Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

RJ45

Michael
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 17:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hey,

Ik heb eens een serieuze vraag, ik hoop dat er hier iemand is die deze kan beantwoorden.
Het gaat namelijk over RJ45 (cat.5), das een kabel voor internet.

Ik doe elektriciteit in school.. 4de jaar, & binnen 2 weken moet ik op onze zolder de preflexen ( gewoon kabels voor elektriciteit ) enzovoort leggen. Dus dat wil zeggen dat ik ook de RJ45 ( voor internet ) & de Coax ( voor tv ) enzovoort moet klaarleggen.

Maar, mijn vraag is de volgende :

Ik zit hier beneden met een router ( staat achter de TV ) & ik heb ook digitale tv. Dus ik veronderstel dat er coax ofzo is aangesloten op die router, of op dat bakje van de digitale tv. Nu, het gemakkelijkste zou zijn om een RJ45 aan te sluiten op de router & zo gewoon naar boven te trekken. Maar dat ziet mijn moeder niet zitten. Dus zijn er nog andere mogelijkheden om een internetverbinding te krijgen op de zolder ? ( op de kamers ligt er ook nog niets van internetverbinding maar er ligt wel coax voor de tv. )
Dus aangezien er coax ligt voor de tv, & ik hier zie dat die coax is aangesloten op een bakje van het internet ofzo.. dacht ik dat ik hetzelfde kan doen op de kamers ofzo.

Nuja ik weet niet of er hier zijn die van dit soort dingen verstand hebben maar als je het niet vraagt, weet je het niet natuurlijk.
Btw draadloos internet is geen optie..

Alvast bedankt op voorhand.

Grtz Michael

[Laatst bewerkt door Michael op vrijdag 21 november 2008, om 17:23]
Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 17:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wat ik wel is gedaan heb toen mijn internet dood was is mijn laptop het internet laten oppikken van de buren en die dan weer dmv internet verbinding delen over mijn eigen netwerk gestuurd.
Nou was dit een tijdelijke oplossing, maar volgens mij heb je ook routers die daar speciaal voor zijn.
Dan zou je beneden wireless internet kunnen uitzenden, hem boven weer oppikken en dan ga je daar weer bedraad verder

Of je zet boven zo'n versterker neer, en doet in al je pc's een wireless nic

Michael
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 17:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Digital schreef:

Wat ik wel is gedaan heb toen mijn internet dood was is mijn laptop het internet laten oppikken van de buren en die dan weer dmv internet verbinding delen over mijn eigen netwerk gestuurd.
Nou was dit een tijdelijke oplossing, maar volgens mij heb je ook routers die daar speciaal voor zijn.
Dan zou je beneden wireless internet kunnen uitzenden, hem boven weer oppikken en dan ga je daar weer bedraad verder

Of je zet boven zo'n versterker neer, en doet in al je pc's een wireless nic


Ja maar draadloos internet is geen optie.. had ik vergeten erbij te zetten...

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 17:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Die 'bakjes' waar jij het over hebt zijn digitale decoders en een modem.

Het modem staat hoogstwaarschijnlijk in je meterkast. Hier gaat een coax op in, die met het internet verbonden staat. Vervolgens stuurt hij dat een mooite RJ45 netwerkkabel op. Je kan niet een willekeurige COAX kabel in een modem ergens anders in huis douwen en denken dat er dan om 1 of andere magische reden ook internet uit komt.

Je kan het draadloos doen. Dus een draadloos signaal naar boven sturen en dat daar gebruiken. Wifi voor je internet, en voor je TV weet ik 't niet.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 17:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Michael schreef:

[...]
Ja maar draadloos internet is geen optie.. had ik vergeten erbij te zetten...

En waarom niet? 2 routertjes met WDS zijn per stuk 30-40 euro, en dan ben je klaar. Is goedkoper dan je tijd steken in kabels trekken of andere oplossingen die niet werken. Tenzij jouw tijd niks waard is.

Michael
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 17:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Die 'bakjes' waar jij het over hebt zijn digitale decoders en een modem.

Het modem staat hoogstwaarschijnlijk in je meterkast. Hier gaat een coax op in, die met het internet verbonden staat. Vervolgens stuurt hij dat een mooite RJ45 netwerkkabel op. Je kan niet een willekeurige COAX kabel in een modem ergens anders in huis douwen en denken dat er dan om 1 of andere magische reden ook internet uit komt.

Je kan het draadloos doen. Dus een draadloos signaal naar boven sturen en dat daar gebruiken. Wifi voor je internet, en voor je TV weet ik 't niet.


Vergeten erbij te zetten dat draadloos geen optie is..
Maar goed, dusja, er zal dan blijkbaar toch geen andere optie zijn dan een kabeltje te trekken naar boven fzo.. ?

Thaan schreef:

En waarom niet? 2 routertjes met WDS zijn per stuk 30-40 euro, en dan ben je klaar. Is goedkoper dan je tijd steken in kabels trekken of andere oplossingen die niet werken. Tenzij jouw tijd niks waard is.


Het gaat me niet om het geld hoor
En al mijn tijd dat ik daar in steek wordt ik betaald dus i don't care

Digital schreef:

Lol waarom is draadloos geen optie?
Bang dat je radio actief wordt van al die straling?

Nee, belange niet..
Maar al dat draadloos, meer mizerie mee dan wat anders vind ik..
Liever een kabel..

