Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Welke videokaart?

Paul
Geplaatst op: 18 Nov 2008, 19:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo iedereen,
ik ben van plan om in Februari(als de prijzen het laagst zijn) een nieuwe computer te kopen. Mijn eisen zijn redelijk(vind ik), ik wil CoD4 en 5 gewoon heel erg smooth op 1440x900 kunnen draaien, en GTA IV ook normaal kunnen draaien op 1440x900(al moet ik nog wel even afwachten hoe zwaar GTA IV zal zijn voor je PC).
Omdat ik zelf een trouw klant ben bij Vicomputer.nl, ben ik dus van plan om daar in februari een nieuwe PC te kopen.
Alleen hebben de computers die zij bouwen een redelijk lage videokaart, waardoor ik van plan ben om direct na een aanschaf een andere videokaart erin te pleuren.
Wel, stel dat ik een PC neem van rond de 500 euro met:
Q6600(liever geen quadcore, als er een E8400'tje bij zit zal ik nog blijer zijn), 4 gb ram en een 8600gt 256 mb(die ik dus niet ga gebruiken, tenzij een slimmerik hier weet of je die nog in sli/crossfire of die zooi kan gebruiken).

Nouja, goed, welke videokaart raden jullie mij aan? Budget voor een videokaart is zo'n 100-130 euro, meer kan het niet kosten.
Belangrijk is ook of die videokaart veel herrie maakt of niet, want ik vind dat zelf wel belangrijk. Stofzuigergeluid is nooit leuk.
Hoe zit het trouwens met het upgraden van je videokaart/koeling? Meestal zit er al een koeler bij de videokaart, maar ik hoor bij veel videokaarten daar wisselende ervaringen over. Meestal plakken die er een Zalman oid op, maar ik wil dat soort gedoe het liefst vermijden, aangezien ik nog een noob ben op dat gebied.
Enne, zou het ook mogelijk kunnen zijn om die 8600gt(als voorbeeld wat er in een computer van Vicomputer zit) samen met een andere videokaart te kunnen runnen in SLI of Crossfire zoals je hoort?

[Laatst bewerkt door Paul op dinsdag 18 november 2008, om 19:04]
Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 18 Nov 2008, 19:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Een HD4850 heeft de beste Prijs/Kwaliteit verhouding op dit moment en dit lijkt me dan ook een goede aanrader.

[url]http://tweakers.net/pricewatch/213940/sapphire-hd-4850-512mb-gddr3-pci-e.html[/url]

Zelf heb ik er ook een en bij Idle komt hij niet boven het geluid van mijn andere fans uit en deze zijn fluisterstil. Als de videokaart echter gaat werken gaat hij harder draaien maar aangezien je meestal geluid bij een game hebt merk je dat niet echt.

Eventueel een HD3850 zou ook kunnen, deze ligt een stukje lager qua prijs maar toch zeker niet onaantrekkelijk.

Maar om nu een videokaart uit te zoeken voor iets wat je in Februari gaat kopen lijkt me echt doelloos omdat er nieuwe kaarten uit zijn en de prijzen veranderd zijn...

Daarnaast is de website waarbij je wilt bestellen nou niet echt goedkoop, ergens anders krijg je meer waar voor je geld.

[Laatst bewerkt door Guz op dinsdag 18 november 2008, om 19:13]
Paul
Geplaatst op: 18 Nov 2008, 19:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Een HD4850 heeft de beste Prijs/Kwaliteit verhouding op dit moment en dit lijkt me dan ook een goede aanrader.

[url]http://tweakers.net/pricewatch/213940/sapphire-hd-4850-512mb-gddr3-pci-e.html[/url]

Zelf heb ik er ook een en bij Idle komt hij niet boven het geluid van mijn andere fans uit en deze zijn fluisterstil. Als de videokaart echter gaat werken gaat hij harder draaien maar aangezien je meestal geluid bij een game hebt merk je dat niet echt.

Eventueel een HD3850 zou ook kunnen, deze ligt een stukje lager qua prijs maar toch zeker niet onaantrekkelijk.

Maar om nu een videokaart uit te zoeken voor iets wat je in Februari gaat kopen lijkt me echt doelloos omdat er nieuwe kaarten uit zijn en de prijzen veranderd zijn...


Het is niet echt logisch idd, maar ik ben nu al hard bezig met het nadenken over een nieuw systeem. Ik wou dus even mijn brandende vragen op Saven.nl gooien.
In Februari zijn inderdaad de technologieën anders en ook de prijzen lager, en Nvidia heeft al een prijsverlaging aangekondigd, dus daarom hoop ik op een prijsverlaging van bijvoorbeeld zoals jij zegt de 4850, of een 9800GT(al heeft die minder voordelen dan de 4850).
Ik wil iig wel heel zeker zijn van mijn zaak en een goede aankoop maken. Ik vraag het daarom maar beter nu, zodat ik lang de tijd heb en een goede overweging kan maken. Ik zal vanaf nu dan ook alle ontwikkelingen en benchmarks goed in de gaten houden.

