Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

VMBO

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 15:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gegroet,

Na aanleiding van dit filmpje, bracht bij mij dit toch wel enige vragen op. Zoals ik al zei, dit zijn de extreme gevallen. Maar wat vind jij hier nou over eigenlijk?

Ps; geen relhoer topic, gewoon een topic met wat inhoud, wat je niet zou verwachten.

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 16:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik denk inderdaad dat mensen die een lager niveau doen sneller in loverboys zullen trappen dan slimmere mensen. VMBO-meisjes kijken misschien eerder naar het lichaam en weten misschien minder over loverboys. Tenslotte, als je nooit het nieuws kijkt en etc. weet je misschien niet eens dat er loverboys bestaan. Dit is natuurlijk wel generalisatie, want niet iedereen van het VMBO zal die mannen leuk vinden en ik durf te wedden dat er ook op VWO meisjes zitten die misschien zelf ook niet door hebben dat het om een loverboy gaat.

Sander
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 16:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wat ^ zegt. Maar zoals ik in dat andere topic zei is niet iedereen zo

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 16:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sander schreef:

Wat ^ zegt. Maar zoals ik in dat andere topic zei is niet iedereen zo

Even op je reactie in het andere topic, om dat topic niet te kapen:

70% van Nederland doet VMBO. Je springt er dus niet uit kwa niveau en diploma zodra je VMBO hebt gedaan. Waarom is het dan zo'n prestatie om het VMBO te halen, (bijna) iedereen kan en heeft dat immers.

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 16:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Even op je reactie in het andere topic, om dat topic niet te kapen:

70% van Nederland doet VMBO. Je springt er dus niet uit kwa niveau en diploma zodra je VMBO hebt gedaan. Waarom is het dan zo'n prestatie om het VMBO te halen, (bijna) iedereen kan en heeft dat immers.


'Het is misschien in vergelijking met mensen die VWO doen in jouw ogen geen prestatie. Maar je moet niet vergeten dat veel mensen die VMBO doen even hard ervoor moeten vechten om hun diploma te halen als mensen van VWO. Dat jij slim bent heb je gewoon meegekregen. Zonder inzet halen veel mensen het vmbo ook niet.

Jaapje
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 16:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

[...]
'Het is misschien in vergelijking met mensen die VWO doen in jouw ogen geen prestatie. Maar je moet niet vergeten dat veel mensen die VMBO doen even hard ervoor moeten vechten om hun diploma te halen als mensen van VWO. Dat jij slim bent heb je gewoon meegekregen. Zonder inzet halen veel mensen het vmbo ook niet.

Je ziet (op mijn school) meer mensen die op het VMBO zitten omdat ze geen juiste instelling hebben, dan dat mensen op VWO niet hun best doen. Het is en blijft gewoon een feit dat er andere soorten mensen op het VMBO zitten (dus met een andere instelling; ik zeg niet dat iedereen zo is), dan dat er op het VWO zitten.

Ik denk dat het percentage dat een beetje de actualiteiten volgt op het VWO gewoon veel hoger ligt dan het percentage op het VMBO, dus ik denk ook wel dat er inderdaad meer 'slachtoffers' van loverboys vallen op het VMBO dan op het VWO.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 16:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

VMBO is basis, ik heb niks tegen VMBO. Dat ik zelf VWO doe betekend niet dat ik meer te zeggen heb als anderen. Onder het VMBO zijn toch echt maar een paar mogelijkheden, praktijkopleiding en verstandelijk/lichamelijk gehandicapten. Dus om nou trots te zijn op het feit dat je 0 onvoldoendes hebt, dat wat Joey heeft, lijkt me ongelofelijk dom en toont maar weer aan dat je op het VMBO zit.

Zie ook:
[url]http://www.geenstijl.tv/2007/10/roetger_gaan_naar_vmbo.html[/url]
[url]http://www.geenstijl.tv/2007/10/vmbo_rutger_doet_second_opinio.html[/url]

[Laatst bewerkt door Guz op maandag 1 december 2008, om 16:52]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 17:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

VMBO is basis, ik heb niks tegen VMBO. Dat ik zelf VWO doe betekend niet dat ik meer te zeggen heb als anderen. Onder het VMBO zijn toch echt maar een paar mogelijkheden, praktijkopleiding en verstandelijk/lichamelijk gehandicapten. Dus om nou trots te zijn op het feit dat je 0 onvoldoendes hebt, dat wat Joey heeft, lijkt me ongelofelijk dom en toont maar weer aan dat je op het VMBO zit.

Zie ook:
[url]http://www.geenstijl.tv/2007/10/roetger_gaan_naar_vmbo.html[/url]
[url]http://www.geenstijl.tv/2007/10/vmbo_rutger_doet_second_opinio.html[/url]


Wat betekent etcetera:
Elektronische apparaatuuhh.