[Laatst bewerkt door Michael op vrijdag 21 november 2008, om 17:27]
Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 17:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Lol waarom is draadloos geen optie?
Bang dat je radio actief wordt van al die straling?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 17:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Michael schreef:

[...]
Vergeten erbij te zetten dat draadloos geen optie is..
Maar goed, dusja, er zal dan blijkbaar toch geen andere optie zijn dan een kabeltje te trekken naar boven fzo.. ?

[...]
Het gaat me niet om het geld hoor
En al mijn tijd dat ik daar in steek wordt ik betaald dus i don't care


Hoe zou je het anders willen doen? Dat signaal moet toch op 1 of andere manier boven komen? Met een kabel, of draadloos.
Die 2 opties zijn er, heel simpel.

Wou je het signaal omhoog toveren ofzo?
Waarom niet draadloos.

-edit

Oke je vind draadloos dus meer problemen geven dan een kabel.
Maar een kabel wil je niet trekken.
Wil je überhaupt wel 1 van de 2?

[Laatst bewerkt door Thaan op vrijdag 21 november 2008, om 17:28]
Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 17:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Draadloos geeft amper problemen hoor, tenzij je er geen verstand van hebt.

Als je de computers boven niet gebruikt om te downloaden op hoge snelheden enz lijkt me draadloos in jouw geval het beste.

En anders moet je idd een kabeltje naar boven trekken.

Zoals Thaan al zegt, kies er 1

[Laatst bewerkt door Digital op vrijdag 21 november 2008, om 17:32]
Michael
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 17:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Hoe zou je het anders willen doen? Dat signaal moet toch op 1 of andere manier boven komen? Met een kabel, of draadloos.
Die 2 opties zijn er, heel simpel.

Wou je het signaal omhoog toveren ofzo?
Waarom niet draadloos.

-edit

Oke je vind draadloos dus meer problemen geven dan een kabel.
Maar een kabel wil je niet trekken.
Wil je überhaupt wel 1 van de 2?


Ja natuurlijk wel.
Maar ik wou gewoon vragen of iemand nog een eventueel 3de optie wist, die er dus blijkbaar niet bestaat.
Dus ik zal eventueel wel kijken dan voor wat digital zegt, beneden een draadloos signaal uitzenden & dan terug boven oppikken.

Nu nog een vraagje, hoeveel zou dit dan kosten ? En wat heb ik dan allemaal nodig voor dat te doen?

Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 17:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Michael schreef:

[...]
Dus ik zal eventueel wel kijken dan voor wat digital zegt, beneden een draadloos signaal uitzenden & dan terug boven oppikken.

Nu nog een vraagje, hoeveel zou dit dan kosten ? En wat heb ik dan allemaal nodig voor dat te doen?

Ik zou het zo doen:

Voor beneden:
[url]http://www.alternate.nl/html/product/Netwerk_Routers_(WLAN)_-/3Com/3CRWER200-75/-1056008/[/url]
79 euro

Voor in je pc's:
[url]http://www.alternate.nl/html/product/Netwerk_WLAN-Adapters_-/Abit/AirPacer_WLP-01/-1063662/[/url]
19 euro per stuk x aantal pc's

Ik zou eerst kijken of de verbinding boven al goed is met die router beneden.
Zo niet zou ik deze ergens op de 1e verdieping zetten:
[url]http://www.alternate.nl/html/product/Netwerk_Access_Points_-/TP-LINK/TL-WA601G/-1067676/[/url]
39 euro

Let op: Dit is zo als ik het zou doen, zou best kunnen dat dit niet de beste oplossing is
Dus hang mij er niet aan op als het niet goed werkt xD

[Laatst bewerkt door Digital op vrijdag 21 november 2008, om 17:52]
Michael
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 17:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Digital schreef:

[...]

Ik zou het zo doen:

Voor beneden:
[url]http://www.alternate.nl/html/product/Netwerk_Routers_(WLAN)_-/3Com/3CRWER200-75/-1056008/[/url]
79 euro

Voor in je pc's:
[url]http://www.alternate.nl/html/product/Netwerk_WLAN-Adapters_-/Abit/AirPacer_WLP-01/-1063662/[/url]
19 euro per stuk x aantal pc's

Ik zou eerst kijken of de verbinding boven al goed is met die router beneden.
Zo niet zou ik deze ergens op de 1e verdieping zetten:
[url]http://www.alternate.nl/html/product/Netwerk_Access_Points_-/TP-LINK/TL-WA601G/-1067676/[/url]
39 euro

Let op: Dit is zo als ik het zou doen, zou best kunnen dat dit niet de beste oplossing is
Dus hang mij er niet aan op als het niet goed werkt xD


Thaha nene zal ik niet doen
Maar in ieder geval bedankt. Maar ik zal dat ontvangertje of hoe je het ook wilt noemen inderdaad op de 1e verdieping zetten, & dan zo met een kabeltje omhoog gaan. of zo'n adapter kopen

[Laatst bewerkt door Michael op vrijdag 21 november 2008, om 18:01]
Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 21 Nov 2008, 18:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Het beste is een draad naar boven toe trekken of draadloos verder gaan. Internet kan ook via het electrisch net gaan in jouw huis mar dat werkt meestal slecht. TV krijg je sowieso alleen via een Coax kabel maar na een meter of 20 begint dit signaal aanzienlijk in te zakken.

Digitenne boven is een aardige oplossing en eventueel in combinatie met draadloos internet de beste oplossing. Als je toch kabels e.d wilt trekken moet je utp en coax hebben ja.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login