Vicomputer is idd niet heel erg goedkoop, maar de service daar is imo top, en het verschil is ook weer niet zo groot met de andere winkels, die je hier bij mij in de buurt ook niet echt hebt, afgezien van Vicomputer bijna geen enkele fatsoenlijke computerwinkel met prijzen onder die van Vicomputer.

Je hebt gelijk, ik ga denk ik maar hopen op mooie prijs voor de i7 core;
Tweakers.net.
Een Q6600 zal een toekomstige upgrade alleen maar in de weg staan. De goedkoopste variant, die volgens t.net 286 dollar moet gaan kosten lijkt mij er een om naar uit te kijken. Met een beetje mazzel kost die in Februari 2009(zoals jij zal zei) 200 dollar, en dan kan je op zo'n 150 euro rekenen. Goede prijs.
Oja, ik zal sowieso mijn PC bij Vicomputer afhalen, niet laten bezorgen. Mja, ik zie het dan wel. MM, Dynabyte zijn er ook nog, die komen ook nog wel met kortingen e.d.

[Laatst bewerkt door Paul op dinsdag 18 november 2008, om 19:31]
Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 18 Nov 2008, 19:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als je nou eens eind Januari nog eens aanklopt of me even PMt kan ik je vertellen wat je het beste kunt nemen. Het heeft geen zin om er nu al overwegingen over te maken.

De Core i7 van Intel zal wel aardig in prijs gedaald zijn en erg aantrekkelijk zijn maar nu kunnen we daar nog niks over zeggen

Verder verschild bijvoorbeeld de HD4850 bij Vi-computer in tegenoverstelling tot een aantal andere webwinkels €30,- en dan kun je gauw 100 euro goedkoper uit zijn met een hele pc. En volgens Shopreviews is Vi-computer zeer teleurstellend in het leveren en afhandelen.

Uit jouw reply kan ik opmaken dat je een PC gaat kopen die niet zelf geconfigureerd is? En dan vervolgens wil je er een andere videokaart in proppen?

[Laatst bewerkt door Guz op dinsdag 18 november 2008, om 19:33]
Paul
Geplaatst op: 18 Nov 2008, 19:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Als je nou eens eind Januari nog eens aanklopt of me even PMt kan ik je vertellen wat je het beste kunt nemen. Het heeft geen zin om er nu al overwegingen over te maken.

De Core i7 van Intel zal wel aardig in prijs gedaald zijn en erg aantrekkelijk zijn maar nu kunnen we daar nog niks over zeggen

Verder verschild bijvoorbeeld de HD4850 bij Vi-computer in tegenoverstelling tot een aantal andere webwinkels €30,- en dan kun je gauw 100 euro goedkoper uit zijn met een hele pc. En volgens Shopreviews is Vi-computer zeer teleurstellend in het leveren en afhandelen.

Uit jouw reply kan ik opmaken dat je een PC gaat kopen die niet zelf geconfigureerd is? En dan vervolgens wil je er een andere videokaart in proppen?


Ja, mits de voeding dat toelaat(dat zal ik nog aan die gasten bij vicomputer vragen, want zij vermelden het aantal watt niet op hun website).

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 18 Nov 2008, 20:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Waarom betalen voor een videokaart die je niet gebruikt? Laat hem gewoon meteen vervangen, en leg geld bij, dan kun je gewoon een goede videokaart nemen.

Overigens ben ik het met Guz eens dat het een beetje onzin is om het hier nu over te hebben, want alles is in februari totaal anders.

Owja, en de Core i7 halveert echt niet in prijs tegen die tijd. Tuulijk wel goedkoper, maar niet halveren.

Paul
Geplaatst op: 20 Nov 2008, 19:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Niet dat ik dit topic omhoog wil schoppen, maar ik denk dat ik eruit ben; komend najaar ga ik voor 600-700 euro een PC kopen bij:
Computergalaxy.
Prijzen zijn daar echt errug goed, dit komt vooral omdat er standaard geen besturingssysteem op zit, maar dat is voor mij niet zo'n probleem omdat ik toch wel redelijk goedkoop aan windows kan komen, en als het goed is moet een OEM key ook nog werken. Maar goed, dat zie ik dan wel.
Ik raad iedereen aan die een nieuwe PC wilt kopen eens op die website te kijken. 690 euro en je hebt een Q6600, 4gb ramgeheugen en een HD4850. En dan reken ik die case die erbij zit(ultrastil zeggen ze daar op die site, en volgens reviews is dat ook zo) nog niet eens mee.
In het voorjaar ga ik denk ik voor een systeem als deze:
klik
Alleen dan met een HD4850 en 4 gb dual channel geheugen.

