Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Stelling #02

Tadnecty
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 21:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Oke, deze heb ik van mn filosofie/levensbeschouwingsleraar:

In China hebben ze in een grot een kastje gevonden. Een soldaat opent het kastje en ziet een grote rode knop met de tekst:

"Broeikaseffect UIT"

Jij, een van de machtigste mensen op aarde, wordt erbij geroepen en er wordt je de vraag gesteld:

"Druk je op de knop of niet?"

Met argumenten onderbouwen aub

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 21:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Waarom zou je hem niet uitdrukken? Als je het broeikas effect een stop kan zeggen zou dat toch alleen maar fijn zijn? Of ben je gewoon een naaibeer die zoiets heeft van: fuck de wereld ik ben toch allang dood als je hiervan de gevolgen gaat zien?

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 21:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nee, want die bastaat niet, je bent heel snugger als je denkt dat het werkt.

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 21:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

Nee, want die bastaat niet, je bent heel snugger als je denkt dat het werkt.

Als, dom schaap.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 21:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik zou 't gewoon doen Als het zou werken

Saven
admin
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 21:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wouter schreef:

[...]
Als, dom schaap.

wat blaat jij dan?

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 21:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Broeikaseffect bestaat niet, komt allemaal door de 80 jarige zonnencyclus. Die stoot meer warmte uit, warmt de zee op, opgeloste CO2 komt uit de zee omdat er minder gas kan oplossen in een vloeistof als de temperatuur stijgt.

En ik heb al héél wat mensen overtuigt dat het bovenstaande klopt.

[Laatst bewerkt door sandr op maandag 15 september 2008, om 22:18]
Rian
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 23:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nee, als het zo door gaat is het hier zo warm als Spanje en veel toerisme erbij dus, landen en Spanje zijn nu onbewoonbaar dus die komen hier wonen wat het lekker NederNieuwYork maakt

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 15 Sep 2008, 23:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nee. Zonder broeikaseffect gaat al die warmte (bijna) direct de ruimte weer in. Dan krijgen we weer een ijstijd omdat de aarde de warmte van de zon niet vast kan houden.
Het broeikaseffect is er voor een reden. Dat het nu versterkt is door alle CO2 is vervelend, maar we kunnen niet zonder.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 00:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

Nee. Zonder broeikaseffect gaat al die warmte (bijna) direct de ruimte weer in. Dan krijgen we weer een ijstijd omdat de aarde de warmte van de zon niet vast kan houden.
Het broeikaseffect is er voor een reden. Dat het nu versterkt is door alle CO2 is vervelend, maar we kunnen niet zonder.

Dat dus.

Het is een cyclus.
Ijstijd, hoge temperatuur, ijstijd, hoge temperatuur.
Het duurt duizenden jaren voor die overgang er is, en wij leven toevallig in 1 van die overgangen. Er komt dus weer een ijstijd aan, en daar zullen wij niks aan kunnen veranderen, hoogstens vertragen, versnellen, of knap verpesten.

Waarom maakt iedereen zich er zo druk over, dit is iets wat al miljoenen jaren gebeurt, en nou is het opeens fout en niet goed? Man denk je nou echt dat dit de eerste keer is dat dit gebeurt? Wat dacht je van veel meer van like de honderdste keer?

Zeg bovenstaande alinea maar tegen je docent, kijken hoe hij reageert. Als hij wilt tegensputteren met dat wij het verergeren kun je hem geruststellen dat wij het hoogstens versnellen, we zullen de natuurlijke cyclus niet zo gauw verstoren dat de ijstijd er niet aankomt. Zorg dat hij niet bang is en stel hem gerust met dat de ijstijd er hoe dan ook aankomt.

Desnoods achteraf een flesje melk.

Paul
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 11:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Dat dus.

Het is een cyclus.
Ijstijd, hoge temperatuur, ijstijd, hoge temperatuur.
Het duurt duizenden jaren voor die overgang er is, en wij leven toevallig in 1 van die overgangen. Er komt dus weer een ijstijd aan, en daar zullen wij niks aan kunnen veranderen, hoogstens vertragen, versnellen, of knap verpesten.

