Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Goede Pc ?

Tom
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 11:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hoi allemaal,

Vinden jullie dit een goede pc, het is een Acer Aspire M3201, echt specifieke gegevens vind ik niet op het internet, want deze geeft verschillende moddelen.

  • [*]Quadcore AMD PHenom x 4 9550 proccesor
  • [*]3GB Geheugen
  • [*]Dvd-RW multiformat
  • [*]Hdd 320 GB
  • [*]ATI Radeon HD 3200

Dit voor een prijskaartje van 449 €.

Mvg Tom

[Laatst bewerkt door Tom op zaterdag 4 oktober 2008, om 11:41]
Robertenzo
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 11:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik vindt het zelf wel een goede PC.
Maar als je alleen bijvoorbeeld MSN't, internet en voor school bezig bent is dat 3GB werkgeheugen volgens mij niet echt nodig.

Ik weet niet wat je er mee wilt doen?

Sander
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 11:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Redelijke PC, videokaart is geloof ik alleen wat minder..

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 12:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik vind het wel een mooie pc.
Video kaart wel wat minder idd wat Sander zegt maar toch
Niet slecht voor die prijs

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 12:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik ben ook aan het overwegen om een nieuwe pc te kopen. Deze zou ook wel een kandidaat zijn. Zeker voor wat ik wil doen is deze goed. Tja, waarom zou je hem niet kopen als je het geld hebt?

Maarten
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 13:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Robertenzo schreef:

Ik vindt het zelf wel een goede PC.
Maar als je alleen bijvoorbeeld MSN't, internet en voor school bezig bent is dat 3GB werkgeheugen volgens mij niet echt nodig.

Ik weet niet wat je er mee wilt doen?


Mijn laptop trekt het niet eens als ik MSN, internet en muziek luister en die heeft 4 GB.

Sander
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 13:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

[...]
Mijn laptop trekt het niet eens als ik MSN, internet en muziek luister en die heeft 4 GB.

Moet je niet zoveel pr0n downloaden.. MSN, Internetten en muziek luisteren kan je zelfs nog op een pentium 3 en lager

Varesh
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 13:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Waarom perse een Quadcore?

Robertenzo
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 13:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sander schreef:

[...]
Moet je niet zoveel pr0n downloaden.. MSN, Internetten en muziek luisteren kan je zelfs nog op een pentium 3 en lager

agree.
Ik heb hierzo een pentium 4 dingetje.
750 MB werkgeheugen ofzo.
Kan ook gewoon msn-en, internetten en muziek luisteren tegelijk..

Paul
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 14:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

[...]
Mijn laptop trekt het niet eens als ik MSN, internet en muziek luister en die heeft 4 GB.

Heb je niet over je harde schijf? Lijkt me zeer sterk..
Of je hebt een hele slechte AMD sempron(o.i.d.) processor. Dat kan namelijk een bottleneck zijn voor het geheugen.
3GB is een prima aantal. 2GB is voor in de toekomst wat weinig. De processor is ook gewoon krachtig. De videokaart matig, maar je kan er waarschijnlijk wel gewoon games als CoD 2, HL 2, CS: S mee spelen. 450 euro is een goede deal.
Als je toch games van nu wil gaan spelen(met GTA IV als uitschieter) zou ik nog vragen of er ook een HD4850 in gezet kan worden.

[Laatst bewerkt door Paul op zaterdag 4 oktober 2008, om 14:47]
Paul
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 14:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Varesh schreef:

Waarom perse een Quadcore?

Klopt, een beetje overkill, maar voor normale applicaties(zoals MSN, WinAmp, je browser) erg handig. Voor games is het niet zo handig en kan je conflicten krijgen. Maar dat zal niet gebeuren bij de recente games.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 15:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

[...]
Mijn laptop trekt het niet eens als ik MSN, internet en muziek luister en die heeft 4 GB.

Mijn laptop trekt MSN, internet, muziek luisteren, photoshop en gamen tegelijk met 3 GB. Dus volgens mij doe je toch egt iets niet goed .

Inuyasha
Wie anders? ^^
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 18:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

1) Wat wil je met je pc doen? Gewoon msnen, internetten, filmpje kijken, of ook gamen, en zo ja, wat voor games?
2) Wat is je budget?

Tom
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 19:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Inuyasha schreef:

1) Wat wil je met je pc doen? Gewoon msnen, internetten, filmpje kijken, of ook gamen, en zo ja, wat voor games?
2) Wat is je budget?

1) Msnnen, internetten, fimlpje kijken, downloaden, bureau toepassingen, niet al te zware spelen, Photoshop.

2) Zeker niet veel meer als nu.

Robertenzo
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 19:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik zou het dan doen.
Photoshop gaat makkelijk, downloaden ook.
Filmpje kijken en downloaden(??) met 320 GB kan makkelijk.
Doen dus

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 04 Oct 2008, 23:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Omg vraag aub geen advies over pc's hier want ik heb nog maar 1 reactie gezien waar je wat aan hebt, en dat is die van inuyasha, en die stelt vragen.

Ik sluit hem niet, maar weet wel dat je hier niet moet zijn voor je hardware vragen, want echt veel nuttigs heb je niet aan reacties als 'ik zou het doen, dit en dat gaat makkelijk'.

Tijn
;-D
Geplaatst op: 05 Oct 2008, 10:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Voor jou 'doeleinden' is hij snel genoeg, voor photoshop en andere toepassingen zit er genoeg RAM in, zodat je veel programma's tegelijk open kan laten staan en voor films kijken, downloaden enz. voldoet hij ook prima.

Als je bijv. te weinig opslagruimte hebt kun je altijd nog een extra hardeschijf kopen (kost bijna niks).
En wanneer je merkt dat hij trager wordt in games, kun je altijd nog een goedkope videokaart erbij zetten (Ati HD4670 bijv.) zodat je er ook goed spellen op kan spelen (de processor is in ieder geval snel genoeg, je videokaart is de bottleneck )

Even samengevat : Een goede keuze, en als je toch merkt dat hij te langzaam wordt, kan je hem altijd nog upgraden voor niet al teveel geld

Michael
Geplaatst op: 05 Oct 2008, 12:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Robertenzo schreef:

[...]

agree.
Ik heb hierzo een pentium 4 dingetje.
750 MB werkgeheugen ofzo.
Kan ook gewoon msn-en, internetten en muziek luisteren tegelijk..


De mijne pentium 4, 1 GB RAM
& toch loopt de mijne soms vast als ik msn, internet & muziek tergelijkertijd doe

Modbreak

Bedankt voor deze totaal relevante post, als beloning krijg je procenten!

DJVG

Geplaatst op: 05 Oct 2008, 16:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Voor het bedrag waarvoor je het kan krijgen zou ik het zeker doen.

De processor is er absoluut eentje waar je nog langer mee door kan als je wilt, en aan 3 GB geheugen (XP? Vista?) heb je op dit moment voldoende.

Als je van plan bent om straks echt te gaan gamen raad ik je aan ngo even door te sparen voor een betere videokaart, wat je hier alleen niet moet vergeten is dat je een voeding nodig hebt die deze aan kan.

Ik weet niet precies wat je wilt gaan opslaan, maar ik denk dat dat je die 320 GB harddisk niet 123 vol hebt, mocht je er later nog meer hdd's bij willen zetten, let dan bij de aanschaf van de kast en het moederbord of er nog meerdere in kunnen en kunnen worden aangesloten.

Weet je heel toevallig welke revisie de Phenom 9550 is?

Succes!

[Laatst bewerkt door DJVG op zondag 5 oktober 2008, om 16:13]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login