Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

videokaart

Bert
is de shit
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 16:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik wil een pc kopen en die dan op mijn 32" hd ready tv aansluiten heb je een hele goede videokaart nodig om de volle resolutie te houden op een 32"scherm?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 16:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Afhankelijk van wat je doet. Simpel Windows draaien en surfen zul je geen zware graka nodig hebben, maar gamen zul je al gauw naar high end moeten gaan kijken, en crysis daarop draaien met een leuke resolutie en hoge settings kun je vergeten.

Striker
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 16:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je hebt zoiezo een videokaart nodig met veel geheugen, denk aan 1 gig geheugen op de videokaart, maar wat wil je allemaal gaan doen, (gamen?)

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 16:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als je echte HD-content wil afspelen dus 1080p moet je niet alleen naar je graka kijken maar ook na de rest van je systeem. Met 1080p heb je een resolutie van 1920 x 1080 en als je deze erop aan wil sluiten heb je dus een redelijk systeem en graka nodig ja.

Bert
is de shit
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 17:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Striker schreef:

Je hebt zoiezo een videokaart nodig met veel geheugen, denk aan 1 gig geheugen op de videokaart, maar wat wil je allemaal gaan doen, (gamen?)

nee gamen doe ik op me 360 maar ik vroeg me gewoon af of het beeld niet een beetje uitgerekt word op een 32" scherm en of dit afhangt van de videokaart (of graka zoals jullie het zeggen).

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 17:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bert schreef:

[...]

nee gamen doe ik op me 360 maar ik vroeg me gewoon af of het beeld niet een beetje uitgerekt word op een 32" scherm en of dit afhangt van de videokaart (of graka zoals jullie het zeggen).

Tuurlijk niet, gewoon opzoeken wat de native resolutie van dat scherm is, en je pc daarop instellen.

Bert
is de shit
Geplaatst op: 04 Sep 2008, 19:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]Tuurlijk niet, gewoon opzoeken wat de native resolutie van dat scherm is, en je pc daarop instellen.

ok mooi zo

Paul
Geplaatst op: 05 Sep 2008, 12:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hohoho, wacht even, je videokaart moet wel de volgende dingen minimaal hebben als je 'm aan wil sluiten op een 32 inch(hd ready 720p neem ik aan):
- DVI aansluiting(VGA kan, maar heeft duidelijk mindere kwaliteit. Als je graka een DVI aansluiting heeft even een DVI naar HDMI kabel kopen, dan kan ie zo in je HDTV)
- Wat geheugen(het is zonde om er dan niet mee te kunnen gamen/HD films kijken)

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login