Overigens ga ik niet voor de i7 processor. Heeft heel weinig voordelen ten opzichte van een E8400/E8500, ten minste qua gamen. Bovendien heb je wat pas aan de i7 processor(de videokaart is bij een i7 processor juist de bottleneck) als de videokaart erg high-end is, dus een 4870x2 of zo'n ander topmodel van Nividia. Nee, mij niet gezien.

Trouwens, hoe zit het eigenlijk met de prijzen? Die gaan toch normaal gesproken in het voorjaar omlaag? Of is dat dit jaar anders doordat de dollar weer gestegen is? Op t.net deden ze daar een beetje vaag over.

[Laatst bewerkt door Paul op donderdag 20 november 2008, om 20:57]
Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 20 Nov 2008, 22:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul, het heeft geen zin om nu al te beslissen zoals ik en Thaan al duidelijk gemaakt hebben. Als je nu op het punt staat om binnen 2 weken een computer te kopen zou ik je hier graag bij helpen maar anders heeft het geen zin. Verder klopt een aanzienlijk groot deel van wat je verteld in je post niet...

Saven
admin
Geplaatst op: 20 Nov 2008, 22:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

zou een 8800gt ofzo doen ken de prijs niet precies, maar zal wel niet zo duur zijn aagezien mijn 8800gtx ook niet veel waard meer is

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 20 Nov 2008, 23:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

zou een 8800gt ofzo doen ken de prijs niet precies, maar zal wel niet zo duur zijn aagezien mijn 8800gtx ook niet veel waard meer is

100 euro, die ga ik ook in januarie aanschaffen

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 07:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

zou een 8800gt ofzo doen ken de prijs niet precies, maar zal wel niet zo duur zijn aagezien mijn 8800gtx ook niet veel waard meer is

Zou ik dus niet doen, ver achterhaalde kaart. Ati maakt nu de beste kaarten..

Joepel
HE IS BACK!
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 08:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Geforce GT XFX> Mooie kaartje alleen een pokke herrie,

Saven
admin
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 09:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

[...]
Zou ik dus niet doen, ver achterhaalde kaart. Ati maakt nu de beste kaarten..

mijn 8800gtx pwned ati nog steeds in het kwadraat

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 13:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
mijn 8800gtx pwned ati nog steeds in het kwadraat

6 Maanden geleden misschien, maar nu echt niet meer. Vergelijk maar eens met andere kaarten

DJVG

Geplaatst op: 21 Nov 2008, 13:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
mijn 8800gtx pwned ati nog steeds in het kwadraat

Rot op met 8800GTX, de 4870X2 pompt de GTX280 er nu ook uit.

Maar ook ik zou wachten tot februari...kan je veel meer zeggen.

Rond kijken is goed, maar zou geen beslissingen nemen!

Saven
admin
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 14:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

[...]
Rot op met 8800GTX, de 4870X2 pompt de GTX280 er nu ook uit.

Maar ook ik zou wachten tot februari...kan je veel meer zeggen.

Rond kijken is goed, maar zou geen beslissingen nemen!


amd fanboy
nvidia & intel pwnen amd & ati veul te hard

Paul
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 14:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
amd fanboy
nvidia & intel pwnen amd & ati veul te hard

Sorry, maar een 4850 bijvoorbeeld heeft wel de beste prijs/kwaliteitverhouding. En vergeet niet dat de nieuwe g90 series in principe alleen maar opgepoetste 8800GT's en 8600GT's zijn. Alleen de GTX260 is een grote verbetering, maar die is alsnog niet veel beter dan een single HD4870, om maar te zwijgen van de HD4870x2.
Wel pwnt intel, dat kan je niet ontkennen. AMD lijkt het spoor een beetje kwijt te zijn.

Paul
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 14:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

[...]
Rot op met 8800GTX, de 4870X2 pompt de GTX280 er nu ook uit.

Maar ook ik zou wachten tot februari...kan je veel meer zeggen.

Rond kijken is goed, maar zou geen beslissingen nemen!


Dat is precies wat ik aan het doen ben, rondkijken, rondkijken, en niet kopen. Wel probeer ik nu alvast een keuze te maken qua processor en videokaart, want als er nieuwe technologieën in februari geïntroduceerd worden zullen die toch niet betaalbaar zijn voor mij. Daarom probeer ik alleen maar te gokken wat in februari veel goedkoper zou kunnen zijn. Dan doel ik bijvoorbeeld op een 9800GT. Nvidia heeft namelijk al een prijsverlaging aangekondigd, dus dan zou ik bijvoorbeeld een 9800gt met een lagere prijs kunnen overwegen, of een HD4850 aangezien die door concurrentie dan óók lager geprijsd wordt. Ik ben gewoon aan het speculeren, that's all.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login