Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

iPod touch: nog een paar vragen

Paul
Geplaatst op: 22 Sep 2008, 17:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo iedereen,
Een jongen bij mij in de klas heeft een iPhone. Erg mooi ding, en je wilt er natuurlijk eentje hebben nadat hij met veel enthousiasme laat zien hoe goed het internet werkt(internetten werkt al duizend keer beter dan op de PSP, bijvoorbeeld).

Helaas is 500 euro voor mij een beetje te gortig en dus valt mijn oog op de iPod touch. Zeer waarschijnlijk zal ik deze dan ook kopen, maar ik heb nog wel een paar vragen:
Bij bepaalde apps waar het bijvoorbeeld mogelijk is om ebooks te lezen, hoe werkt dit? Moet je per se via wi-fi je ebooks bekijken, of kunnen deze gewoon 'offline' opgeslagen worden op de iPod touch/iPhone?

Kunnen er überhaupt andere dingen dan MP3's en video's op de iPod touch opgeslagen worden? Ik weet dat iTunes daar ongelofelijk kut in was, maar is dat nog steeds zo? Het zou namelijk pas echt een groot voordeel bieden als je bijvoorbeeld met een ebookreader gewoon normaal je ebooks kan bereiken zonder per se internet te hebben.

Goed, ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden. Mits het niet mogelijk is om ebooks op te slaan op de touch en je ze alleen online kan bekijken wordt het wel een iets moeilijkere keuze.

Alvast bedankt,
Paul

[Laatst bewerkt door Paul op maandag 22 september 2008, om 17:43]
Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 22 Sep 2008, 17:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kijk dit eens

En dit daarna.

Hopelijk heb je er wat aan.

Oh ja, alles wat de iPhone kan, kan de iTouch ook. Behalve bellen/smsen.

Paul
Geplaatst op: 22 Sep 2008, 17:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

Kijk dit eens

En dit daarna.

Hopelijk heb je er wat aan.

Oh ja, alles wat de iPhone kan, kan de iTouch ook. Behalve bellen/smsen.


Dat heb ik al gezien. Ik wil ze niet online downloaden, maar gewoon offline mijn eigen ebooks lezen via een programma. Er staat helaas nergens of dat mogelijk is of niet.

[Laatst bewerkt door Paul op maandag 22 september 2008, om 17:40]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 22 Sep 2008, 18:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Dat heb ik al gezien. Ik wil ze niet online downloaden, maar gewoon offline mijn eigen ebooks lezen via een programma. Er staat helaas nergens of dat mogelijk is of niet.

Zodra je hem jailbreakt kan dat gegarandeerd.

Paul
Geplaatst op: 22 Sep 2008, 19:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Zodra je hem jailbreakt kan dat gegarandeerd.

Maarrem, de iPod touch 2G is nog niet gejailbreakt, en het zal er waarschijnlijk niet snel aankomen..
Voor mij is het heel relevant of de ipod touch moeilijk doet als je er andere bestanden dan mp3's of video's op zet.

[Laatst bewerkt door Paul op maandag 22 september 2008, om 19:28]
Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 22 Sep 2008, 20:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Maarrem, de iPod touch 2G is nog niet gejailbreakt, en het zal er waarschijnlijk niet snel aankomen..
Voor mij is het heel relevant of de ipod touch moeilijk doet als je er andere bestanden dan mp3's of video's op zet.

Wel, is al gedaan:
[url]http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=559810[/url]

Bovendien heb ik er ook een gehad, (ga nu 2G halen) en werkt erg simpel heur!

, Bjorg

Paul
Geplaatst op: 22 Sep 2008, 20:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bjorg schreef:

[...]

Wel, is al gedaan:
[url]http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=559810[/url]

Bovendien heb ik er ook een gehad, (ga nu 2G halen) en werkt erg simpel heur!

, Bjorg


Dat is alweer dik een week geleden. C'mon, zeg gewoon of je er dingen op kan zetten of niet. Ebooks offline lezen moet toch gewoon lukken?

Maarten
Geplaatst op: 22 Sep 2008, 21:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Dat is alweer dik een week geleden.

En de nieuwste versie is 2.1.0 dus?!

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 22 Sep 2008, 21:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

trotse iPod touch 2G eigenaar hiero

Paul
Geplaatst op: 22 Sep 2008, 21:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

[...]
En de nieuwste versie is 2.1.0 dus?!

Ik lees nu ook wel dat ze erg ver zijn met het hacken van het ding, maar de 2G versie heeft een andere encryptie en dat soort dingen(niet dat ik er veel verstand van heb, maar ik gok erop dat het jailbreaken/hacken een stuk lastiger is).
Bovendien zijn er tot nu toe nog geen updates, de laatste update over het jailbreaken is alweer een week oud.
Kan iemand mij nou duidelijk antwoord geven over dat geval met de ebooks? Kan iemand even uittesten of je ebooks op je touch kan zetten en ze met een ebookreaderapp op de ipod touch kan lezen?
Hoe dan ook, een jailbroken touch is wel zo handig, dus ik hou voorlopig deze site in de gaten:
http://www.quickpwn.com/
Met een jailbroken touch is het in ieder geval gewoon mogelijk om er dingen op te zetten en dus ook ebooks, en dat je ze dan kan lezen? Sorry dat ik zo aan het drammen ben, maar ik wil het gewoon heel graag weten , aangezien Google bij dit soort vragen niet mijn vriend is.

