Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Vodafone en service?

Door Paul op 24 Dec 2008, 10:33

Wat een service (de Vodafone Service). Dit heb ik nog nóóit meegemaakt.
Trouw klant van Vodafone, twee jaar geleden aangemeld vanwege aantrekkelijke acties/kortingen in vergelijking met de concurrentie. Maar wat er een paar maanden geleden is gebeurd, is schandalig.

Laat ik beginnen met mijn verhaal.
Begin oktober werd mijn vader gebeld door Vodafone, vanwege de abonnementen die verlengd moesten worden.
Mijn vader kreeg, in tegenstelling tot wat door Vodafone op hun website wordt vermeld, geen redelijke korting op het abonnement of een heel mooi toestel omdat hij zijn abonnement ging verlengen. Dat was al een beetje raar en riekte ook een beetje naar oplichterij, maar mijn vader geen reden om niet te verlengen en weer over moeten te gaan stappen naar een andere provider; mijn vader ging overstag en nam een G900 van SE, en verlengde daarbij ook gelijk het abonnement van mij, en had de keuze tussen twee toestellen; een W890i en een W960i. Mijn vader koos de W890i omdat hij dacht dat dat een goede keuze was. Toen hij het aan mij vertelde, zei ik nadat ik op internet had gekeken naar gebruikerservaringen en dergelijke dat een W960i wel een stuk beter ding is, vooral aangezien het toch redelijk high-end is vergeleken met de W890i.

Mijn vader heeft toen direct naar Vodafone gebeld om de keuze te veranderen, en daar werd hem aan de telefoon verteld(door een andere werknemer overigens)dat deze verandering mogelijk wat tijd kon kosten, en ik mijn telefoon later mocht verwachten. Geen probleem natuurlijk, ik had de nieuwe telefoon niet direct nodig.

De G900 werd binnen een paar werkdagen door Vodafone geleverd, net als mijn toestel. Echter was dat niet de W960i; het ging hier om de W890i. Toen direct gebeld naar Vodafone en de W890i teruggestuurd. In principe was het nu alleen nog maar wachten op de andere telefoon, de W960i.

Wat blijkt; we worden genaaid, iemand van Vodafone vertelt ons doodleuk dat die W960i niet bij mijn abonnement kan worden genomen(tenzij ik heel wat duiten neer wil tellen) Wij vroegen nog aan die man of hij niet een speciale aanbieding voor ons had ivm het verlengen van mijn contract, maar hij zei van niet. Dit vonden ik en mijn vader al heel erg vreemd, maar toen ook nog eens bleek dat de HTC Touch Diamond(die je al bij een abonnement van 17,50 kon krijgen)óók niet gecombineerd met mijn abonnement kon worden(basis 22,50), werden we toch wel een beetje boos.

Uiteindelijk toch ook maar een G900 genomen, aangezien dat zo’n beetje de enige telefoon was die ik kon krijgen bij mijn abonnement.
Volgens de medewerker van Vodafone aan de lijn was alles afgehandeld, en was het theoretisch alleen nog maar wachten op de G900.

De ironie. De G900 kwam maar niet. Na twee weken wachten had mijn moeder(die zich er nu ook mee ging bemoeien) gebeld naar Vodafone, en daar vertelde iemand dat de telefoon om onbekende redenen terug was gestuurd naar Vodafone. Hij verontschuldigde zich, en zei dat binnen vijf werkdagen de telefoon geleverd zou moeten worden.

Na vijf werkdagen wachten belde mijn moeder weer om te vragen waar mijn telefoon bleef. Er werd geen antwoord gegeven, en uiteindelijk na bijna anderhalf uur wachten, en na iets van vijf keer doorverbonden te zijn, kregen we iemand aan de lijn, die, net als de anderen, wéér onze gegevens ‘moest’ weten. Hij zei tegen mijn moeder(en mij, want ik luisterde mee) dat hij over een kwartiertje terug zou bellen om het uit te zoeken. Kwartiertje gewacht, geen telefoontje. Een uur gewacht, ook geen telefoontje. Ook de volgende dag werden we niet teruggebeld.

En zo ging het bijna iedere keer als mijn moeder of ik belden met Vodafone. Niemand bij Vodafone leek te weten waar mijn telefoon uithing, en zo gingen er weken voorbij. Overigens verzekerde, nee beloofde in die weken eens een Vodafonemedewerker ons dat 'hij het toestel zou opsturen'. Wel, daar klopte dus geen bout van en we bleven maar telefoneren met de service van Vodafone. Uiteindelijk hebben we zeker wel zo'n tiental uren aan die ’service’ van Vodafone verspild.

