Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Obama of McCain?

Hihaho
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 19:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

obame leukste naam

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 19:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

Volgens mij klopt dit verhaal van thaan niet helemaal hoor (ja dit is een combinatie van 2 posts ):
Belastingverlaging > Meer consumptie > meer btw inkomsten > bedrijven krijgen meer inkomsten > meer winst/loonbelastingen afdragen/etc > meer inkomsten voor de overheid

want stel je verlaagt de btw van 20 naar 10 procent, dan gaan mensen wel meer kopen, maar wil de overheid dan ook meer inkomsten hebben zullen mensen meer dan 2x zoveel moeten gaan kopen en dat lijkt me niet erg realistisch .


Er is heus wel meer invloed dan wat ik zeg, ik maak het begrijpelijk, kan het wel helemaal uit gaan leggen maar ik kan je ook niet vertellen wat er allemaal gebeurt aangezien dit ongeveer het hele economische stelsel omvat.

Zodra de belasting verlaagd wordt, stijgen de accijnzen, loonsbelastingen, BTW en alle overige belastingen, de overheid zal namelijk de lagere belastingen moeten compenseren met andere dingen.

Bekijk het zo:
Y + Z = X

De overheid geeft X per jaar uit.
Ze zullen dus ook X per jaar binnen moeten krijgen anders schuld. Dat ze dat al hebben maakt nu niet zoveel uit.
Of je nu dus via manier Y of manier Z betaalt aan de overheid maakt in feite niet uit want uiteindelijk wordt het toch wel X.

Ze doen nu dus alsof Y enorm veel minder wordt, maar dat wordt gecompenseerd door Z enorm te laten stijgen waardoor ze alsnog op X uitkomen.

Ijsthee schreef:

Al die dingen die met elkaar verbonden zijn, zijn niet van levensbelang hoor. Het lijkt zo omdat we al -tig jaar op deze manier leven. Maar het is eigenlijk een omslachtig systeem om de vooruitgang van de mens zelf stil te zetten en dus waar dan ook hulpmiddellen voor te verzinnen. Als het zo doorgaat zijn we over 20 jaar onderontwikkelde luie dikzakken.

Dus ja, ik ben niet echt bang voor de mogelijke instorting van het financiële systeem.


Ben je vegetariër? Zonee, zonder het huidige financiële systeem is het niet langer mogelijk om voor Europeanen nog vlees te eten. Verdiep je in bijv. het Europees landbouwbeleid.
Ik snap niet dat je het zo zwart wit kan zien, alles en alles gaat er op achteruit als het huidige systeem valt. Er zou geen stroom meer zijn, geen warm water, laat staan dat er nog huizen gebouwd worden. Het wordt hier dan een soor 3e wereld land met vervallen huizen en overal zwervers, met commerciële instellingen die de regering hebben overgenomen.

BaXiess
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 19:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Over die btw, er wordt door politici constant naar de beste oplossing gezocht, zij zitten daar tenslotte wel voor ons. Als het makkelijk uit teleggen was wat het beste is dan hadden ze dat allang ingevoerd.

Ik ben het hier ook niet eens me ijsthee dat er niks zal gebeuren, maar ik denk zeker ook niet dat zoals Thaan zegt de complete wereld in verval raakt. Ja we zijn gedeeltelijk afhankelijk van Amerika dus er zullen zeker problemen komen, maar er is ook zat dat we gebruiken dat niet uit Amerika komt, Elektriciteit wordt hier ook gewoon geproduceerd, net als dat hier koeien staan en andere beesten voor hun vlees. We zullen even in een dip komen als Amerika valt, maar daar komen we haast zeker weten wel weer overheen. Daarbij, als Amerika drijgt te vallen zal er al wel een noodplan worden gemaakt voor als het gebeurt waardoor we de dip zo goed mogelijk doorkomen.

Dat we onderontwikkelde luie dikzakken worden lijkt inderdaad waar te zijn, als je bekijkt dat leerlingen al minder moeite in hun school gaan steken en er dus ook vanuit de universiteit klachten komen over de achterstand van leerlingen. Ook is duidelijk dat de gemiddelde mens steeds zwaarder wordt. Is dit een probleem? Ik denk het niet, waarom streven altijd naar meer, als we als mens gewoon gelukkig kunnen leven, waarom zouden we dan niet slechter ontwikkeld mogen zijn dan nu. En waarom mogen we dan niet dikker zijn dan nu?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 19:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

Over die btw, er wordt door politici constant naar de beste oplossing gezocht, zij zitten daar tenslotte wel voor ons. Als het makkelijk uit teleggen was wat het beste is dan hadden ze dat allang ingevoerd.

