kunt ze gewoon gebruiken voor pc staat gewoon op de site van apple.

Dat zou ook kunnen ja .
Of gewoon zo'n premium reseller binnenstappen en vragen.
Kan het niet => kijk na ander toetsenbord.

DJVG

Geplaatst op: 03 Sep 2008, 12:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ja werkt gewoon, appeltje functioneert als windows toets.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 18:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zou persoonlijk geen Apple toetsenbord als hoofd tobo willen, met die halve druk knopjes. Een stevig lekkere indrukbare knop vind ik een stuk beter typen en je mept veel minder snel op de verkeerde knop.

De muis is ook een wereld apart, heb zelf de wireless Mighty Mouse. Je kan niet met 2 vingers erop rechtsklikken, je MOET je linkervinger optillen wil je rechtsklikken.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 08:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Zou persoonlijk geen Apple toetsenbord als hoofd tobo willen, met die halve druk knopjes. Een stevig lekkere indrukbare knop vind ik een stuk beter typen en je mept veel minder snel op de verkeerde knop.

De muis is ook een wereld apart, heb zelf de wireless Mighty Mouse. Je kan niet met 2 vingers erop rechtsklikken, je MOET je linkervinger optillen wil je rechtsklikken.

maar hier ben ik juist aan gewent, en dat vind ik erg fijn

Maar super bedankt allemaal!
Ik zat te twijfelen omdat apple een andere OS heeft en een wat andere besturen (ook met PhotoShop enzo). Dus dat bv. de rechtermuis knop niet werkt

Maarja, bedankt dan

--

Een Mac-en-muisspelletje

Aangezien de Mighty Mouse speciaal is ontworpen voor het Apple besturingssysteem, kun je optimaal gebruikmaken van alle handigheidjes van Mac OS X. Neem bijvoorbeeld de scrollbal. Hij is voorgeprogrammeerd voor snelle toegang tot Dashboard, zodat er met één klik een wereld voor je opengaat. En als je één keer in de zijkanten van de muis knijpt, worden alle geopende vensters in Exposé weergegeven. Uiteraard kun je deze knoppen — inclusief de linker- en rechtermuisknopfuncties — ook zelf programmeren om er bijvoorbeeld Dashboard, Exposé, Spotlight, de programmakiezer of een ander programma mee te openen. In het intuïtieve systeemvoorkeurenpaneel in Mac OS X vind je alle instellingen die je nodig hebt.

Zou dat werken op Windows ?

--

En het laatste, Dixons zegt dat het geen scrollwiel heeft, en dat het 1 knop heeft

Hoe scroll je dan enzow

[Laatst bewerkt door Bart op donderdag 4 september 2008, om 08:55]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 09:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

maar hier ben ik juist aan gewent, en dat vind ik erg fijn

Maar super bedankt allemaal!
Ik zat te twijfelen omdat apple een andere OS heeft en een wat andere besturen (ook met PhotoShop enzo). Dus dat bv. de rechtermuis knop niet werkt

Maarja, bedankt dan

--

[...]

Zou dat werken op Windows ?

--

En het laatste, Dixons zegt dat het geen scrollwiel heeft, en dat het 1 knop heeft

Hoe scroll je dan enzow

En jij luistert naar Dixons medewerkers ipv naar een plaatje zoeken?


Tada, een scrollbal. Je gaat toch niet serieus naar Dixons medewerkers luisteren en geen plaatje opzoeken van het product dat je wilt kopen?

De linker en rechter zijnknoppen zijn hetzelfde, dus die kun je maar 1 functie toewijzen. Ook kun je het scrollballetje indrukken, dus heb je naast links en rechtsklikken 2 extra knoppen. Geen idee of ze instelbaar zijn onder Windows, maar daar kun je wel voor googlen en dat vind je gegarandeerd.

Ruttie
Heeft gesproken.
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 15:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kan gewoon, al zullen die speciale functies op het toetsenbord niet werken, denk ik.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 15:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

Hoe scroll je dan enzow

Ik herinner me nog een tijd dat muizen nog een balletje hadden aan de onderkant ipv een laser, 2 knoppen en verder helemaal NIKS. Toen hadden wij daar de scrollbalk voor, die is er tegenwoordig ook nog kijk maar is rechts op je scherm

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 17:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sandr daar ben ik te lui voor
Thaan, wie heeft iets gezegd over dixons medewerkers?

Maarja bedankt, ik ga binnenkort dan naar de winkel

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 18:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

maar hier ben ik juist aan gewent, en dat vind ik erg fijn

Maar super bedankt allemaal!
Ik zat te twijfelen omdat apple een andere OS heeft en een wat andere besturen (ook met PhotoShop enzo). Dus dat bv. de rechtermuis knop niet werkt

Maarja, bedankt dan

--

[...]

Zou dat werken op Windows ?