[Laatst bewerkt door Paul op maandag 22 september 2008, om 21:32]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 22 Sep 2008, 21:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Ik lees nu ook wel dat ze erg ver zijn met het hacken van het ding, maar de 2G versie heeft een andere encryptie en dat soort dingen(niet dat ik er veel verstand van heb, maar ik gok erop dat het jailbreaken/hacken een stuk lastiger is).
Bovendien zijn er tot nu toe nog geen updates, de laatste update over het jailbreaken is alweer een week oud.
Kan iemand mij nou duidelijk antwoord geven over dat geval met de ebooks? Kan iemand even uittesten of je ebooks op je touch kan zetten en ze met een ebookreaderapp op de ipod touch kan lezen?
Hoe dan ook, een jailbroken touch is wel zo handig, dus ik hou voorlopig deze site in de gaten:
http://www.quickpwn.com/
Met een jailbroken touch is het in ieder geval gewoon mogelijk om er dingen op te zetten en dus ook ebooks, en dat je ze dan kan lezen? Sorry dat ik zo aan het drammen ben, maar ik wil het gewoon heel graag weten , aangezien Google bij dit soort vragen niet mijn vriend is.
QuickPwn.com is een fake site met bullshit, voor de echte info moet je bij http://blog.iphone-dev.org/ zijn.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 22 Sep 2008, 22:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

Oh ja, alles wat de iPhone kan, kan de iTouch ook. Behalve bellen/smsen.

En foto's maken

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 23 Sep 2008, 07:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

Oh ja, alles wat de iPhone kan, kan de iTouch ook. Behalve bellen/smsen.

En internetten ookal heb je geen WiFi met je simkaart.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 23 Sep 2008, 09:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
En internetten ookal heb je geen WiFi met je simkaart.

Ja, maar dan wel bij Vodafone of Hi want met T-Mobile heb je maar zelden bereik.

sandr schreef:

[...]
En foto's maken

2MP camera, een flinke tegenvaller wat mij betreft.

[Laatst bewerkt door Matt op dinsdag 23 september 2008, om 09:01]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 23 Sep 2008, 12:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

[...]
Ja, maar dan wel bij Vodafone of Hi want met T-Mobile heb je maar zelden bereik.

[...]

2MP camera, een flinke tegenvaller wat mij betreft.


@ het eerste:
Dat is met de iPhone 3G en de bijbehorende netwerk problemen. Ik heb danwel geen 3G abbo, maar een Web n Walk abbo en ik heb ALTIJD perfect ontvangst. Volle streepjes en internet op me maximale snelheid. Ook niet overal zijn ontvangst problemen met de iPhone abbo's van T-mobile, mensen die ik ken hier met hun iPhone hebben nergens last van. Ook mensen die ik ken met een gewoon 3G abbo zonder iPhone hebben nergens last van. Je hebt geen ervaring.

Ook de camera is erg mooi, het aantal megapixels zegt niks over de kwaliteit van de foto's. Je hebt geen ervaring.

En nee, de iPod Touch en iPhone kunnen allemaal niet hetzelfde. Sommige App store apps werken alleen op de iPhone, etc.
Houd toch eens op man, je weet er echt duidelijk geen flikker vanaf.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 23 Sep 2008, 13:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

daarom komen er 1 in week 1600 klachten er over binnen waarvan ze er maar 300 konden verhelpen.

Paul
Geplaatst op: 24 Sep 2008, 17:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Allemaal leuk zeg, dat gelul over de iPhone, maar een duidelijk antwoord heb ik nog steeds niet. Maar ach, ik haal 'm waarschijnlijk toch. Jammer dat iedereen alleen zo offtopic gaat.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 24 Sep 2008, 17:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Allemaal leuk zeg, dat gelul over de iPhone, maar een duidelijk antwoord heb ik nog steeds niet. Maar ach, ik haal 'm waarschijnlijk toch. Jammer dat iedereen alleen zo offtopic gaat.

eBooks, dat interesseert me ook echt 0%

Je kan er mee gamen, internetten, mailen, msnen, muziek luisteren, films kijken. Be happy.

[Laatst bewerkt door Bart op woensdag 24 september 2008, om 17:55]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 24 Sep 2008, 18:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Allemaal leuk zeg, dat gelul over de iPhone, maar een duidelijk antwoord heb ik nog steeds niet. Maar ach, ik haal 'm waarschijnlijk toch. Jammer dat iedereen alleen zo offtopic gaat.

Je zou ook zelf op onderzoek kunnen uitgaan. Je zou zelf ook iTunes kunnen installeren en in de App store kunnen zoeken naar een ebook reader.

En ja. Die is er dus, gratis. Kun je dus ook ebooks vanaf je desktop erop zetten.

Bart schreef:

daarom komen er 1 in week 1600 klachten er over binnen waarvan ze er maar 300 konden verhelpen.

Er zijn ook inderdaad problemen, dat zeg ik ook niet.
Het gaat er niet om of jij je in ebooks interesseert, jij stelt de vraag toch ook niet?

Paul
Geplaatst op: 24 Sep 2008, 19:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Je zou ook zelf op onderzoek kunnen uitgaan. Je zou zelf ook iTunes kunnen installeren en in de App store kunnen zoeken naar een ebook reader.

En ja. Die is er dus, gratis. Kun je dus ook ebooks vanaf je desktop erop zetten.

[...]
Er zijn ook inderdaad problemen, dat zeg ik ook niet.
Het gaat er niet om of jij je in ebooks interesseert, jij stelt de vraag toch ook niet?


Natuurlijk had ik al in de appstore gekeken, maar bij geen enkele ebookreader staat of je er gewoon offline ebooks mee kan bekijken, geloof me nou. Tenzij iemand het even wil uittesten weet ik het dus nog niet helemaal zeker. Maar ach, ik haal 'm toch.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login