Ik ben het hier ook niet eens me ijsthee dat er niks zal gebeuren, maar ik denk zeker ook niet dat zoals Thaan zegt de complete wereld in verval raakt. Ja we zijn gedeeltelijk afhankelijk van Amerika dus er zullen zeker problemen komen, maar er is ook zat dat we gebruiken dat niet uit Amerika komt, Elektriciteit wordt hier ook gewoon geproduceerd, net als dat hier koeien staan en andere beesten voor hun vlees. We zullen even in een dip komen als Amerika valt, maar daar komen we haast zeker weten wel weer overheen. Daarbij, als Amerika drijgt te vallen zal er al wel een noodplan worden gemaakt voor als het gebeurt waardoor we de dip zo goed mogelijk doorkomen.


Denk je dat die koeien hier gratis lopen?
Weet je hoeveel die koeien kosten?
Die kosten meer dan 50% van het TOTALE budget van de GEHELE Europese unie.
Dat is meer dan 35 MILJARD euro PER JAAR.
Boeren door heel Europa kunnen niet concurreren tegen boeren buiten Europa, en hebben dus een minimale prijs nodig. Zonder dit prijsbeleid gaan alle boeren failliet en lopen ze toch echt niet meer in de weide rond. Geen vlees meer dus.

De kwestie is echt niet zo makkelijk van wij maken hier ook elektriciteit en hebben hier ook koeien. De elektriciteit komt voor meer dan 3 kwart uit het buitenland.
We kunnen nou eenmaal niet self-provisioning zijn in een land.

We zijn afhankelijk van Amerika en het buitenland, maar kennelijk snappen de meeste dat niet.

BaXiess
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 20:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tuurlijk snap ik dat we afhankelijk zijn, maar als we even de tijd krijgen en mocht het echt nodig zijn, dan kunnen we heus wel op ons zelf leven. Jij zegt boeren in Europa kunnen niet concurreren tegen boeren buiten Europa, maar is met de val van Europa ook niet grotendeels die concurrentie weg en kunnen de boeren dus een redelijke prijs vragen voor hun producten?

Leuk ook dat je steeds buitenland zegt maar geen Amerika, bedoel je hiermee dat we dus van die 3/4 elektriciteit maar een gedeelte uit Amerika halen? Lijkt me trouwens dat er helemaal niet veel elektriciteit uit Amerika komt want waarom moeilijk doen en het vervoeren over zee?

Ik zeg ook niet dat de kwestie makkelijk is, ik zeg alleen dat hij overkom baar is. Als het er op aan komt staan we vast wel ons mannetje, tenslotte hebben wij ook gewoon onze inkomsten en Europa wordt niet voor niks aangezien als een Economische grootmacht.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 20:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

Tuurlijk snap ik dat we afhankelijk zijn, maar als we even de tijd krijgen en mocht het echt nodig zijn, dan kunnen we heus wel op ons zelf leven. Jij zegt boeren in Europa kunnen niet concurreren tegen boeren buiten Europa, maar is met de val van Europa ook niet grotendeels die concurrentie weg en kunnen de boeren dus een redelijke prijs vragen voor hun producten?

Leuk ook dat je steeds buitenland zegt maar geen Amerika, bedoel je hiermee dat we dus van die 3/4 elektriciteit maar een gedeelte uit Amerika halen? Lijkt me trouwens dat er helemaal niet veel elektriciteit uit Amerika komt want waarom moeilijk doen en het vervoeren over zee?

Ik zeg ook niet dat de kwestie makkelijk is, ik zeg alleen dat hij overkom baar is. Als het er op aan komt staan we vast wel ons mannetje, tenslotte hebben wij ook gewoon onze inkomsten en Europa wordt niet voor niks aangezien als een Economische grootmacht.

Geen idee waar we precies onze stroom vandaan halen, groot deel Duitsland iig.

En nee, het is écht niet mogelijk om Nederland self-sufficient te maken. Daar hebben we gewoon niet de mogelijkheden voor.

Wil jij voor een hongerloontje waarvan je je dure NL huis niet kan betalen een enorm zware baan doen? Nee, en ook de rest van Nederland niet. Daarom outsourcen we zoveel, omdat het gewoonweg niet rendabel is en het hier niet kan. Heel veel kan hier niet, omdat het economisch gezien niet rendabel is en het ook niet binne korte tijd zal worden.

BaXiess
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 20:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nope, maar elk land heeft wel zijn voordeel, zoals dat het op 1 na grootste gasveld van de wereld ligt in Nederland. Zo heeft (bijna) elk europees land wel iets en samen kunnen ze als ze elkaar steunen wel behoorlijk wat bereiken. Daarbij ben ik natuurlijk niet voor de val van Amerika maar vind ik wel dat Europa zich wat meer mag gaan loskoppelen van Amerika. Want een aantal dingen die je vertelt (Thaan) wist ik zeker niet.