Waarom maakt iedereen zich er zo druk over, dit is iets wat al miljoenen jaren gebeurt, en nou is het opeens fout en niet goed? Man denk je nou echt dat dit de eerste keer is dat dit gebeurt? Wat dacht je van veel meer van like de honderdste keer?

Zeg bovenstaande alinea maar tegen je docent, kijken hoe hij reageert. Als hij wilt tegensputteren met dat wij het verergeren kun je hem geruststellen dat wij het hoogstens versnellen, we zullen de natuurlijke cyclus niet zo gauw verstoren dat de ijstijd er niet aankomt. Zorg dat hij niet bang is en stel hem gerust met dat de ijstijd er hoe dan ook aankomt.

Desnoods achteraf een flesje melk.


Enig idee wanneer de ijstijd begint?
Hoe dan ook, als het zou gebeuren denk ik dat we het ruim van te voren zullen weten(dat gelul in the day after tomorrow dat opeens we allemaal doodgaan lijkt mij zeer sterk). Met al die apparatuur die we nu hebben zullen we het wel zien aankomen.
Op zich is het ook niet zo'n ramp. Er zullen mensen doodgaan, ja, maar er zullen ook wel mensen blijven overleven en zo gaat het weer door. Alleen hoe lang duurt zo'n ijstijd eigenlijk? Dat is nog steeds niet duidelijk.

Tadnecty
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 11:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

kijk,

De reden dat ik deze stelling dus gaf, is om de reden dat bijna niemand weet wát het broeikaseffect precies inhoudt.

De zon straalt warmte en licht naar de aarde. het licht weerkaatst vooral op water terug naar de ruimte (70% van de 500 miljoen vierkante kilometer van het aardoppervlak bestaat uit water!). Als het natuurlijke broeikaseffect er niet wat geweest, zou al die warmte teruggestraald worden naar de ruimte, met als gevolg dat de temperatuur standaard in Nederland -18 graden Celsius is.

Waar de mens dus mee te maken heeft is het versterkt broeikaseffect. Als we daar een knop voor hadden, zou ik die maar al te graag indrukken, dan kon ik de 11stedentocht nog eens fietsen

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 12:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Leef je leven, verpest het desnoods. Alles komt toch wel weer goed.

KoiSashuu
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 13:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Een ijstijd houdt niet in dat het opeens -50°c is,
De temperatuur komt dan gewoon onder het gemiddelde,

Dat houden we heus wel uit,

Santi
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 13:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

Leef je leven, verpest het desnoods. Alles komt toch wel weer goed.

jaaa

Tadnecty
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 14:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

KoiSashuu schreef:

Een ijstijd houdt niet in dat het opeens -50°c is,
De temperatuur komt dan gewoon onder het gemiddelde,

Dat houden we heus wel uit,

Wij wel, veel dieren en planten niet en helaas leven wij daarvanen daarbij gaat het hier niet om ijstijden, maar om het versterkt broeikaseffect.

Als het broeikaseffect er opeens niet meer zou zijn, gaan eerst de planten dood. Dan de dieren en dan wij, omdat wij ons niet met beide kunnen voeden.

[Laatst bewerkt door Tadnecty op dinsdag 16 september 2008, om 14:20]
Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 14:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

KoiSashuu schreef:

Een ijstijd houdt niet in dat het opeens -50°c is,
De temperatuur komt dan gewoon onder het gemiddelde,

Dat houden we heus wel uit,


Jij gaat dood, dat weet ik zeker.

Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 17:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

[...]
Jij gaat dood, dat weet ik zeker.

!

Riciboy
GewoonBriljant
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 18:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

[...]
Jij gaatmoet dood, dat weet ik zeker.

of eeh

[Laatst bewerkt door Riciboy op dinsdag 16 september 2008, om 18:34]
Ice
Kan koud overkomen.
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 21:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nee, dan zal de temperatuur teveel dalen wat zal betekenen dat er dikke ijstijden zouden komen. Dus met je snuggere machtigste hoofd van de wereld druk je natuurlijk niet op dat knoppie.

