Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

iPod Touch

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 15:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Beste mensen

Ik wou binnenkort toch een iPod Classic of een iPod Touch kopen. En ja ik weet dat de Classic nu goddelijk veel geheugen heeft, maar mijn 2gb volgooien was al een werk

En ik zag dat de Touch kon internetten (iPhone is uiteraard nog goddelijker, maar dat is even niet aan de orde), en dat is dus mijn vraag. Wie heeft hier veel informatie over?

Hopelijk kan iemand me hier verder helpen

Bart

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 15:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote
Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 15:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

Ingewikkeld he zoeken

Had ik allang gevonden, maar ik wou juist wat meer informatie over dat internet (wi-fi). Kan je dan alle sites zomaar beneden op de bank bezoeken etc, hopelijk heb je meer informatie

--

Ik heb zojuist flink gegoogled en een video op apple.com gezien. Maar nu weet ik nog steeds niet goed, of iedereen zomaar Wi-Fi heeft (als je zo'n usb stick in een laptop hier doet, dan heb je internet. Zou je dan internet ook gelijk op die Touch hebben?)

Verder, zie ik ze eigelijk alleen iTunes store bezoeken en geen normale site, zoals deze.

Dus mijn 2 vragen zijn:

- Kan ik gelijk internet hebben hier in huis?
- Zou ik dan elke site kunnen bezoeken (op de flash na)?

[Laatst bewerkt door Bart op maandag 15 september 2008, om 16:05]
Maarten
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 16:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je kan alle site's bezoeken. Er zijn zelfs redelijk veel site's met een extra versie voor de iPod/iPhone. Maar als je een Wi-Fi netwerk hebt en het wachtwoord daarvan, als ie is beveiligd , dan heb je dus gewoon internet. Tevens heeft de iPod Touch een App store. Zeer leuk. Heb er al meer dan 36 extra applicaties op staan.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 16:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je kan inderdaad gewoon internetten, de browser op de iPod Touch (Safari) rendert een website bijna altijd gewoon zoals de browser die je nu gebruikt. Doe het zelf dagelijks op me iPhone.

Je hebt inderdaad wifi nodig, dus een wireless router of een USB stick die een access point creeert (niet die je dus gebruikt om internet te ontvangen op een desktop).

Kan haast niet geloven dat je zoeen ding nog nooit hebt gebruikt, iedereen heeft het en je wordt ermee dood gegooid.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 16:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Je kan inderdaad gewoon internetten, de browser op de iPod Touch (Safari) rendert een website bijna altijd gewoon zoals de browser die je nu gebruikt. Doe het zelf dagelijks op me iPhone.

Je hebt inderdaad wifi nodig, dus een wireless router of een USB stick die een access point creeert (niet die je dus gebruikt om internet te ontvangen op een desktop).

Kan haast niet geloven dat je zoeen ding nog nooit hebt gebruikt, iedereen heeft het en je wordt ermee dood gegooid.

Maar ik heb een NetGear router (kan ook een nummer geven), hoe weet ik dan of hij zoiezo wi-fi is? Er zitten 3 computers wired aan, en als iemand beneden zo'n usb stick erin propt hebbie internet.

maar in de touch zat het dus al ingebouwd, dus je zou zo kunnen internetten?

Trouwens die games zijn echt go-de-lijk. Vooral monkey ball lijkt me leuk

Maarten
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 16:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Is die USB stick dan voor wireless internet? Zoja, dan heb je op de iPod Touch ook internet. En Monkey Ball kost geld .

Kersentaart
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 17:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

-

[Laatst bewerkt door Kersentaart op zondag 11 december 2016, om 01:22]
Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 17:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kersentaart schreef:

Ik heb en de iPhone gehad, en ik heb de iPod classic, iPhone werkt echt heerlijk, en ook Safari is fantastisch. iPod Classic is gewoon super lekker vor plain muziek luisteren zonder het gezeur dat hij weer vol zit ofzo. Dus ik zou voor de iPod Touch gaan, tenzij je veel muziek er op wilt zetten, (Of als ext HD wilt gebruiken) dan gewoon de Classic.

Muah, ik heb hier nog een 2GB nano liggen die ik met moeite vol kreeg

Ik zal binnenkort ook nog even naar de dixons gaan, even rondvragen

--

Moet je ook nog belangerijke dingen instellen (instellingen) voor dat internet of dergelijk?