Paul
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 20:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nee, ik ook niet. Blijkbaar goede lessen economie gehad, Thaan?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 21:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Nee, ik ook niet. Blijkbaar goede lessen economie gehad, Thaan?

Aardig ja. Interesseert me vooral omdat het best wel direct invloed op jezelf kan hebben, ookal zie je dat niet altijd meteen. Verder alleen geinteresseerd in het theoretische gedeelte, het praktische waar je moest rekenen enzo kon ik geen fuck van.

@Baxxies:
Geen idee hoe Europa het op zichzelf zou doen, maar ik denk dat we in een stijgende prijsspiraal zouden komen vanwege de hoge arbeids- en leefkosten in Europa.

Hoge arbeidskosten > hogere productprijzen
En dit dan zegmaar in een grote spiraal waarin het uiteindelijk allemaal onbetaalbaar wordt.
Heel zielig onderbetaalde mensen in Azië en Afrika, maar zonder hun waren er geen leefstandaarden hier zoals ze er nu zijn.

Zonder armen, geen rijken.

Ijsthee
Ik space!
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 21:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]

Ben je vegetariër? Zonee, zonder het huidige financiële systeem is het niet langer mogelijk om voor Europeanen nog vlees te eten. Verdiep je in bijv. het Europees landbouwbeleid.
Ik snap niet dat je het zo zwart wit kan zien, alles en alles gaat er op achteruit als het huidige systeem valt. Er zou geen stroom meer zijn, geen warm water, laat staan dat er nog huizen gebouwd worden. Het wordt hier dan een soor 3e wereld land met vervallen huizen en overal zwervers, met commerciële instellingen die de regering hebben overgenomen.

Het wordt nog erger dan een derde wereld land. Huizen zullen vervallen en worden weer opgenomen door de natuur. Meer dan de helft van de wereld bevolking zal sterven. Maar dan hebben we het over een paar honderd jaar natuurlijk. In sommige delen van de wereld gebeurt het al eerder. Een totale dystopie, opgevolgd door een utopie. Maar dan is het waarheid. Uiteindelijk is het goed voor de mens, om met een schone lei overnieuw te kunnen beginnen zegmaar.

Het verbaast me trouwens dat bijna iedereen denkt dat we totaal afhankelijk zijn van warm water, electriciteit en huizen. We kunnen net zo makkelijk overleven door te wassen in beekjes en te wonen in hutten. En euh, Thaan, wat dacht je van jagen?

Ruttie
Heeft gesproken.
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 21:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

Obama. Hij belooft veel goeds, dat ie het broeikaseffect gaat aanpakken en helemaal mooi.
Nu hoop ik dat het niet zo'n bush verhaal wordt en dat ie z'n beloftes niet nakomt.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 21:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ijsthee schreef:

[...]

Het wordt nog erger dan een derde wereld land. Huizen zullen vervallen en worden weer opgenomen door de natuur. Meer dan de helft van de wereld bevolking zal sterven. Maar dan hebben we het over een paar honderd jaar natuurlijk. In sommige delen van de wereld gebeurt het al eerder. Een totale dystopie, opgevolgd door een utopie. Maar dan is het waarheid. Uiteindelijk is het goed voor de mens, om met een schone lei overnieuw te kunnen beginnen zegmaar.

Het verbaast me trouwens dat bijna iedereen denkt dat we totaal afhankelijk zijn van warm water, electriciteit en huizen. We kunnen net zo makkelijk overleven door te wassen in beekjes en te wonen in hutten. En euh, Thaan, wat dacht je van jagen?


Sorry, veel plezier in je berenvel. Ik draag liever me Franceschini, zit rustig in de tuin met me MacBook, terwijl de sproeiers voor het gras zorgen en ik een koud biertje uit de koelkast drink.
Ik denk dat die schone lei waar jij het over hebt de utopie is waar jij naar verwijst. De mens is egoïst, ik en jij, nu of met een schone lei.

Vind het overigens wel interessant om je mening te horen hoor, omdat hij in mijn opzicht zoveel afwijkt van het huidige systeem.

Ijsthee
Ik space!
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 22:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Sorry, veel plezier in je berenvel. Ik draag liever me Franceschini, zit rustig in de tuin met me MacBook, terwijl de sproeiers voor het gras zorgen en ik een koud biertje uit de koelkast drink.
Ik denk dat die schone lei waar jij het over hebt de utopie is waar jij naar verwijst. De mens is egoïst, ik en jij, nu of met een schone lei.

Vind het overigens wel interessant om je mening te horen hoor, omdat hij in mijn opzicht zoveel afwijkt van het huidige systeem.