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 22:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Okey. Ik ben gewoon dom. Dus niet op de knop drukken... Maar het broeikaseffect houdt toch in dat er teveel Co2 is die terugkaatsende stralen blokeert? Dus zonder broeikas effect zou dan toch niet meteen alle warmte weg gaan? Ik bedoel dus te zeggen: we spreken toch pas van het broeikaseffect als er teveel co2 in de lucht zit. Want als gewoon de aarde zijn cyclus zoals jullie het noemen doormaakt dan komt er wel co2 die de stralen tegenhoudt maar dan heet het geen broeikaseffect, omdat het natuurlijk zo gekomen is en niet door ons. Jezus door mijn lange verhaal ben ik helemaal kwijt wat ik wou vertellen.

Edit:
Ik zit even na te denken. Eigenlijk is Saven best wel deppresief geworden. Al die apocalyptische verhalen hiero

[Laatst bewerkt door BorisSoad op dinsdag 16 september 2008, om 22:07]
Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 16 Sep 2008, 22:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Der is een soort van balans. Als het hier erg warm wordt door CO2 gaan der mensen dood en wordt het weer kouder omdat er minder mensen zijn die CO2 veroorzaken (en ook minder dieren omdat er minder mensen vlees eten)

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 17 Sep 2008, 08:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik denk eigenlijk dat als er geen mensen meer zouden zijn, de wereld een mooiere plek zou worden... Maar ja, dan is er ook weer niemand om der van te genieten. Want een mier of een hond zie ik nog niet snel denken; potverdikkie, wat is het mooi hier.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 17 Sep 2008, 09:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

Ik zit even na te denken. Eigenlijk is Saven best wel deppresief geworden. Al die apocalyptische verhalen hiero

Wees blij dat er eindelijk wat niveau topics zijn
Nanne schreef:

Der is een soort van balans. Als het hier erg warm wordt door CO2 gaan der mensen dood en wordt het weer kouder omdat er minder mensen zijn die CO2 veroorzaken (en ook minder dieren omdat er minder mensen vlees eten)

Je kan dat balans ook zo bekijken: meer CO2, meer warmte, meer plantgroei, meer CO2 omzetting naar O2 (door de planten dus), minder CO2, etc.
Perfecte negatieve terugkoppeling.

Tadnecty
Geplaatst op: 17 Sep 2008, 09:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

Okey. Ik ben gewoon dom. Dus niet op de knop drukken... Maar het broeikaseffect houdt toch in dat er teveel Co2 is die terugkaatsende stralen blokeert? Dus zonder broeikas effect zou dan toch niet meteen alle warmte weg gaan? Ik bedoel dus te zeggen: we spreken toch pas van het broeikaseffect als er teveel co2 in de lucht zit. Want als gewoon de aarde zijn cyclus zoals jullie het noemen doormaakt dan komt er wel co2 die de stralen tegenhoudt maar dan heet het geen broeikaseffect, omdat het natuurlijk zo gekomen is en niet door ons. Jezus door mijn lange verhaal ben ik helemaal kwijt wat ik wou vertellen.

Edit:
Ik zit even na te denken. Eigenlijk is Saven best wel deppresief geworden. Al die apocalyptische verhalen hiero

broeikaseffect volgens wiki

Eerst begin lezen en dan doorscrollen naar de huidige versterking. heb geen zin/tijd om het zelf uit te leggen.


Je kan dat balans ook zo bekijken: meer CO2, meer warmte, meer plantgroei, meer CO2 omzetting naar O2 (door de planten dus), minder CO2, etc.

Maar:
met meer mensen: meer consumptie, fabricage en grondstofdelving. Met als gevolg een versterkt broeikaseffect

[Laatst bewerkt door Tadnecty op woensdag 17 september 2008, om 10:11]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login