[Laatst bewerkt door Bart op maandag 15 september 2008, om 17:48]
Paul
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 17:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heel simpel hoor, gewoon een draadloos netwerkje(wel beveiligd, want je weet nooit wat voor gekken erop gaan zitten) maken via je router(of je koopt een nieuwe router, die dingen kosten niet veel geld meer, overigens hebben wij hier thuis een Apple Airport staan, iets dat je in je modem/router stopt en dan voor een heel sterk apple netwerkje zorgt, werkelijk waar, Apple lijkt zelfs daarin beter te zijn dan alles, geen geklooi meer met draadloos internet).
Verder denk ik dat een classic helemáál niet aan de orde is als je niet meer dan 2gb muziek bij elkaar hebt. Nee, de iPod touch lijkt mij voor jou een betere keuze. Vooral als je er lekker veel apps op wilt installeren en uit wilt proberen is het een hele goede keuze.
Ik zit er sterk over na te denken om er ook eentje te halen. Toch hekelt mij de prijs nog een beetje; in Amerika kost ie bijna hetzelfde in dollars en hier hetzelfde, maar dan gewoon met het eurotekentje! En dat soort gedoe is wel erg hatelijk van Apple.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 17:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Heel simpel hoor, gewoon een draadloos netwerkje(wel beveiligd, want je weet nooit wat voor gekken erop gaan zitten) maken via je router(of je koopt een nieuwe router, die dingen kosten niet veel geld meer, overigens hebben wij hier thuis een Apple Airport staan, iets dat je in je modem/router stopt en dan voor een heel sterk apple netwerkje zorgt, werkelijk waar, Apple lijkt zelfs daarin beter te zijn dan alles, geen geklooi meer met draadloos internet).
Verder denk ik dat een classic helemáál niet aan de orde is als je niet meer dan 2gb muziek bij elkaar hebt. Nee, de iPod touch lijkt mij voor jou een betere keuze. Vooral als je er lekker veel apps op wilt installeren en uit wilt proberen is het een hele goede keuze.
Ik zit er sterk over na te denken om er ook eentje te halen. Toch hekelt mij de prijs nog een beetje; in Amerika kost ie bijna hetzelfde in dollars en hier hetzelfde, maar dan gewoon met het eurotekentje! En dat soort gedoe is wel erg hatelijk van Apple.

Ik ben nog al een newbie, hoe kan je gemakkelijk een netwerkje voor je alleen maken ? (nieuwe router kopen is eigelijk niet aan de orde..)

Toch heb ik er nu 2 opzichten op. Namelijk ik heb een iPod voornamelijk in mijn zak. Van die geweldige Trance Mixes van 2 uur(die ik normaal nooit op een ipod zette) zouden nu gemakkelijk op de Classic kunnen met 120 gig.

Verder zit de touch er gigantisch uit, maar ik weet nu toch al dat ik dan over 1 jaar toch wel weer de iPhone koop

En zou de touch niet gewoon een hebbedingetje zijn? Zou je nou echt daadwerkelijk altijd beneden op dat schermpje aan het internetten zijn, en altijd met cover flow door je albums heen gaan.

Ik weet het niet hoor... mijn ipod zit toch het meeste in mijn zak

Dus hierdoor ga ik weer twijfelen

[Laatst bewerkt door Bart op maandag 15 september 2008, om 18:13]
Kersentaart
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 19:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

-

[Laatst bewerkt door Kersentaart op zondag 11 december 2016, om 01:23]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 20:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je gebruikt het inderdaad niet altijd, en op de bank zitten ermee doe je het niet. Daarom is de iPhone zoveel beter: je hebt geen wifi nodig, gewoon het internet abbo van je simkaart gebruiken.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 20:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

Is die USB stick dan voor wireless internet? Zoja, dan heb je op de iPod Touch ook internet. En Monkey Ball kost geld .

OEPS!

1
http://rapidshare.com/files/128788851/monkeyinaball.zip

PSST schreef:
(For future use with a jailbroken iphone or ipod touch)

No apps you haven't bought or have been activated to use will work on a iPhone or iPod currently. Jailbreak can fix that.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 21:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

[...]
OEPS!

[...]
[...]