Na een aantal weken hadden we het definitief opgegeven, en ging mijn moeder over tot het schrijven van een aangetekende brief waarin stond dat we mijn abonnement af wilden breken, en dat dat vlug zou gaan ook.

In die weken daarna ook geen reactie van Vodafone, totdat ik op een voetbalveld sta en opeens wordt opgebeld door iemand, die begint te praten, jawel hoor, over de W890i!
Mijn vader nam mijn telefoon aan omdat ik natuurlijk moest voetballen. Hij zei dat het nu even ongelegen kwam, en dat hij het prettig vond als Vodafone hem over een paar uur zou bellen, en bovenal dat hij het vreemd vond dat er na al die maanden opeens weer wordt gesproken over een kuttoestel dat allang is teruggestuurd..

Rond drie uur werden we teruggebeld(dat kan dus toch bij Vodafone!) door een of andere man.

Aan die man heb ik alles wat er is gebeurd uitgelegd. Hij moest een beetje gniffelen en zei op geniepige manier dat hij een paar ‘mooie aanbiedingen’ zou verzinnen, zoals een dikke korting of een dikke telefoon. Hij probeerde ons te matsen. Hier hadden wij geen problemen mee, en die man zei dat hij ons maandag zou terugbellen.

Wel, het is inmiddels woensdag, en nog geen telefoontje gehad van die man.
Service? Nee. Tenzij die man ons nog deze week belt en een heel goed smoesje heeft, en mij gratis een HTC Touch HD opstuurt+grote korting geeft op mij abonnement, zal ik het hier niet bij laten.

Kortom:
De service van Vodafone; probeer die zoveel mogelijk te vermijden. Het is rete, maar dan ook rete, retebagger. Het enige goede aan Vodafone is de lage prijs voor het bellen/een toestel, maar dat is ook echt het enige voordeel. Voor de rest raad ik je Vodafone sterk af, en naar een andere provider te kijken. Van Vodafone zou je als je in mijn schoenen zou staan spontaan diarree krijgen.

Paul
Geplaatst op: 10 Jan 2009, 15:07

Ik ben geshockeerd:
[url]http://www.vodafone.nl/shop/handset/Telefoons/cat16170003/HTC+Touch+HD/sku11550010[/url]
Mijn droomtelefoon voor gemiddeld 17,45 per maand, plus 140 euro eenmalig. Dat is erg weinig.

[Laatst bewerkt door Paul op zaterdag 10 januari 2009, om 15:12]
Paul
Geplaatst op: 09 Jan 2009, 16:30

Vandaag kreeg ik een briefje van TNT Post. Ik kan het pakketje morgen of maandag ophalen na één uur. Waarschijnlijk is het de HTC Touch Diamond. Het werd tijd.
Het is de HTC Touch Diamond. Toch heb ik weer een klein beetje pech. Ik kan het pas maandag ophalen. Ongelofelijk.. Maandag heb ik helemaal geen tijd om het ding te gaan gebruiken etc, en dinsdag moet ik me voorbereiden op een mondeling examen Duits. Ik kan er dus pas hooguit woensdag serieus mee gaan kutten.
Vreemd overigens dat je alleen maar pakketjes op werkdagen op kan halen, het is toch niet zoveel werk om de onafgeleverde pakketjes ff naar het postkantoor te brengen, zodat mensen het zaterdag op kunnen halen?

Het zit me overigens de laatste tijd niet echt mee qua transport.
PS3 kwam namelijk pas na vier weken terug, waarvan één week door een hele trage levering van DHL-E(die E voor express? Ho maar!).

[Laatst bewerkt door Paul op zaterdag 10 januari 2009, om 14:55]
Headshot
Geplaatst op: 08 Jan 2009, 22:55

Badeendje schreef:

[...]

Die accepteren pas dergelijke zaken als er een hele zooi mensen zijn met hetzelfde probleem..
voor 1 persoon gaan ze daar nog geen aflevering/deel van aflevering aan toewijden..


Mja, dat is wel zo, maar er zullen vast wel meer mensen zijn die daar last van hebben.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 08 Jan 2009, 20:10

Headshot schreef:

[...]
Je kan het beter proberen bij Radar, Kassa o.i.d. Vaak maak je bij rechtszaken tegen zulke bedrijven geen kans.

Die accepteren pas dergelijke zaken als er een hele zooi mensen zijn met hetzelfde probleem..
voor 1 persoon gaan ze daar nog geen aflevering/deel van aflevering aan toewijden..

Headshot
Geplaatst op: 08 Jan 2009, 18:18

Artofdead schreef:

[...]

Kan je niet met hun een rechtzaak aanspannen ofzo?