--

En het laatste, Dixons zegt dat het geen scrollwiel heeft, en dat het 1 knop heeft

Hoe scroll je dan enzow


Dixons = Dixons bedrijf = bedrijven kunnen niet praten = mensen die daar werken wel = iemand anders ook = maar dan was het geen dixons medewerker = jij zei dat een medewerker van dixons dat zei.

Jaapje
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 21:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Ik herinner me nog een tijd dat muizen nog een balletje hadden aan de onderkant ipv een laser, 2 knoppen en verder helemaal NIKS. Toen hadden wij daar de scrollbalk voor, die is er tegenwoordig ook nog kijk maar is rechts op je scherm

Daarbij werkt pijltje naar beneden ook altijd nog keurig om mee te scrollen, en kun je de home/pageup en end/pagedown ook gebruiken om naar het begin/einde van een internetpagina te gaan.

Deze dingen gebruik ik zelf heel vaak, omdat ik mijn laptop gewend ben. (En die scroll-bar rechts van mijn touchpad zuigt, ik kan er maar niet aan wennen )

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 22:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]
Daarbij werkt pijltje naar beneden ook altijd nog keurig om mee te scrollen, en kun je de home/pageup en end/pagedown ook gebruiken om naar het begin/einde van een internetpagina te gaan.

Deze dingen gebruik ik zelf heel vaak, omdat ik mijn laptop gewend ben. (En die scroll-bar rechts van mijn touchpad zuigt, ik kan er maar niet aan wennen )

Lang leve de touchpad op me mac, met twee vingers scrollen.

Jaapje
Geplaatst op: 05 Sep 2008, 07:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]Lang leve de touchpad op me mac, met twee vingers scrollen.


Dat lijkt me best fijn. Opzich zou dat voor mijn touchpad ook wel moeten kunnen, als ik er goede drivers voor vind? Toch?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 05 Sep 2008, 09:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]
Dat lijkt me best fijn. Opzich zou dat voor mijn touchpad ook wel moeten kunnen, als ik er goede drivers voor vind? Toch?

Nee, je touchpad moet hardwarematig natuurlijk geschikt moeten zijn voor aanraking van 2 vingers. Dat zijn er volgens mij niet zo veel, heb het eigelijk nog nooit (Behalve bij een paar EEE PC's) gezien. Op de Mac's na dan.

DJVG

Geplaatst op: 05 Sep 2008, 10:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

offtopic: lol dixons, die weten nog niet eens wat een coax kabel is

@Thaan, is niet helemaal waar, er zijn enkele touchpads die bijv. in Toshiba's laptops maar met 1 vinger kunnen scrollen, maar als je de ASUS EEE 901 drivers gebruikt kan je met 2 vingers scrollen, meestal is het niet zo dat je dat hardware matig moet regelen, simpel omdat de aanraking toch wel gebeurd, alleen moet hij dat kunnen interpreteren.

Jaapje
Geplaatst op: 05 Sep 2008, 19:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

offtopic: lol dixons, die weten nog niet eens wat een coax kabel is

@Thaan, is niet helemaal waar, er zijn enkele touchpads die bijv. in Toshiba's laptops maar met 1 vinger kunnen scrollen, maar als je de ASUS EEE 901 drivers gebruikt kan je met 2 vingers scrollen, meestal is het niet zo dat je dat hardware matig moet regelen, simpel omdat de aanraking toch wel gebeurd, alleen moet hij dat kunnen interpreteren.


Zo dacht ik dus ook. Ben al hard aan het googlen geweest maar heb niets kunnen vinden.

Die functie lijkt me namelijk ook wel érg handig

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 05 Sep 2008, 19:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik ben bedoelde eigelijk gewoon, dat dat op de internet site van dixons stond. Nu allemaal gelukkig

Alleen het apple toetsenbord, op al die plaatjes zie ik geen F1-F12 staan

Rian
Geplaatst op: 05 Sep 2008, 19:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

Ik ben bedoelde eigelijk gewoon, dat dat op de internet site van dixons stond. Nu allemaal gelukkig

Alleen het apple toetsenbord, op al die plaatjes zie ik geen F1-F12 staan

Zijn er wel alleen staan er icoontjes groot op met bijv. helderheid + en - voor op de mac

[Laatst bewerkt door Rian op vrijdag 5 september 2008, om 19:32]
Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 05 Sep 2008, 19:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Zijn er wel alleen staan er icoontjes groot op met bijv. helderheid + en - voor op de mac

Jep, dankje

Ik zat met mijn bolle ogen verkeerd te kijken
En ik heb ook al een programma gevonden "SharpKeys" , om zegmaar de toets "Command" te veranderen naar alt etc

Dus ik denk ik voor de wired keyboard & wired mouse ga. Is ook het slimste heb ik gelezen, omdat wireless niet altijd goed hoeft te werken op een Windows Vista systeem, met bluetooth stick etc. (gelezen, is natuurlijk maar een bron hea )

En de draadloze keyboard mist aardig wat knoppen die ik fijn vind.

Maarja erg bedankt voor jullie reacties in dit topic

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login