Alhoewel hier ook weer voor geldt:
Dit zijn weer de extreme gevallen. (Lijkt mij zo)

Headshot
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 17:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Even op je reactie in het andere topic, om dat topic niet te kapen:

70% van Nederland doet VMBO. Je springt er dus niet uit kwa niveau en diploma zodra je VMBO hebt gedaan. Waarom is het dan zo'n prestatie om het VMBO te halen, (bijna) iedereen kan en heeft dat immers.


Dat licht er ook maar net aan wat je later wil gaan doen. Het is natuurlijk altijd beter om een VWO te hebben gedaan dan VMBO.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 17:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Extreme gevallen?

Oké er zijn hele erge bij, maar over het algemeen is het met de taalbeheersing van het VMBO ronduit belachelijk gesteld. Deze mensen zullen de taal waarschijnlijk niet nodig hebben later aangezien ze toch geen opleiding kunnen doen waarbij dit een pré is.

De meisjes van het VMBO zijn vatbaarder omdat deze minder goed nadenken en die kennis ook niet hebben. Echter is het wel zo dat de pooiers achter meisjes aangaan die in een moeilijke situatie zitten, toch is het percentage VMBO meisjes aanzienlijk hoger dan in verhouding met VWO/HAVO.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 17:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Extreme gevallen?

Oké er zijn hele erge bij, maar over het algemeen is het met de taalbeheersing van het VMBO ronduit belachelijk gesteld. Deze mensen zullen de taal waarschijnlijk niet nodig hebben later aangezien ze toch geen opleiding kunnen doen waarbij dit een pré is.

De meisjes van het VMBO zijn vatbaarder omdat deze minder goed nadenken en die kennis ook niet hebben. Echter is het wel zo dat de pooiers achter meisjes aangaan die in een moeilijke situatie zitten, toch is het percentage VMBO meisjes aanzienlijk hoger dan in verhouding met VWO/HAVO.


Alhoewel AMSTERDAM OOST SWA!! ook alweer typisch is voor VMBO.
Of zie ik dit fout?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 17:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

[...]
Dat licht er ook maar net aan wat je later wil gaan doen. Het is natuurlijk altijd beter om een VWO te hebben gedaan dan VMBO.


Zoals ik al veel vaker heb gezegd: een hoger niveau dan vereist komt altijd van pas, ookal ga je ergens werken waar je dat niet nodig hebt. Het toont nou eenmaal jouw wilskracht (al helemaal als je begonnen bent op VMBO), en vooral motivatie.

Onzin om laag te doen als je hoger aankan maar denkt dat niet nodig te hebben.

Gerwin
aka "Thaan"
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 17:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

-knip-

[Laatst bewerkt door Gerwin op woensdag 15 juni 2011, om 11:59]
Paul
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 17:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gerwin schreef:

Ik heb me VMBO Diploma
Maar me IQ is wel weer boven 130 =0
Ik had HAVO kunnen doen als ik beter in de talen was.

Belachelijk dat ze daar op school zo moeilijk over doen. Tenzij je echt in het buitenland wil werken heb je die übergoede taalkennis niet eens nodig. Ik ken overigens iemand die echt heel slecht in Frans was en dus bleef zitten, maar is toch later gaan werken in, jawel, Brussel en daar heeft ie in de praktijk perfect Frans geleerd. Het zegt dus zo weinig wat voor cijfers je voor moderne talen haalt.

Jaapje
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 18:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gerwin schreef:

Ik heb me VMBO Diploma
Maar me IQ is wel weer boven 130 =0
Ik had HAVO kunnen doen als ik beter in de talen was.

Op HAVO is een taal niet verplicht. Klasgenoot van vorig jaar (vwo) is van 3 vwo naar 4 havo gegaan, omdat hij met veel moeite 3'en haalde voor Duits en Frans. Op het vwo is het namelijk verplicht om een keuze te maken uit Duits/Frans/Latijn/Grieks, wat op havo niet zo geldt.

Overigens vind ik zelf dat het IQ heel weinig zegt over het niveau op de middelbare school. Ik doe nu wel vwo, maar uit alle IQ test's die ik tot nu toe gemaakt heb komt niet veel hoger dan 120. Bovendien ligt het er ook aan waar je goed in bent. Wiskunde en scheikunde snap ik wel op vwo niveau, maar dat inzicht heb ik bij geschiedenis echt totáál niet.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 18:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frans en Duits op de middelbare school gaat nergens over, en heb je totaal geen flikker aan als je 1 van de twee gaat studeren.

Jaapje
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 18:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Frans en Duits op de middelbare school gaat nergens over, en heb je totaal geen flikker aan als je 1 van de twee gaat studeren.