Je kan het beter proberen bij Radar, Kassa o.i.d. Vaak maak je bij rechtszaken tegen zulke bedrijven geen kans.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 08 Jan 2009, 17:52

Paul schreef:

Nog steeds geen HTC Touch Diamond of sms'je of belletje ontvangen.
Wat een enorme, grote pauperzooi. Ik heb het helemaal gehad met die lui. Het is echt om wanhopig te worden.

Zelfs als Vodafone mij een gratis abonnement zou aanbieden zou ik het weigeren.

In principe zou ik 'm gewoon smeren bij Vodafone, maar omdat mijn abonnement al verlengd is zou dat nog meer rotzooi betekenen. Ik wil hoe dan ook verdomme een toestel... Ik bel toch niet zo intensief. Mijn vader/ik betalen dus voor niks.

Kan je niet met hun een rechtzaak aanspannen ofzo?

Paul
Geplaatst op: 08 Jan 2009, 17:00

Nog steeds geen HTC Touch Diamond of sms'je of belletje ontvangen.
Wat een enorme, grote pauperzooi. Ik heb het helemaal gehad met die lui. Het is echt om wanhopig te worden.

Zelfs als Vodafone mij een gratis abonnement zou aanbieden zou ik het weigeren.

In principe zou ik 'm gewoon smeren bij Vodafone, maar omdat mijn abonnement al verlengd is zou dat nog meer rotzooi betekenen. Ik wil hoe dan ook verdomme een toestel... Ik bel toch niet zo intensief. Mijn vader/ik betalen dus voor niks.

[Laatst bewerkt door Paul op donderdag 8 januari 2009, om 17:11]
Saven
admin
Geplaatst op: 08 Jan 2009, 16:28

Bekend probleem, de Vodafone Service is gewoon crap, sprekend uit eigen ervaring.
Afsluiten wat achteraf een foutje blijkt en onvriendelijke klantenservice (iemand gooide gewoon de hoorn er op om maar een voorbeeld te noemen).

DJVG

Geplaatst op: 06 Jan 2009, 11:47

Paul schreef:

Vandaag heb ik zelf maar even gebeld. Die man was er vandaag niet, blijkbaar ziek ofzo. Hoe dan ook, een andere medewerker stuurt nu de HTC Touch Diamond eindelijk eens op. Maar geen speciale aanbieding, en ik heb ook nog geen onbeperkt internet, dus dat ik moet ik zelf maar regelen. Tja.

Ik zou helemaal geen contract meer willen hebben bij vodafuck.

Paul
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 18:26

Vandaag heb ik zelf maar even gebeld. Die man was er vandaag niet, blijkbaar ziek ofzo. Hoe dan ook, een andere medewerker stuurt nu de HTC Touch Diamond eindelijk eens op. Maar geen speciale aanbieding, en ik heb ook nog geen onbeperkt internet, dus dat ik moet ik zelf maar regelen. Tja.

[Laatst bewerkt door Paul op zaterdag 3 januari 2009, om 22:36]
Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 01 Jan 2009, 23:02

Paul schreef:

De man die mij afgelopen zaterdag om half zes belde, en waaruit werd besloten dat een HTC Touch Diamond mogelijk verstuurd zou worden, zou maandag terugbellen, maar dat heeft ie dus niet gedaan. Dinsdag ook niet. De tweede aangetekende brief gaat binnenkort op de post.
Waardeloos jongens, die mensen daar kunnen niet eens bellen. Wat een ongelofelijke schijtservice.

Inderdaad, wat een sukkels dat ze niet eens contact opnemen...
Is ook heel goed voor hun reputatie he, als ze niet terugbellen of zoiets als dat.

Paul
Geplaatst op: 31 Dec 2008, 09:30

De man die mij afgelopen zaterdag om half zes belde, en waaruit werd besloten dat een HTC Touch Diamond mogelijk verstuurd zou worden, zou maandag terugbellen, maar dat heeft ie dus niet gedaan. Dinsdag ook niet. De tweede aangetekende brief gaat binnenkort op de post.
Waardeloos jongens, die mensen daar kunnen niet eens bellen. Wat een ongelofelijke schijtservice.

[Laatst bewerkt door Paul op woensdag 31 december 2008, om 09:33]
Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 30 Dec 2008, 23:58

Ik mag je niet paul, maar dit is gewoon kanker voor je, kut vodafone.

T-mobile ftw

Kersentaart
Geplaatst op: 29 Dec 2008, 10:45

Ook Vodafone een tijdje gehad, (Prepaid) klantenservice was altijd bagger, met vragen werd je slecht of nouwelijks geholpen. Ik heb nu een KPN FlexiBel abonnement, wel iets duurder maar wel bijna altijd vol bereik op mijn Samsung i780. En goeie service.