Dat klopt. Het lijkt of ik niet blij ben met het huidige systeem. Maar computers en sproeiers zijn best cool. Jammer dat dat betekent dat er het een en ander moeilijk gedaan moet worden omdat het anders niet te realiseren is. Ik jaag liever dan dat ik oders pick. Ik oogst liever dan dat ik jaaropgaves maak. Dan maar zonder computer en sproeiers en met een natuurlijker leven. Kan ik mijn lichaam en geest weer gebruiken in plaats van ontlasten met gadgets. Die keus is voor mij niet zo moeilijk. Het wennen en overschakelen is alleen een probleem (wat dacht je van omschakelen met 5 miljard man, veel doden en chaos dus).

[Laatst bewerkt door Ijsthee op dinsdag 28 oktober 2008, om 22:06]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 22:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ijsthee schreef:

[...]
Dat klopt. Het lijkt of ik niet blij ben met het huidige systeem. Maar computers en sproeiers zijn best cool. Jammer dat dat betekent dat er het een en ander moeilijk gedaan moet worden omdat het anders niet te realiseren is. Ik jaag liever dan dat ik oders pick. Ik oogst liever dan dat ik jaaropgaves maak. Dan maar zonder computer en sproeiers en met een natuurlijker leven. Kan ik mijn lichaam en geest weer gebruiken in plaats van ontlasten met gadgets. Die keus is voor mij niet zo moeilijk. Het wennen en overschakelen is alleen een probleem (wat dacht je van omschakelen met 5 miljard man, veel doden en chaos dus).

En de gemiddelde levensverwachting? Die zal dramatisch dalen, geen medicijnen, geenziekhuizen met geavanceerde apparatuur, geen ontwikkeling meer daarvan, schaarste van eerste levensbehoeftes (nu al voedsel tekorten, laat staan als de bio industrie weg is)?

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 22:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Er is heus wel meer invloed dan wat ik zeg, ik maak het begrijpelijk, kan het wel helemaal uit gaan leggen maar ik kan je ook niet vertellen wat er allemaal gebeurt aangezien dit ongeveer het hele economische stelsel omvat.

Zodra de belasting verlaagd wordt, stijgen de accijnzen, loonsbelastingen, BTW en alle overige belastingen, de overheid zal namelijk de lagere belastingen moeten compenseren met andere dingen.

Bekijk het zo:
Y + Z = X

De overheid geeft X per jaar uit.
Ze zullen dus ook X per jaar binnen moeten krijgen anders schuld. Dat ze dat al hebben maakt nu niet zoveel uit.
Of je nu dus via manier Y of manier Z betaalt aan de overheid maakt in feite niet uit want uiteindelijk wordt het toch wel X.

Ze doen nu dus alsof Y enorm veel minder wordt, maar dat wordt gecompenseerd door Z enorm te laten stijgen waardoor ze alsnog op X uitkomen.


Mja als je het zo bekijkt is het wel logischer .

Ijsthee
Ik space!
Geplaatst op: 28 Oct 2008, 22:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
En de gemiddelde levensverwachting? Die zal dramatisch dalen, geen medicijnen, geenziekhuizen met geavanceerde apparatuur, geen ontwikkeling meer daarvan, schaarste van eerste levensbehoeftes (nu al voedsel tekorten, laat staan als de bio industrie weg is)?

Het klinkt hard, maar de sterksten zullen weer overleven. Dat is dan van toepassing, maar ook nu. Je hoeft maar één kleine afwijking te hebben of je valt totaal buiten de maatschappij en kunt niet meer zelfstandig in je levensbehoeftes voorzien. Natuurlijk schets ik het redelijk zwart wit, maar het neigt sterk naar de realiteit.
Als ik heel eerlijk ben, kom ik liever in de shit omdat er weinig bonen in de buurt te vinden zijn dan dat ik een sociale achterstand heb en de regering het daar niet mee eens is.
Net als dat ik mijn hond liever zie sterven aan een ziekte dan dat hij wordt afgemaakt omdat er een pittbullwet is.

Victor
Geplaatst op: 29 Oct 2008, 19:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

McCain is te oud.. hij gaat al bijna dood

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 29 Oct 2008, 22:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Victor schreef:

McCain is te oud.. hij gaat al bijna dood

Er zijn wel meer US presidenten die zo oud zijn geweest dat ze tijdens hun termijn stierven.

Inuyasha
Wie anders? ^^
Geplaatst op: 30 Oct 2008, 09:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik denk dat ik voor Aviko ga.

Hihaho
Geplaatst op: 30 Oct 2008, 17:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ik houd me er niet zo mee bezig

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 30 Oct 2008, 17:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Inuyasha schreef:

Ik denk dat ik voor Aviko ga.

Dat is een wijze keuze.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login