Ach, maar dat geldt voor heel veel vakken zo. Ik kan zelfs Economie gaan studeren aan de universiteit zonder dat ik economie in mijn vakkenpakket heb zitten.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 18:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]
Ach, maar dat geldt voor heel veel vakken zo. Ik kan zelfs Economie gaan studeren aan de universiteit zonder dat ik economie in mijn vakkenpakket heb zitten.


True, zijn maar een paar vakken die mogelijk vereist zijn, zie wiskunde/biologie/natuur- scheikunde, verder wordt er eigelijk nooit iets vereist omdat vakken op de middelbare school nergens over gaan en nergens op slaan.

Joepel
HE IS BACK!
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 18:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

te erg

Sander
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 18:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Vaak gaat het bij VMBO ook om je inzet ja.. Ik denk dat als ik zelf me echt er voor zou inzetten en alles zou leren dat ik HAVO ook zou kunnen doen.
Maarja, Guz, echt niet bij elke VMBOer is de taal zo slecht hoor.. Dat zijn net zoals Frenk zegt gewoon echt extreme gevallen (en Basis/Kader, Theoretisch ook wel MAVO is het allemaal al een stuk beter).

Saven
admin
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 18:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

[...]
Dat licht er ook maar net aan wat je later wil gaan doen. Het is natuurlijk altijd beter om een VWO te hebben gedaan dan VMBO.


Dat is dus een typische vmbo denkwijze. 'Ja ik heb toch maar alleen dat nodig dus waarom meer' .
Als jij iets wil doen waar je minimaal vmbo voor nodig hebt is het altijd een pré een hoger niveau te hebben gedaan..

Sander
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 18:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Dat is dus een typische vmbo denkwijze. 'Ja ik heb toch maar alleen dat nodig dus waarom meer' .
Als jij iets wil doen waar je minimaal vmbo voor nodig hebt is het altijd een pré een hoger niveau te hebben gedaan..

Ja klopt, maar dat zegt niet dat alle vmbo'ers meteen dom zijn.. Dat is echt een slecht vooroordeel door sites als geenstijl die de extreme voorbeelden laten zien zoals die filmpjes in dit topic.
En mensen die hoger gedaan hebben voelen zich meteen te goed ofzo..

[Laatst bewerkt door Sander op maandag 1 december 2008, om 18:58]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 19:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sander schreef:

[...]
Ja klopt, maar dat zegt niet dat alle vmbo'ers meteen dom zijn.. Dat is echt een slecht vooroordeel door sites als geenstijl die de extreme voorbeelden laten zien zoals die filmpjes in dit topic.
En mensen die hoger gedaan hebben voelen zich meteen te goed ofzo..

Is het niet nogal dom om te denken 'ow, ik wil dit doen, waar ik niet iets hogers voor nodig heb, dus laat ik dan maar het laagste en simpelste nemen'. Dat is toch een domme denkwijze?
Verder zeg ik niet dat alle lage niveau's meteen dom zijn, dat is het stereotype. Tuurlijk is dit uitzonderlijk, maar die scholen waar rutger heen was is nou ook weer niet specifiek uitgekozen omdat ze extreem dom zijn, dat is gewoon de norm helaas.

Joepel
HE IS BACK!
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 19:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sander schreef:

[...]
Ja klopt, maar dat zegt niet dat alle vmbo'ers meteen dom zijn.. Dat is echt een slecht vooroordeel door sites als geenstijl die de extreme voorbeelden laten zien zoals die filmpjes in dit topic.
En mensen die hoger gedaan hebben voelen zich meteen te goed ofzo..

Idd hoeven niet gelijk dom te zijn, Er zit ook nog een verschil tussen zin maken voor huiswerk , proefwerk oid en Slim zijn

Jaapje
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 19:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Is het niet nogal dom om te denken 'ow, ik wil dit doen, waar ik niet iets hogers voor nodig heb, dus laat ik dan maar het laagste en simpelste nemen'. Dat is toch een domme denkwijze?
Verder zeg ik niet dat alle lage niveau's meteen dom zijn, dat is het stereotype. Tuurlijk is dit uitzonderlijk, maar die scholen waar rutger heen was is nou ook weer niet specifiek uitgekozen omdat ze extreem dom zijn, dat is gewoon de norm helaas.

Mee eens. Een niveau hoger dan vereist is een grote voorsprong op de desbetreffende opleiding. Bovendien heb je ook meer kans om aangenomen te worden op een numerus fixus opleiding. Ik ken veel mensen die ooit op de HAVO zaten, maar die inmiddels op het VMBO zitten, omdat ze 'toch maar een mbo opleiding' willen doen, en dus denken niet hoger nodig te hebben. En ook deze instelling kom je op het VMBO meer tegen dan op het VWO.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login