[Laatst bewerkt door Kersentaart op maandag 29 december 2008, om 10:45]
Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 29 Dec 2008, 09:34

Als ik naar vodafone bel, krijg ik zo'n sjeng aan de telefoon die ik dan niet ken verstaan

Stfn
1th
Geplaatst op: 29 Dec 2008, 08:19

Ik heb al verschillende jaren Vodafone en tussendoor nog Orange gehad voor een jaartje maar dat is niks. Maar over Vodafone niks te klagen na al die jaren.

Maar ik heb ook nog nooit met de service lijn gebeld

[Laatst bewerkt door Stfn op maandag 29 december 2008, om 08:19]
Paul
Geplaatst op: 28 Dec 2008, 22:30

Ik ben afgelopen vrijdag nog gebeld door die man, erg aardig btw, en nu krijg ik als het goed is een HTC Touch Diamond, en ook nog wat korting of een tegemoetkomertje. Dat is wel weer een pluspunt aan de service. Maar dat maakt al dat rare lange wachten en dergelijke niet goed natuurlijk.

Gast
Geplaatst op: 28 Dec 2008, 17:07

Ik heb de schijt aan T-Mobile. Eerst kan ik volgens hun mijn nummer niet meenemen, daarna krijg ik de verkeerde telefoon en daarna heb ik bijna nooit bereik.

Ik ga maar eens goed spitten op internet, zodra ik van T-Mobile af kan, ga ik er ook vanaf.

Michael
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 20:17

Kosty schreef:

[...]

Ondertussen is dat al veranderd naar €10/maand xD


Juist niet..
Vroeger was het € 10/maand..
maar heb paar dagen geleden smsje gehad van Proximus dat het nu € 15/maand is..

JoeyK
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 15:07

T-Mobile, krijg je nog is leuke spaarpunten

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 01:58

sandr schreef:

[...]
Mja zoiets, vind het wel handig dat je niet hoeft op te waarderen maar dat het gewoon van je rekening af wordt gehaald aan het einde van de maand. (Ohja en je kan een limiet instellen dus als je mobiel gejat wordt hoef je niet bang te zijn voor überhoge telefoonrekeningen)

Zodra je mobiel gejat is vergeet je bij een abonnement echt niet je sim te blokkeren, dus vind dat limiet nogal onzin.

"Kut me telefoon is gejat, laat ik vooral niet me simkaart blokkeren om hoge kosten te voorkomen!"

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 25 Dec 2008, 20:34

Badeendje schreef:

@ Sandr:
Net zoiets als SimYo dus eigenlijk?

Mja zoiets, vind het wel handig dat je niet hoeft op te waarderen maar dat het gewoon van je rekening af wordt gehaald aan het einde van de maand. (Ohja en je kan een limiet instellen dus als je mobiel gejat wordt hoef je niet bang te zijn voor überhoge telefoonrekeningen)

tttommeke
Geplaatst op: 25 Dec 2008, 13:33

Kosty schreef:

Wel, ik ben ook Vodafone/Proximus (in België is dat) en ik heb het gevoel dat het hier veel beter geregeld is. Ook omdat Proximus, waarmee ze dus samenwerken een ex-staatsbedrijf is lijkt het me dat ze alle middelen voorhanden hebben - en hun service hier is zeker ook niet slecht

Klopt inderdaad, ik snap niet wat al die klachten zijn over proximus maar mij hebben ze zeker onder 10 minuten een perfecte uitleg gegeven en nog eens mijn abonnement verandert zonder extra bullshit, gewoon doen en geen vragen.

Dit heb je ook bij de colruyt, andere winkels beginnen te zagen en moeten eerst alles uit testen voordat ze iets met garantie terugnemen wanneer bij de colruyt het product meteen terugpakken en je vergoeden/ander product geven.

Er bestaan nog steeds bedrijven die zeer klantvriendelijk zijn, alleen komen deze in de minderheid.

Kosty
Geplaatst op: 25 Dec 2008, 12:00

Michael schreef:

[...]
Inderdaad, met Proximus nog nooit problemen gehad.
En ze denken ook aan hun klanten, je krijg nu & dan promoties zoals bijvoorbeeld nu, 5000sms/maand gratis, 24/24, 7/7 maar je moet wel voor minimum € 15/maand herladen, maar heb het er voor over

Ondertussen is dat al veranderd naar €10/maand xD

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 24 Dec 2008, 22:05

Thaan schreef:

[...]
Ik heb nooit ergens last van met T-mobile, en dat al zolang ik me kan herinneren.
Ook internet altijd volle bak.

In de randstad en grotere steden zijn er inderdaad geen problemen, maar ik woon in zeeland eh T-Mobile is hier in zeeuwsch-vlaanderen enorm kut, amper bereik enzo.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login