Alle apps zijn te downen, zolang je maar een gepatchte MobileInstallation hebt, gejailbreaked hebt, en maar een iTunes Account hebt (creditcard dus) en maar 1 gratis app ooit hebt gedownload. Kan er ooit wel een tutorial over schrijven.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 21:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Alle apps zijn te downen, zolang je maar een gepatchte MobileInstallation hebt, gejailbreaked hebt, en maar een iTunes Account hebt (creditcard dus) en maar 1 gratis app ooit hebt gedownload. Kan er ooit wel een tutorial over schrijven.

Niet heelmaal

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Download: 

Code: 
http://rapidshare.com/files/131422702/Super_Monkey_Ball_-_Haklabs.com.zip.html  


 Instruction: 

Code: 

1. Make sure your Iphone/Ipod touch is on Firmware 2.0 ,is jailbreaked and have Open SSH installed. 

2. Download and extract the game on your desktop. 

3. Copy the file Super Monkey Ball.app to your Iphone/Ipod Touch via SSH . Copy it into the //Applications Folder. 

4. Set the permission of the Super Monkey Ball.App file to 755.(If it's don't work try 775) 

5. Create a folder called ''Documents'' in var/mobile/ and set permission to 777. 

6. Make sure you restart your Iphone/Ipod touch. You should see the Super Monkey Ball icon and you'll be able to play it. 

Note: If it's still doesn't work , make sure you have set the permissions to 755 and 777.Also make sure that ALL the file in the ''Monkey ball.app'' have the permission set to 755 or 775. That solved the problem of alot of people !

[Laatst bewerkt door Matt op maandag 15 september 2008, om 21:57]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 00:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

[...]
Niet heelmaal

[...]


Dat werkt alleen bij .app's die uit die IPA's zijn geript, maar IPA's zijn een stuk makkelijker aangezien ze gewoon meegenomen worden in een iTunes Backup. .App's SSH'en is kut want dat moet je elke keer doen dat je geupdate hebt.

Geloof me nou maar, heb tientallen iPhones unlocked en ook dat vaak zat gedaan. Weet er echt wel wat van.

Lees me onderschrift.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 14:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kunnen we even bij het feit blijven, dat ik de classic ofzo moet kopen ?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 15:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

Kunnen we even bij het feit blijven, dat ik de classic ofzo moet kopen ?

Vind zelf me iPhone top, maar dat komt o.a. door me internet abbo dat ik in momenten van verveling gewoon kan surfen. Zet er ook zo een film op, wat ik niet zo gauw op het toch wat kleinere scherm van de Classic zou doen.

Zet voor jezelf op een rijtje wat je er echt mee zou doen, dan kunnen wij op basis daarvan een advies geven.
Zet voor jezelf ook de nadelen en voordelen van beide apparaten voor jouw op een rijtje. En hier posten enz. Tis toch aardig wat geld.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 15:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Oké.

De iPhone is momenteel uitgesloten voor mij, door het abonnement, al zou ik het in de toekomst zeker kopen.

De iPod Classic, dat lijkt me nu de beste keuze, omdat ik alle trancemixes die maar wil erop kan zetten, en eindeloos muziek kan luisteren op school. Oja, ik zal er vast wel wat films op zetten, maar niet ik de iPod daarvoor koop.

De iPod Touch ziet er super modern uit, leuke functies. Alleen zou ik denk ik de Wi-Fi nauwelijks gebruiken (kan net zo goed even naar boven gaan op m'n PC). De games die je erop kan spelen zijn super gaaf (maar moet je weer voor 7,20 software kopen -.-). Voor de rest vind ik het touch en de slankheid superfijn en handig, alleen het geheugen staat me tegen.

Misschien kunnen jullie me dan verder helpen

[Laatst bewerkt door Bart op dinsdag 16 september 2008, om 15:15]
Rik
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 16:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Neem gewoon de shuffle 2 GB

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 16:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rik schreef:

Neem gewoon de shuffle 2 GB

Nee

Ik zit zooo te twijfelen

Jaapje
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 16:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Koop dan die fucking hippe nano 4G met 8GB die ik ook wil

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 16:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

Koop dan die fucking hippe nano 4G met 8GB die ik ook wil

Nee

Welke moet ik nou nemen, iPod Touch 8gb of iPod Classic 120gb

Kersentaart
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 16:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

-

[Laatst bewerkt door Kersentaart op zondag 11 december 2016, om 01:23]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login